4543
Sök

Motorhuv tips. (stylnings råd)

705 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
#1
Tja
jag vill modefiera min motorhuv o jag funderar på en japans street car look med 3 mellan stora nät luftintag på varje sida av huven asså 6 totalt.

Vad tycker du? finns de nån bra hemsida med bilder så man kan få lite insperation? eller råd till en street look? har du några tips?

All hjälp uppskattas utan på min stavning. XD
P.S detta gäller The cookie, en Mitsubishi lancer -08
Senast redigerat av Shalle89 (7 maj 2009)

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 maj 2009
#2
Gör det inte säger jag bara... har inte sett en ända huv där det ser bra ut...okej kanske "manta 400"

såga stora hål med vinkelslipen och sen trycka dit lite stylingnät från biltema... bleh låt volvoraggarna hålla på med sånt. och låt din snygga huv vara, du kommer att ångra dig om du gör det tror jag.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

705 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
#3
Aaa, men jag ska inte ha nått bonne hål, de ska vara Proffs gjort med Riktigt när som ska vara där inget bil-tema nät. vill ha en lite mer racer look på den, lite vassare look.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Medlem 34530
908 Inlägg
7 maj 2009
#4
Shalle89 skrev:
Aaa, men jag ska inte ha nått bonne hål, de ska vara Proffs gjort med Riktigt när som ska vara där inget bil-tema nät. vill ha en lite mer racer look på den, lite vassare look.

Vet inte om någon sida, men testa med att tejpa upp vart du hade tänkt ha hålen. Dessutom är det ju bra att kolla hur balkarna/förstärkningarna går i huven, så du inte behöver såga av någon av dem wink För det brukar aldrig bli bra smile

Jag tycker att det bara är att köra, skulle det bli fel får du väl svetsa igen hålet och försöka på nytt.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

260 Inlägg
7 maj 2009
#5
Kan tyvärr inte ge dig några direkt tips mer än vad föregående talare nämnde. Kör hårt för tusan säger jag (gör det ordentligt så blir du ingen "volvoraggare.")


705 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
#6
VictorW - tack ska göra de o hitta den looken jag e ut efter.
Grotesk - Ja, de ska inte bli nått bonne styling här inte ska nämnigen lämna in den till ett proffs, men jag måste veta hur jag vill att den ska de ut på ett "humm".

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

429 Inlägg
7 maj 2009
#7
Va glad för att äga en 08 som 89a wink Skämt o sido, tycker den ser frän ut original så tycker inte du borde modifiera den speciellt mycket.

// Pontus

705 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
#8
biber skrev:
Va glad för att äga en 08 som 89a wink Skämt o sido, tycker den ser frän ut original så tycker inte du borde modifiera den speciellt mycket.

hehe, mm, men en 89:a kan ju "bli" en 09 skrapa av 8:an och sätt dit en 0:an. XD
Men nått ska jag göra på huven, sen om det inte e ett stort nät över hela. XD

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination


Sök