Byta tredje bromsljus Saab 9-3 SC

magnuslindstrom
6 maj 2009 · 136 Inlägg

Ska byta hela insatsen då den gamla är sprucken.
Sitter en del clips på den nya.. det ser ut som om jag bara hade kunnat trycka in den om jag fått bort den gamla. Men hur får jag bort den gamla?
Måste jag slita av hela panelen på insidan eller?

Någon som gjort det och kan ge tips och trix?

Tacksam för svar!

/Magnus

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
7 maj 2009 · 6 170 Inlägg

Öppna bakluckan och slit bort rutavtäckningarna, plocka bort två gummipluggar och tre muttrar.

Stäng luckan och lyft av spoilern, där ska du se ett kontakthus som du ska lossa och sen är det inte mycket mer med det hela smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
magnuslindstrom
7 maj 2009 · 136 Inlägg

Nåt jag bör tänka på när det gäller rutavtckningarna så de går att sätta dit igen? lätt att slita sönder?
Tack för bra svar!!!!

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
8 maj 2009 · 6 170 Inlägg

Står inget direkt i WIS och jag kan inte kolla själv heller då jag har en 9-5 sedan och inte en 9-3 kombi wink

Plasten är iaf i tre delar (sida+sida+ovansidan av bakluckan) och det ser ut som att det är mittenbiten man ska plocka bort först men det märker du ju.

Och sen så brukar det helt enkelt bara vara att slita bort plastpanelerna i en saab då dom ofta sitter med metallclips och det brukar inte hända något när man sliter bort en panel.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
HenkikKihlman
29 oktober 2016 · 1 Inlägg

För mig var det 5 muttrar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang