3312
Sök

Trött på de amerkanska tunnelseendet på våra svenska crusingar !!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
28 maj 2009
Personligen så tycker jag att dom ska släppa in alla sorters bilar så länge det är något gjort med dom, visst fan är de inte kul om de kommer originala nyare bilar..
Men ombyggda volvo tex, det hör ju nästan till på¨en cruising det med

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

neckwomen_88
28 maj 2009
På vilka cruisingar som inte är specifikt för jänkare har euro/japs inte blivit insläppta? Jag har inte stött på fenomenet, vet ingen kompis som har gjort det heller. Någon som vill bidra med egna erfarenheter?

De allra flesta arrangerade och organiserade cruisingarna är ju arrangerade av någon jänke-klubb för jänkare.  Euro/japs är inte lika aktiva med att söka tillstånd - och har därför inte lika många cruisingar.

Den som saknar cruisingar att åka på eller känner sig utelämnad - ta tag i det och sök tillstånd till en egen cruising för bara japs/euro/volvo/turbobilar/skåpbilar/skotrar eller flakmopeder.

Vill passa på att tacka bmx för den vackra beskrivningen roll

bmx skrev:
men hur många vill se nå fulla jävla raggare då som hänger halvt utpå bilen som ser ut som ett as?
då vill man ju gärna se nåt annat ochså!

1 163 Inlägg
28 maj 2009
neckwomen_88 skrev:
På vilka cruisingar som inte är specifikt för jänkare har euro/japs inte blivit insläppta? Jag har inte stött på fenomenet, vet ingen kompis som har gjort det heller. Någon som vill bidra med egna erfarenheter?

De allra flesta arrangerade och organiserade cruisingarna är ju arrangerade av någon jänke-klubb för jänkare.  Euro/japs är inte lika aktiva med att söka tillstånd - och har därför inte lika många cruisingar.

Den som saknar cruisingar att åka på eller känner sig utelämnad - ta tag i det och sök tillstånd till en egen cruising för bara japs/euro/volvo/turbobilar/skåpbilar/skotrar eller flakmopeder.

Ja, jag kan inte göra annat än att hålla med dig.
Är träffen/cruisingen arrangerad av en jänkebils klubb för jänkebilar så ska det endast vara jänkebilar där så vidare inte klubben själva säger att den är öppen för alla.
Sen anser jag att alla FINA bilar bör vara välkomna vare sig det är japs eller jänk, då ser jag hellre att alla mattsvarta pilsner vanar och sönderhoppade Volvo 240 försvinner.

neckwomen_88 skrev:
Vill passa på att tacka bmx för den vackra beskrivningen roll

bmx skrev:
men hur många vill se nå fulla jävla raggare då som hänger halvt utpå bilen som ser ut som ett as?
då vill man ju gärna se nåt annat ochså!

Ja den stämde ju bra på dig åtminstonde... wink lol *Ironi*

Mvh Joel
Senast redigerat av NightCruiser (28 maj 2009)

693 Inlägg
28 maj 2009
Nästan ALLA crusingar så är det jänkebilsklubbar som ordnar, självklart så ska det va för jänkebilar och sorteras bort japs-erupeiska nya bilar av crusingvärdar som t.ex i Tidaholm! Sen är det helt fritt för japsägare-stylingbilar söka tillstånd och ordna egna crusingar.

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
28 maj 2009
Tycker de är skitbra, Vanar är fula och passar inte på powermeet/wheels osv. De är ju trotts allt en kultur att supa i riktiga bilar inte i vanar.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
28 maj 2009
Streetfreak skrev:
Nästan ALLA crusingar så är det jänkebilsklubbar som ordnar, självklart så ska det va för jänkebilar och sorteras bort japs-erupeiska nya bilar av crusingvärdar som t.ex i Tidaholm! Sen är det helt fritt för japsägare-stylingbilar söka tillstånd och ordna egna crusingar.

Håller helt med! Verkar som att många japs-ägare står och hänger läpp för att dom inte får vara med och leka. Ordna ihop något själva så samlar ni ihop er som gillar plast och japsdämpare, hade nog varit kul för dem som har intresse för såna bilar!

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Rälspilot
391 Inlägg
28 maj 2009
RannerKing skrev:
Streetfreak skrev:

Håller helt med! Verkar som att många japs-ägare står och hänger läpp för att dom inte får vara med och leka. Ordna ihop något själva så samlar ni ihop er som gillar plast och japsdämpare, hade nog varit kul för dem som har intresse för såna bilar!

Jag har intresse för de flesta bilar varför jag föredrar blandat.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
28 maj 2009
Ja, självklart går det ju att anordna en "öppen" cruising om man nu vill det.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Meister
6 763 Inlägg
28 maj 2009
Bort med alla drägg i nerpissade vanar! Hur kul är igentligen en cheva van ifrån 88 att titta på? Vem fan åker en sån på crusing om man inte har den för att supa i? Men in med balla japsare och europer men inga äckliga 740 men kapade fjädrar och wunderbaum

4 554 Inlägg
28 maj 2009
tycker gränsen 30 år och äldre är kanonbra, de blir inga vanar eller japanre eller annat, tyckte med de va lite irriterande i början men har sett resultatet av före och efter och kan säga att en crusing med bara jänkare är rejält mycke trevligare utan nyare bilar.varför? jo det är rockabilly/äldre rock som kommer ur högtalarna inga extremt överdimensionerade baslådor, inga varvstopp och ingen stresskörning. sen visst finns de undantag med gamla välanvända impala men att se en gammal bil som varit använd har helt klart sin charm med

430 Inlägg
28 maj 2009
ja tycker de e bra att de har börjat sålla lite bland skrotet....ja menar majoriteten som kollar/åker på cruisingar vill ju se fina jänkare och kanske udda bilar, tex så finns det en kraftigt modifierad ford taunus omkring på alla cruisingar i västra götaland och det finns ingen som stör sig på det!!! ja menar att så länge det kan finnas ett allmänt intresse för bilen så är alla bilar helt ok, men en sur 740 diesel utan fjädring el en van full av supande folk inte e så jättekul...

Mopar or no car!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
28 maj 2009
Håller med, är så jävla trist att titta på sur-volvos och rostiga van'ar och pickisar fyllda med fetton som dricker öl och visar halva röven.

1 112 Inlägg
29 juli 2009
Någons som kan svara på en liten fråga. Om man tänker sig en stad, vilken som helst där det arrangeras en crusing. Hur fan kan man då stänga vissa bilar ute på vanliga gator? hur går det ihop? hur kan man skilja på bilar som skall till 7-eleven i centrum å hyra film å bilar som vill vara med å åka? om man då antar att bilen i fråga är av nyare slag å illa omtyckt av alla Amerika ägare!

Som någon längre upp i tråden sa så kan jag nämna att jag själv är en sån där sjukt lagd ägare som åker stylad Audi a4.

Läskigt va?!

Och för dom som frågar sig varför man skall komma till crusingen å "FÖRSTÖRA" genom att närvara med en mes-modern bil så kan jag säga att den stylade audin var det närmaste "rolig-bil" och blickfångare jag kunde ha råd med.

Kort å gott deltar jag med min stylade bil bara för att jag är mycket intresserad av alla typer av ovanliga fina bilar oavsett årsmodell. Känner mig inte så road av att åka vinterbilen å tar därför det finaste jag har nämligen styling audin å cruisar eftersom jag inte vill sitta hemma å missa den underbara crusingen som pågår i stan. Det finns många människor på gatorna som tycker det är roligt att se min bil å jag tycker det är kul å visa upp den så varför inte?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

107 Inlägg
30 juli 2009
Cruising är till för Amerikanska bilar, hm vanar hur ofta är det fina och hur ofta är det bara fylleslag?

Enda undantaget borde i så fall vara ovanliga äldre bilar, säg någon som kommer i en taksänkt amazon tex

Varför gnälla att inte europeiska bilar får komma in, finns så mycket träffar för alla, vill man se det, får man åka jänke eller stå bredvid .

Porsche 911 - 71 banträffsbil
Opel Calibra -94 Vardagsbil

Meister
6 763 Inlägg
30 juli 2009
Widowmaker skrev:
Någons som kan svara på en liten fråga. Om man tänker sig en stad, vilken som helst där det arrangeras en crusing. Hur fan kan man då stänga vissa bilar ute på vanliga gator? hur går det ihop? hur kan man skilja på bilar som skall till 7-eleven i centrum å hyra film å bilar som vill vara med å åka? om man då antar att bilen i fråga är av nyare slag å illa omtyckt av alla Amerika ägare!

Som någon längre upp i tråden sa så kan jag nämna att jag själv är en sån där sjukt lagd ägare som åker stylad Audi a4.

Läskigt va?!

Och för dom som frågar sig varför man skall komma till crusingen å "FÖRSTÖRA" genom att närvara med en mes-modern bil så kan jag säga att den stylade audin var det närmaste "rolig-bil" och blickfångare jag kunde ha råd med.

Kort å gott deltar jag med min stylade bil bara för att jag är mycket intresserad av alla typer av ovanliga fina bilar oavsett årsmodell. Känner mig inte så road av att åka vinterbilen å tar därför det finaste jag har nämligen styling audin å cruisar eftersom jag inte vill sitta hemma å missa den underbara crusingen som pågår i stan. Det finns många människor på gatorna som tycker det är roligt att se min bil å jag tycker det är kul å visa upp den så varför inte?

I västerås var det väll så att stora delar av rundan var privatägt och därför kunde de göra så om jag inte läste fel

325 Inlägg
30 juli 2009
men om ni inte har råd med en jänkebil och vill va med ändå,så kan ni ju se till att bli kompis med nån som har ha ha massor av plats i raggarbilar, trevligt folk också.

141 Inlägg
30 juli 2009
Porscheracing skrev:
Cruising är till för Amerikanska bilar, hm vanar hur ofta är det fina och hur ofta är det bara fylleslag?

Enda undantaget borde i så fall vara ovanliga äldre bilar, säg någon som kommer i en taksänkt amazon tex

Varför gnälla att inte europeiska bilar får komma in, finns så mycket träffar för alla, vill man se det, får man åka jänke eller stå bredvid .

men björn de e bara för du e nykterist, hahaha...
våran gamla van va asball :-) , dock inte lika fin som vagnen.. men förra året på varbrgscruisingen va vi där å drog runt me vagnen påkopllad bakom volvon å då fick vi åka men iår hade vi inte fått de då bilen framför va en volvo, cruising å fylla hör faktiskt ihop (alla fall på kvällarna) å kan inte se att någon i en honda -99 skulle bete sig mer illa än nån i en cheva -66, tvärtom vad ja tycker å har sett..
Sen skulle ja tro som såhär, vi som åker annat än jänkebilar e vana vid att alla bilar e välkomna på träffarna, varesig bilen e helt ny eller 40 år gammal.. så de kanske e lite utanförskap som kryper fram?!

sen kan ja ju också förstå de där me gamla sletna volvos som bara e tråkiga å se på å folket i kanske e typ precis 18 å asfulla.. men då har dom ju oftast små blonda brudar me sig wink

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

451 Inlägg
30 juli 2009
En cruising ska ju vara för speciella bilar anser jag! Gamla som nya! Som det är här i edsbyn så ser ju alla raggare lite ont på mig när jag åker förbi dem och dumpar haha.

2 121 Inlägg
30 juli 2009
dom börja med de efter power big meet ivästerås börja så då tog alla andra städer å gjorde samma sak men dom får inte stopa upp andra bilar de är hindrande av trafick för om dom ska stopa för vissa bilar så måste dom stänga av vägen & om de är vissa bilar som bara får gå så ska dombilarna ha ett kort i rutan att bara dom får rulla där jag var med i ett protest tåg på power big meet med min van bara för allt kom saningen fram när den första bilen åkte till polisen å tog reda på saningen så fick alla vanar åka in på en gata dom hade stängt av men vanar är licka mycke en amerikanare en vad en volvo är så jag fatar inte varför folk ska klaga på en van för de finns dom som är bra finna de är bara att kolla runt här på garaget å kolla jag vet flera stycken som e finna å årning gjorda ta bort alla volvo,bmw,saab, å lått alla amerikanare få rulla & vanar om man börjar kolla så var de bra många finna vanar som var med när crusingen började ////hackev8

141 Inlägg
30 juli 2009
Hackev8 skrev:
dom börja med de efter power big meet ivästerås börja så då tog alla andra städer å gjorde samma sak men dom får inte stopa upp andra bilar de är hindrande av trafick för om dom ska stopa för vissa bilar så måste dom stänga av vägen & om de är vissa bilar som bara får gå så ska dombilarna ha ett kort i rutan att bara dom får rulla där jag var med i ett protest tåg på power big meet med min van bara för allt kom saningen fram när den första bilen åkte till polisen å tog reda på saningen så fick alla vanar åka in på en gata dom hade stängt av men vanar är licka mycke en amerikanare en vad en volvo är så jag fatar inte varför folk ska klaga på en van för de finns dom som är bra finna de är bara att kolla runt här på garaget å kolla jag vet flera stycken som e finna å årning gjorda ta bort alla volvo,bmw,saab, å lått alla amerikanare få rulla & vanar om man börjar kolla så var de bra många finna vanar som var med när crusingen började ////hackev8

hehe, fattar hur du tänker.. men sen har du ju en van så wink
ähhh, ja fattar tanken men min åsikt e som så att på dagarna ska de va fina/annorlunda/häftiga bilar men sen på kvällen så borde de mesta få rulla på alla cruisingar..

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

Sök