Vilka bilar kan man ha på crusingar ?

prodrive Avstängd
8 maj 2009 · 962 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

daniel_tapper
8 maj 2009 · 44 Inlägg

du får köpa min merca för 30 lök om du vill.. då har du iaf v8:D


https://www1.garaget.org/gallery/archive/60908/649925_l5pylq.jpg

Niklas1987 NO
8 maj 2009 · 2 182 Inlägg

NightCruiser skrev:
http://www.blocket.se/vi/21391557.htm?ca=20&w=2
Bra bil för pengarna... Såg dessutom bra ut!

Mvh

Tror den finns här på garaget

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Niklas1987 NO
8 maj 2009 · 2 182 Inlägg

prodrive skrev:
"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Va vill du?? här diskuterar vi bilar inte sushi wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
NightCruiser
9 maj 2009 · 1 163 Inlägg

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Att du ens orkar bete dig som du gör...
Om din lille kompis verkligen är så liten att du måste sitta och hyckla över alla bilar som inte låter "tryck pyyyys" och krafsar på 4 hjul så kan du vända dig till Lunarstorm för där kan du åtminstonde hitta jämlikar.

Folk tycker olika, du får faktiskt acceptera det och stänga pajhålet om du inte kan yttra något bra.

Jag hoppas innerligen att personer som du blir drabbade av likasinnade rikspuckon, de är såna som ni som ser till att folk hatar varandra och att bilar förstörs.

Så gör oss nu en tjänst och lämna tråden ifred om du inte kan bidra med något bra till Trådskaparen.

Mvh

prodrive Avstängd
9 maj 2009 · 962 Inlägg

NightCruiser skrev:
Att du ens orkar bete dig som du gör...
Om din lille kompis verkligen är så liten att du måste sitta och hyckla över alla bilar som inte låter "tryck pyyyys" och krafsar på 4 hjul så kan du vända dig till Lunarstorm för där kan du åtminstonde hitta jämlikar.

Folk tycker olika, du får faktiskt acceptera det och stänga pajhålet om du inte kan yttra något bra.

Jag hoppas innerligen att personer som du blir drabbade av likasinnade rikspuckon, de är såna som ni som ser till att folk hatar varandra och att bilar förstörs.

Så gör oss nu en tjänst och lämna tråden ifred om du inte kan bidra med något bra till Trådskaparen.

Mvh

Kollar du mitt första inlägg i denna tråden och använder huvudet hade du fattat att det var lite halvironiskt...

Fast att bilarna i fråga är sophögar var inte ironi, utan ren fakta.

Senast redigerat av prodrive (9 maj 2009)

Masterworks
9 maj 2009 ·

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Finns pickisar som går under 5,7sek ORGINAL!  big_smile

Och badkar som e ännu snabbare ORGINAL! hehehe...

camaro67 Meister
9 maj 2009 · 6 763 Inlägg

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Vad tror du att en hemi cuda gör 0-100 på? Jag tror att du har vaknat på fel sida för du beter dig som ett svin i alla trådar just nu

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
prodrive Avstängd
9 maj 2009 · 962 Inlägg

camaro67 skrev:

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Vad tror du att en hemi cuda gör 0-100 på? Jag tror att du har vaknat på fel sida för du beter dig som ett svin i alla trådar just nu

Nej, berätta gärna vilken hastighet den kan hålla innan kurvan kommer och den stora olyckan inträffar.

danneC5
9 maj 2009 · 186 Inlägg

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Bladfjädring funkar fiiint! smile Kan gärna ta en sväng på bana mot dig med min bladfjädrade amerikanare om du vill..säg till bara smile

Senast redigerat av danneC5 (9 maj 2009)

NightCruiser
9 maj 2009 · 1 163 Inlägg

prodrive skrev:
Kollar du mitt första inlägg i denna tråden och använder huvudet hade du fattat att det var lite halvironiskt...

Fast att bilarna i fråga är sophögar var inte ironi, utan ren fakta.

Om du hade tänkt efter innan du skrev det fösta inlägget hade du förhoppningsviss insett att ironi inte fungerar särskilt bra över internet, speciellt inte när man yttrar sig som du.

Och du tycks ha väldigt dålig fakta, amerikanarna höll rekordet för att ha tillverkat den standard vagn med mest HK fram till 2000-talet.
För att inte tala om att Chevrolet var ett av dom första märkena att använda Turbo, dom var före Saab.

Du har fruktansvärt dåliga resonemang och skapar grymt dålig stämning för andra personer, som jag sade till dig innan, jag hoppas du blir drabbad av personer som lider av samma trångsynthet som du.

Mvh

prodrive Avstängd
9 maj 2009 · 962 Inlägg

NightCruiser skrev:

prodrive skrev:
Kollar du mitt första inlägg i denna tråden och använder huvudet hade du fattat att det var lite halvironiskt...

Fast att bilarna i fråga är sophögar var inte ironi, utan ren fakta.

Om du hade tänkt efter innan du skrev det fösta inlägget hade du förhoppningsviss insett att ironi inte fungerar särskilt bra över internet, speciellt inte när man yttrar sig som du.

Gör inget, garvar gott åt alla upprörda svar ändå.

Skall jag vara ärlig är jag inte lika trångsynt som jag verkar, jag kryddar bara på lite extra wink Fast jag vill inte äga ett badkar för det...

Fortsätt prata gungbilar nu grabbar, hade ni bara gett fan i att bli upprörda så fort någon inte älskar amerikanare hade ni sluppit dynginlägg i er tråd...

Senast redigerat av prodrive (9 maj 2009)

camaro67 Meister
9 maj 2009 · 6 763 Inlägg

prodrive skrev:

camaro67 skrev:

prodrive skrev:

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Vad tror du att en hemi cuda gör 0-100 på? Jag tror att du har vaknat på fel sida för du beter dig som ett svin i alla trådar just nu

Nej, berätta gärna vilken hastighet den kan hålla innan kurvan kommer och den stora olyckan inträffar.

Det var du som ville prata 0-100.. Men man kan aldrig jämföra en bil från 60-talet med en bil ifrån sent 90-tal.. Hur stor chans tror du att en 60-tals japs har runt en bana mot en camaro 67 z28? Ingen!

Och vad jag vet så har inte japanerna något än som piskar Corvette C6 ZR-1 runt ringen..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
prodrive Avstängd
9 maj 2009 · 962 Inlägg

camaro67 skrev:

prodrive skrev:

camaro67 skrev:

Vad tror du att en hemi cuda gör 0-100 på? Jag tror att du har vaknat på fel sida för du beter dig som ett svin i alla trådar just nu

Nej, berätta gärna vilken hastighet den kan hålla innan kurvan kommer och den stora olyckan inträffar.

Det var du som ville prata 0-100.. Men man kan aldrig jämföra en bil från 60-talet med en bil ifrån sent 90-tal.. Hur stor chans tror du att en 60-tals japs har runt en bana mot en camaro 67 z28? Ingen!

Och vad jag vet så har inte japanerna något än som piskar Corvette C6 ZR-1 runt ringen..

Nej, det var Irmscher Vectra som började prata 0-100 tider och övrig prestanda... Och det var även Irmscher Vectra som jämförde en bil från 60 (eller 70, same shit) talet med min bil från sent 90 tal... wink

Läs mitt första inlägg igen:

"Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!"

Man måste fan vara efterbliven för att ta det på allvar?? Och var någon stans nämnde jag Corvette C6 ZR-1, lite skillnad på den och skiten TS räknade upp i första inlägget kanske, dom bilarna passade ju in på min crusing-beskrivning roll

NightCruiser
9 maj 2009 · 1 163 Inlägg

prodrive skrev:
Gör inget, garvar gott åt alla upprörda svar ändå.

Skall jag vara ärlig är jag inte lika trångsynt som jag verkar, jag kryddar bara på lite extra wink Fast jag vill inte äga ett badkar för det...

Trångsynt eller inte, beter man sig som ett rövhåll blir man också klassat som ett och den läxan hoppas jag du kommer lära dig en dag.

Jag är allt annat är förtjust i moderna bilar, litar inte på elektroniken för 5öre utan föredrar sånt jag kan plocka ner och fixa själv var än jag befinner mig.
Men det säger inte att jag inte uppskattar nya bilar, Kört både lancer, Viper, Porsche samt ett par gubb racers (RS6, M5, m.m.) och det är förbaskat fina bilar och går verkligen kanon, men inget för mig.
Och ser absolut inget fel på din Subaru heller, tvärtom, snygg bil och ett gediget bygge!
Fast att förvänta sig en liknande kommentar från en person som dig är som att få en miljon på lotto skulle jag tro för du skulle aldrig kunna se utanför din egna glaskula ens om du skulle bli grovsmiskad i bana av en 50år gammalt badkar.

Så gör nu oss alla en tjänst, istället för att reta upp folk, skapa disskutioner och riskera att få dig själv avstängd från denna för övrigt trevliga sidan så kan du hålla dina åsikter för dig själv om du inte kan säga något snällt.

Mvh

Moparboy440
9 maj 2009 · 4 682 Inlägg

prodrive skrev:
[
"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

stor vits att jämföra bilar från olika tidsåldrar? men om du nu gör det så finns det ju minst ett 20-tal 60-tals jänkare som skulle lämna en impreza Gt långt bakom sig i ett dragrace.
och frågan "gör en tung amerikanare ens 200km/h?" visar bara hur lite du vet om ämnet, läs på lite så att du har nått vettigt att komma med nästa gång.

Rushman Evolution Garage
9 maj 2009 · 1 299 Inlägg

Varför måste "badkar" hata "riskokare" och tvärtom? Själv gillar jag japanare, men drömbilen är en hårig V8 amerikanare. Är jag en förädare?

Är 0-100 på 5 sek långsammare om en amerikanare gör det än om en japanare gör det?

Om man gillar turbosus och dumpljud, blir automatiskt v8 muller fult då? Jag gillar båda, är det något fel på mig?

Jag tycker man har liten hjärna om man jämför 40 år gamla bilar med 10 år gamla bilar, är det i själva verket jag som har liten hjärna?

Svar önskas!

// Förvirrad

Sky´s the limit...
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 maj 2009 · 8 197 Inlägg

Rushman skrev:
Varför måste "badkar" hata "riskokare" och tvärtom? Själv gillar jag japanare, men drömbilen är en hårig V8 amerikanare. Är jag en förädare?

Är 0-100 på 5 sek långsammare om en amerikanare gör det än om en japanare gör det?

Om man gillar turbosus och dumpljud, blir automatiskt v8 muller fult då? Jag gillar båda, är det något fel på mig?

Jag tycker man har liten hjärna om man jämför 40 år gamla bilar med 10 år gamla bilar, är det i själva verket jag som har liten hjärna?

Svar önskas!

// Förvirrad

Inga fel på dig. smile Finns vissa motorer med turbo som jag gillar ljude på också, men jag föredrar V8-muller. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Moparboy440
9 maj 2009 · 4 682 Inlägg

Rushman skrev:
Varför måste "badkar" hata "riskokare" och tvärtom? Själv gillar jag japanare, men drömbilen är en hårig V8 amerikanare. Är jag en förädare?

Är 0-100 på 5 sek långsammare om en amerikanare gör det än om en japanare gör det?

Om man gillar turbosus och dumpljud, blir automatiskt v8 muller fult då? Jag gillar båda, är det något fel på mig?

Jag tycker man har liten hjärna om man jämför 40 år gamla bilar med 10 år gamla bilar, är det i själva verket jag som har liten hjärna?

Svar önskas!

// Förvirrad

gillar oxå båda , men ogillar när nån snackar skit om nånting som dom inte vet nånting om.

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 maj 2009 · 8 197 Inlägg

prodrive skrev:
Nej, det var Irmscher Vectra som började prata 0-100 tider och övrig prestanda... Och det var även Irmscher Vectra som jämförde en bil från 60 (eller 70, same shit) talet med min bil från sent 90 tal... wink

Läs mitt första inlägg igen:

"Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!"

Man måste fan vara efterbliven för att ta det på allvar?? Och var någon stans nämnde jag Corvette C6 ZR-1, lite skillnad på den och skiten TS räknade upp i första inlägget kanske, dom bilarna passade ju in på min crusing-beskrivning roll

Lugn nu innan du spricker.
Det var ju du som kom med första idiotinlägget. Var ju bara tvungen att försvara att det finns gamla bilar som matchar din plastbil vilken dag i veckan som helst.

Vilken bil som helst kan ju köra i 10 km/h. Sen har de flesta jänkare grövre bromsar än en japs.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang