orkade inte riktigt läsa alla 19 sidor idag men små läste lite här och där och de blir bra detta projekt.. så keep the updates coming
Tack så mycket
Och för alla läsare, jag har satt ett nytt lite mer realistiskt mål med mitt bygge, det ska va klart till säsongen 2010, för jag har varken lust, motivation eller pengarna till att genomföra detta just nu tyvärr!
Det ser fint ut det här. Sätt ingen deadline för då blir det bara ett måste. Låt det få ta den tid det tar.
Tackar Därför jag tänkte att jag skulle sätta en lite mer realistisk gräns, tänkte först ha det klart nu i somras, men 2010 låter lite mer rimligt! Måste dock ha tag på ett nytt jobb först som faktiskt ger en lite inkomst först.
Då har man läst igenom 19 sidor och ringt o fixat en front till min 9000 för samma bygge Så får vi se vad du lurat in mig på! Men ser riktigt nice ut nu! hoppas på ny update snart!
Hehe, ett litet tips till dig då innan du börjar! Det är att du ska nog använda bonocell istället, fogskum är lite smått värdelös att få helt jämnt och snyggt! Plus att du måste klä fogskummet i något (t.ex. tejp, spackel eller liknande) för annars så dels fastnar polyestern i det, plus att fogskummet sjunker in. Men bonocell kan du plasta direkt på Men annars säger jag kör hårt! Är skit tråkigt att spackla bara, men hoppas jag gett dig lite inspiration och motivation iaf
Hehe, ett litet tips till dig då innan du börjar! Det är att du ska nog använda bonocell istället, fogskum är lite smått värdelös att få helt jämnt och snyggt! Plus att du måste klä fogskummet i något (t.ex. tejp, spackel eller liknande) för annars så dels fastnar polyestern i det, plus att fogskummet sjunker in. Men bonocell kan du plasta direkt på Men annars säger jag kör hårt! Är skit tråkigt att spackla bara, men hoppas jag gett dig lite inspiration och motivation iaf
Men bonocell? var får man tag i det? och priset? Har sett några plattor på biltema, men vetefan hur man kan forma dem på vettigt sätt? Tips?
Ta t.ex. dom på biltema, har inte jätte bra koll på var man kan hitta annars! Och det är bara att forma med såg och typ slipmaskin Blir mycket enklare! Ångrar i efterhand att jag tog fogskum, jobbigt att forma, grymt mycket skräp blir det och fruktansvärt mycket luftbubblor dessutom! Så planerna sen är att riva bakkjolen igen, och bygga upp den på nytt med bonocell
Just nu står allt väldigt stilla pga en enormt dålig inkomst, så är inte mycket mer än att jag kan ha bilen påställd och köra den lite då och då. Så kommer ta ett tag innan detta kommer igång igen tyvärr
Ja då, gör du så! Har inte ansökt om patent Men gör det bättre än jag gjorde, är ganska drygt att göra det med mätarhållare från biltema och en halv burk glasfiberspackel! Dock ska jag nog ändå göra om min snart, ska ha till en oljetempmätare med
riktigt bra projekt. ska börga bygga på min saab 900 talldega nu i vinter. dock vet jag inte om jag ska bygga egna kjolar till den får se har ju kunskapen då jag är gammal båtbyggare så. vill se ett slut resueltat på dina kjolar nu och resten av bilen med givetvis. läst från sida 1 -20 lika roligt varje sida.
Tack så mycket! Dock har mitt intresse för att färdigställa det avtagit ganska så duktigt! Kommer att va lite sidoprojekt under tiden, så någon gång i framtiden kanske det blir klart! Har som jag skrivit innan, även lite taskigt med inkomst, så har inte riktigt råd att bygga massa nu heller. Men tack för dina trevliga ord