Saab 900 Turbo - Projektet avstannat och bilen är snart till salu!

Dött
  • 2 Följare
  • 169 444 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
criller Aktiv Medlem
11 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Fint..blir nog bra detta..Går det värkeligen plasta rakt på fogskum? Gör man det på frigolit smälter bara frigoliten..men inte samma material för 5 öre visseligen tongue . Lycka till

Mvh Christian
J_Erixzzon
11 maj 2009 · 1 270 Inlägg

Hur mycket kostar det ungefär att göra sig en egen front? Är sugen som faan själv att börja göra en egen, men måste lära mig lite mer innan jag börjar big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_DamnIt R1 driver!
11 maj 2009 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:
Det kommer bli bra ska du se big_smile Bygg inte för mycket djup på den för den kommer ta i ICn då ^^ ja fick det fel på min xD

Fint tänkt med hålen sen har du bara det roliga kvar med plastning tongue

Då uppfann man sågen wink

_DamnIt R1 driver!
11 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Criller: Nja, man får ju klä in skummet med typ plastfolie eller tejp, så man får av det igen, men annars är det inga problem smile

J_erixzzon: Ja du, vet inte riktigt, kostat mig 600kr för stötarna (bra pris), ett par hundra för verktyg och fogskum och sen blir det ju en hel drös hundringar till för glasfiberväv, polyester, härdare, sandpapper, spackel, färg, så kostar väl någon tusenlapp i slutändan antar jag smile

_DamnIt R1 driver!
11 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Idag blir det en textad update bara, har fixat lite med bilen inför besiktning. Motorn går fint, men läcker olja! Får nog spänna toppen igen.. Och mina bromsrör är täta, men drog av luftningsniplen till höger bakOK, så kan inte lufta. Gick skit dåligt idag, det tillsammans med att jag slutar snusa just nu är lika med katastrof! Så mår allmänt kass, så tvivlar ganska startk på att jag orkar ta mig an bygget idag!

Mvh Marcus

TooS Hjultomte
11 maj 2009 · 1 500 Inlägg

_DamnIt skrev:

TooS skrev:
Det kommer bli bra ska du se big_smile Bygg inte för mycket djup på den för den kommer ta i ICn då ^^ ja fick det fel på min xD

Fint tänkt med hålen sen har du bara det roliga kvar med plastning tongue

Då uppfann man sågen wink

Jag använder mycket vinkelslip:P Det e fint o tar inte mycket energi ^^

Sluta inte snusa. Det e ju inte bra för kroppen

ta tejp o en massa vax för att få plasten o lossna sen tongue Hur tänkte du göra med sido fästen?? satt o tänkte på det innan big_smile

Senast redigerat av TooS (11 maj 2009)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
11 maj 2009 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:

_DamnIt skrev:

TooS skrev:
Det kommer bli bra ska du se big_smile Bygg inte för mycket djup på den för den kommer ta i ICn då ^^ ja fick det fel på min xD

Fint tänkt med hålen sen har du bara det roliga kvar med plastning tongue

Då uppfann man sågen wink

Jag använder mycket vinkelslip:P Det e fint o tar inte mycket energi ^^

Sluta inte snusa. Det e ju inte bra för kroppen

ta tejp o en massa vax för att få plasten o lossna sen tongue Hur tänkte du göra med sido fästen?? satt o tänkte på det innan big_smile

Precis, behöver inviga min vinkelkap smile
Nej, det är verkligen inte bra för kroppen! Men bra för plånboken sad
Ja du, tror det blir popnita fast dom i hjulhusen, och skita i dom plastbitarna som faktiskt satt på mina stötar, tills jag slet av dom...

TooS Hjultomte
11 maj 2009 · 1 500 Inlägg

_DamnIt skrev:
Precis, behöver inviga min vinkelkap smile
Nej, det är verkligen inte bra för kroppen! Men bra för plånboken sad
Ja du, tror det blir popnita fast dom i hjulhusen, och skita i dom plastbitarna som faktiskt satt på mina stötar, tills jag slet av dom...

de va rätt smart dock wink dock inte om man tar av den ofta tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
11 maj 2009 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:

_DamnIt skrev:
Precis, behöver inviga min vinkelkap smile
Nej, det är verkligen inte bra för kroppen! Men bra för plånboken sad
Ja du, tror det blir popnita fast dom i hjulhusen, och skita i dom plastbitarna som faktiskt satt på mina stötar, tills jag slet av dom...

de va rätt smart dock wink dock inte om man tar av den ofta tongue

Du påpekade vinkelslipen, då kan jag lära dig vad en borrmaskin är? wink Snabbt och enkelt att få av popnitar wink

_DamnIt R1 driver!
11 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Klarade inte av att inte uppdatera idag, har ju egentligen inte gjort något mer än att låta fogskummat expandera lite. Men bilder på det iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654155_kkje7s.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654159_phl1lm.jpg

Det där ja!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654168_b459nv.jpg
Och surform heter den jävla raspsaken! tongue

Nu en fråga till alla! Hur ska jag bygga fronten nu? Posta gärna bilder på snygga frontar så man får lite inspiration! Har bara hål i huvudet (visst, det ska väl va lite hål där, men kanske inte så roligt utan något annat!)

Så all hjälp är tacksam! smile
Mvh Marcus

_DamnIt R1 driver!
12 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Idag blir det i första hand att åka iväg och få bilen up and runing! Fixa det sista och sen boka besikning! Trodde ju allt skulle va klart nu med den, men där bedrog jag mig..
Men återkommet ikväll om hur det går! smile
Mvh Marcus

_DamnIt R1 driver!
12 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Ingen respons alls på byggandet idag?

DouZter
12 maj 2009 · 244 Inlägg

Väntar med spänning på resultatet smile fortsätt jobba på ser fint ut

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
_DamnIt R1 driver!
12 maj 2009 · 5 128 Inlägg

DouZter skrev:
Väntar med spänning på resultatet smile fortsätt jobba på ser fint ut

Har börjat skära i skummet nu smile Update kommer om ett par minuter! smile

_DamnIt R1 driver!
12 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Update!

Idag så har jag både kommit en bra bit på stötarna, plus att jag fixat med bilen. Fått luftat lite bromsar, upptäckt att motorn läcker olja mellan blocket och toppen (SÅ JÄVLA KUL!) och sånt smått smile
Lite bilder från dagens manöver då kanske?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654824_1nfq6y.jpg
Testade att montera nya grillen och ögonlocken idag! Vad tycks om det?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654829_yl56zv.jpg
Även sågat ut lite för bakstöten smile Kommer sågas mer! Bara påbörjad smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654836_4quww2.jpg
Spacklade även lite för att förhoppningsvis få mindre spackeljobb sen när jag plastat roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654839_chejqb.jpg
Fronten däremot har det hänt mycket med!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654859_n5b115.jpg
Dock en hel del jobb kvar på den innan plast..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/654864_aftbc0.jpg
Som sagt va..

Som ni ser har jag fått gjort en del! Blir lite mer fogskummande, slipande och fixande, men snart dags att börja plasta smile

Ös gärna in förslag på var man kan köra och köpa billig glasfiberväv och polyester!

Sen även, hade tänkt mig någonstans mellan 2-3" twinpipe i vecket bak på stöten.
(Kommer se ut typ såhär då |-----OO-----| så ni fattar? smile )
Har ni kanske tips på var man kan skaffa sig en snygg sådan? Alla tips mottages med glädje!

Allt för ikväll! /Marcus

TooS Hjultomte
12 maj 2009 · 1 500 Inlägg

Du min ludne vän. det ser JÄÄÄÄVLIGT BRA UT. fan riktigt stolt över dig. Hur hög blev din spoiler nu då?? ^^

O e d finspackel du använder?? tongue o du ja hitta också en sånn rasp du hade fast modell större. Satan att man inte använde den sad

Väldigt stolt över dig wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
12 maj 2009 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:
Du min ludne vän. det ser JÄÄÄÄVLIGT BRA UT. fan riktigt stolt över dig. Hur hög blev din spoiler nu då?? ^^

O e d finspackel du använder?? tongue o du ja hitta också en sånn rasp du hade fast modell större. Satan att man inte använde den sad

Väldigt stolt över dig wink

Hehe, tack tack smile
Jag nöjer mig med ca 34cm runt om tongue Blir ganska lagom låg då smile Har ju möjlighet att sänka bilen mer sen wink
Och det är vanligt jävla snabbspackel tongue Haha, fick det gratis och då använder man ju det smile

TooS Hjultomte
12 maj 2009 · 1 500 Inlägg

_DamnIt skrev:
Hehe, tack tack smile
Jag nöjer mig med ca 34cm runt om tongue Blir ganska lagom låg då smile Har ju möjlighet att sänka bilen mer sen wink
Och det är vanligt jävla snabbspackel tongue Haha, fick det gratis och då använder man ju det smile

Kan förstå det big_smile Dock lägg i lite skräp du hittar så sjunker det inte så mycket i dom lite grövre hålen wink
O jag tror ja kommer fixa sänkningssats till min ose xD

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
12 maj 2009 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:

_DamnIt skrev:
Hehe, tack tack smile
Jag nöjer mig med ca 34cm runt om tongue Blir ganska lagom låg då smile Har ju möjlighet att sänka bilen mer sen wink
Och det är vanligt jävla snabbspackel tongue Haha, fick det gratis och då använder man ju det smile

Kan förstå det big_smile Dock lägg i lite skräp du hittar så sjunker det inte så mycket i dom lite grövre hålen wink
O jag tror ja kommer fixa sänkningssats till min ose xD

Jag ska tongue

Och för er andra, var är responsen på bygget? Grymt dåligt med kommentarer tycker jag! sad

TooS Hjultomte
12 maj 2009 · 1 500 Inlägg

_DamnIt skrev:
Jag ska tongue

Och för er andra, var är responsen på bygget? Grymt dåligt med kommentarer tycker jag! sad

Alla tycker det ser bra ut säger ja. hihihi bara för ja gör det DVS wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang