2037
Sök

Saab 900 Turbo - Projektet avstannat och bilen är snart till salu!

Dött

R1 driver!
175 933 Visningar
Projektet avslutat 13 maj 2013
R1 driver!
5 128 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
lartz skrev:
orkade inte riktigt läsa alla 19 sidor idag men små läste lite här och där och de blir bra detta projekt.. så keep the updates coming smile

Tack så mycket smile

Och för alla läsare, jag har satt ett nytt lite mer realistiskt mål med mitt bygge, det ska va klart till säsongen 2010, för jag har varken lust, motivation eller pengarna till att genomföra detta just nu tyvärr!

228 Inlägg
6 september 2009
Det ser fint ut det här. Sätt ingen deadline för då blir det bara ett måste. Låt det få ta den tid det tar.

Besök gärna min youtube kanal Motornörd
eller Instagram, Facebook & Twitter
Gilla och prenumerera så får du tillgång till nya avsnitt.

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
modogge skrev:
Det ser fint ut det här. Sätt ingen deadline för då blir det bara ett måste. Låt det få ta den tid det tar.

Tackar smile Därför jag tänkte att jag skulle sätta en lite mer realistisk gräns, tänkte först ha det klart nu i somras, men 2010 låter lite mer rimligt! Måste dock ha tag på ett nytt jobb först som faktiskt ger en lite inkomst först.

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Elda skrev:
hoppas den blir klar till STCS Knutstorp 2010 smile efter vad jag vet lär det bli många fina bilar som premiärvisas där, och såklart min med då.

Låter som att det hade varit kul! Får hoppas på det bästa då helt enkelt! smile

42 Inlägg
7 september 2009
sjukt nice ! lycka till med resultatet !! tror på dig (Y) 5/5!

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Tackar så mycket för det smile Ska försöka få det ganska stilrent, så får hoppas på det bästa smile

1 Inlägg
7 september 2009
hoppas den blir fin smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Hoppas jag med smile

751 Inlägg
9 september 2009
Då har man läst igenom 19 sidor och ringt o fixat en front till min 9000 för samma bygge wink Så får vi se vad du lurat in mig på! Men ser riktigt nice ut nu! hoppas på ny update snart!

/Owla

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
Hehe, ett litet tips till dig då innan du börjar! Det är att du ska nog använda bonocell istället, fogskum är lite smått värdelös att få helt jämnt och snyggt! Plus att du måste klä fogskummet i något (t.ex. tejp, spackel eller liknande) för annars så dels fastnar polyestern i det, plus att fogskummet sjunker in. Men bonocell kan du plasta direkt på smile Men annars säger jag kör hårt! Är skit tråkigt att spackla bara, men hoppas jag gett dig lite inspiration och motivation iaf smile

751 Inlägg
9 september 2009
_DamnIt skrev:
Hehe, ett litet tips till dig då innan du börjar! Det är att du ska nog använda bonocell istället, fogskum är lite smått värdelös att få helt jämnt och snyggt! Plus att du måste klä fogskummet i något (t.ex. tejp, spackel eller liknande) för annars så dels fastnar polyestern i det, plus att fogskummet sjunker in. Men bonocell kan du plasta direkt på smile Men annars säger jag kör hårt! Är skit tråkigt att spackla bara, men hoppas jag gett dig lite inspiration och motivation iaf smile

Men bonocell? var får man tag i det? och priset? Har sett några plattor på biltema, men vetefan hur man kan forma dem på vettigt sätt? Tips?

/owla

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
Ta t.ex. dom på biltema, har inte jätte bra koll på var man kan hitta annars! Och det är bara att forma med såg och typ slipmaskin smile Blir mycket enklare! Ångrar i efterhand att jag tog fogskum, jobbigt att forma, grymt mycket skräp blir det och fruktansvärt mycket luftbubblor dessutom! Så planerna sen är att riva bakkjolen igen, och bygga upp den på nytt med bonocell smile

4 Inlägg
30 september 2009
Hur går det med projektet? smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Elofsson- skrev:
Hur går det med projektet? smile

Just nu står allt väldigt stilla pga en enormt dålig inkomst, så är inte mycket mer än att jag kan ha bilen påställd och köra den lite då och då. Så kommer ta ett tag innan detta kommer igång igen tyvärr

534 Inlägg
16 oktober 2009
Tjena:P får man sno din ide med mätarhållaren och de?
Lika bra att fråga annars få man ju hitta på nått annat hehe.
Mvh chrille

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Ja då, gör du så! smile Har inte ansökt om patent wink Men gör det bättre än jag gjorde, är ganska drygt att göra det med mätarhållare från biltema och en halv burk glasfiberspackel! smile Dock ska jag nog ändå göra om min snart, ska ha till en oljetempmätare med smile

626 Inlägg
21 oktober 2009
Läst alla 20sidor nu, imponerad! big_smile Fortsätt så:D

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Lysekil
90 Inlägg
2 november 2009
riktigt bra projekt. ska börga bygga på min saab 900 talldega nu i vinter.  dock vet jag inte om jag ska bygga egna kjolar till den får se har ju kunskapen då jag är gammal båtbyggare så. vill se ett slut resueltat på dina kjolar nu och resten av bilen med givetvis. läst från sida 1 -20 lika roligt varje sida.

R1 driver!
5 128 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Tack så mycket! smile Dock har mitt intresse för att färdigställa det avtagit ganska så duktigt! Kommer att va lite sidoprojekt under tiden, så någon gång i framtiden kanske det blir klart!
Har som jag skrivit innan, även lite taskigt med inkomst, så har inte riktigt råd att bygga massa nu heller.
Men tack för dina trevliga ord smile

Sök