Tråden för Myntsamlare

Seth
4 maj 2009 · 3 354 Inlägg

kollade igenom gamla lådor och upptäckte att man samlade visst lite på mynt förr.
Så varför inte starta en liten tråd om myntsamlare... finns ju för modellbilar wink

här är iaf min lilla samling


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55885/646528_r1ge65.jpg
min lilla myntsamling. de konstiga mynten i nedre vänster hörn på några är tydligen medaljer för olika århundraden

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
te_wik Forummoderator
4 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Samlar och samlar.. jag har några gamla 2 öringar liggandes tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Martin 9-3 Fisketokig
4 maj 2009 · 2 997 Inlägg

Inget av det gamla.

Spar dock alla mynt jag får i växel smile

Fick ärva/överta en del gammalt och det ska visst innehålla iaf några mynt som väcker stort intresse av samlare, mynt som jag aldrig skulle göra mig av med sas det.
Har dock aldrig satt mig in i den hobbyn själv så har ingen koll alls. Tycker det mest är skrot.

Kanske dammar av det när jag blir pensionär big_smile

Senast redigerat av Martin 9-3 (4 maj 2009)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Simon_84
5 maj 2009 · 142 Inlägg

Har en massa mynt,även sedlar,har en del silvermynt som är värda flera tusen

Slash Saabifierad
5 maj 2009 · 2 026 Inlägg

Har samlat på mynt, fast mestadels utländska, började med att jag hittade lite turkiska mynt på en gräsmatta tongue Sedan gick det vidare, har mest pengar från europeiska länder innan dom gick över till euro cool Har också en blandning av gamla svenska mynt smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Team-Adolfsson Gödseldräng
5 maj 2009 · 4 529 Inlägg

farsgubben har 2 tjovka böcker fylda me gamla mynt o sedlar
en fin fin tusenlapp me stor som fan ^^
kan ta bilder på lite av det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang