Få bort öl Doft ur bilen tips...

DJTOGGE
7 april 2006 · 74 Inlägg

hejsan! Undrar hur man får ur öldoft ur bilen fortast? dom råkade spilla ut en hel 33cl uchh stinker ju fylla nu... tacksam för tips för att då bort denna doft...

fire_wizard Avstängd
7 april 2006 · 185 Inlägg

citron, pressad som du torkar med där spillet är med trasa..

Saabare Avstängd
7 april 2006 · 1 106 Inlägg

Bra fråga. Jag hjälpte dig innan. Har du nybilsdoftspray? På vilket ställe spillde de ölen. Om ölen är spillt på sätet så kan hela klädseln behövas bytas ut. Eller demontera klädseln o sen lägger du det i tvättmaskinen.

Livet startar vid 220 km/h
fire_wizard Avstängd
7 april 2006 · 185 Inlägg

följ mitt råd, ingen ide att ta bort klädsel eller spraya nybilsdoft..

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
8 april 2006 · 271 Inlägg

jag hade en läcka i en burk i min förra bil...enda ja behöde göra var att ha öppna dörrar i garaget i ungefär 2-3 dar....hade tyg mattor i den bilen...

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
8 april 2006 · 2 933 Inlägg

sluta supa i nya bilar så behöve ni inte va rädda för skitlukten i era pärlor.. tongue  köp en gammal lada eller nåt å sup i.. eller en cheva van.. wink tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
8 april 2006 · 271 Inlägg

hehe skulle aldrig supa i nya bilen fan big_smile kan bli dyrt om man råkar spilla grogg,öl,jäger i den...

toXXy Kanonsnubbe
8 april 2006 · 168 Inlägg

Köp textiltvätt och prova med det.

mvh
nicklas.

Senast redigerat av toXXy (8 april 2006)

mindclip
8 april 2006 · 147 Inlägg

Absolut bästa tipset måste nog vara att man köper sig en stor jävla säck me kattsand o häller det i runt i hela bilen.. det tar bort alla doftero annat som finns där... sen e de bara o dammsuga.. blir super... man kan även använda vinäger på ett fat som du lägger nånstans i bilen... Men prova kattsanden den fungerar grymt bra smile

Vectra_driver
8 april 2006 · 13 Inlägg

Du kan ju använda ättika som bosse bildoktor tongue

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4627&a=201738

TeQuilla
8 april 2006 · 764 Inlägg

DJTOGGE skrev:
hejsan! Undrar hur man får ur öldoft ur bilen fortast? dom råkade spilla ut en hel 33cl uchh stinker ju fylla nu... tacksam för tips för att då bort denna doft...

För det första så ska man inte ha öppna såna drycker i bilen... wink

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Janken Driver
8 april 2006 · 2 111 Inlägg

För att få bort röklukt (funkar säkert till andra lukter också) i bilar har jag fått tipset att sprida ut kaffebönor på säten o alla ställen de går. o sedan ättika. alltså i en bunke i bilen. låta den stå i ett dygn eller så. Ska tydligen funka skitbra. Bara att dammsuga bort senm,eller använda ;P hehe big_smile

Senast redigerat av Janken (8 april 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
DJTOGGE
8 april 2006 · 74 Inlägg

Tackar för alla bra tips! Vet bra inte vilket man ska testa. men får prova mig fram!


/Togge

DJTOGGE
8 april 2006 · 74 Inlägg

mindclip skrev:
Absolut bästa tipset måste nog vara att man köper sig en stor jävla säck me kattsand o häller det i runt i hela bilen.. det tar bort alla doftero annat som finns där... sen e de bara o dammsuga.. blir super... man kan även använda vinäger på ett fat som du lägger nånstans i bilen... Men prova kattsanden den fungerar grymt bra smile

Myckt bra tips med kattsanden! ska prova detta! tack för tipset!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang