Vilka bilar kan man ha på crusingar ?

Sluskk
9 maj 2009 · 778 Inlägg

NightCruiser skrev:

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

"Riktiga bilar"? Du menar tunga badkar med bladfjädring och förgasare som ligger som en vattensäng på vägen om det börjar svänga?

Du har tydligen inte läst på om _riktiga_ bilar, en Impreza GT gör 0-100 på 5,7sek ORIGINAL, gör en tung amerikanare ens 200km/h? wink

Att du ens orkar bete dig som du gör...
Om din lille kompis verkligen är så liten att du måste sitta och hyckla över alla bilar som inte låter "tryck pyyyys" och krafsar på 4 hjul så kan du vända dig till Lunarstorm för där kan du åtminstonde hitta jämlikar.

Folk tycker olika, du får faktiskt acceptera det och stänga pajhålet om du inte kan yttra något bra.

Jag hoppas innerligen att personer som du blir drabbade av likasinnade rikspuckon, de är såna som ni som ser till att folk hatar varandra och att bilar förstörs.

Så gör oss nu en tjänst och lämna tråden ifred om du inte kan bidra med något bra till Trådskaparen.

Mvh

tack så mycket

Sluskk
9 maj 2009 · 778 Inlägg

ne jag tycker vi sluta bråka här och nu mad  jag kör hyfsat många bilar allt från tryck och pyss till v8 vrål och sladriga 240's nu är det så här jag är inte utte effter en "f1" bil som kan köras snabbt genom kurvor uttan jag vill ha en bill jag ska köra med på crusingar ställe utt visa vad jag har köpt pilrat med och glida runt i lung och ro ingen monster bil fast det skulle ju inte sita helt fel med en gammal dodge chager roll

LilleSKUTT
9 maj 2009 · 512 Inlägg

följande bilar har jag kört på crusingar genom åren    kommer att presentera vad för bil och publikens reaktioner(sllumpad tidsordning skriver eftersom jag kommer ihåg samt många av bilarna har inte varit mina utan jag har bara varit chaffis )

daf 66 remjohan  uppskattat av många äldre som kom fram och prata  samt vissa tjejer tyckte den var gullig

bmw 535 e28 se mina gamla fordon för stuk mm   gillades av dom flesta i 15-25 årsåldern pga jag gillar att gasa  smile 

bmw 518 e12 uppskattat av  äldre herrar som tyckte det var kul se en sån som grannen hade smile samt uppskattat av 15-25 för jag brände gummi smile

opel manta A-72  tummen upp av dom flesta

t-23 hotrod  tummen upp  smt många kommer fram och pratar

renault r10 major -66 överlägset den mest uppskattade och mest kommenterade bil jag haft på en crusing  enda bil för under 10k som jag haft som folk kutat fram och stoppat för att titta på medans dom vinkat förbi både mustang och 40tals ford i mycket bra skick smile

volvo amazon kombi  uppskattad och helt oki crusingbil

volvo 745   big nono  ingen kollar mer än irriterat ( om man inte burnar förståss då får man 15-20 åringar i flock smile

chevy van i bra skick  många tittar och många fulla vänner får man  bak i skåpet smile

chevy van i dåligt skick  lika många tittar men med en annan blick och minst lika många men endå fullare nya vänner bak i skåpet

buick elektra bigblock 455   i riktigt risigt pilsnerskick  många tittar å tycker synd om bilen  smile

vw scirocco  bra respons av publiken och många vill rejsa vid rödljusen smile

elcamino   helt klart uppskattat men dåligt med platsför polare smile

rosa bubbla skärmbreddad , många tittar många kommentarer och en gratis kostym till min kompis (en rosa kostym)
det var dom jag kom på just nu iaf

Senast redigerat av LilleSKUTT (9 maj 2009)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Sluskk
9 maj 2009 · 778 Inlägg

jag tro jag har bestämt mig det blir nog en gammal opel fast det kan ju vända fort men det känns rätt nu i hypotesen big_smile

prodrive Avstängd
9 maj 2009 · 962 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Lugn nu innan du spricker.
Det var ju du som kom med första idiotinlägget. Var ju bara tvungen att försvara att det finns gamla bilar som matchar din plastbil vilken dag i veckan som helst.

Vilken bil som helst kan ju köra i 10 km/h. Sen har de flesta jänkare grövre bromsar än en japs.

0-100 möjligtvis men när det börjar svänga så finns det inte en chans, om man jämför originalarge förstås. Egentligen så bryr jag mig inte men när någon tror att ett tungt gungigt badkar från 60 talet matchar en modern prestandabil chassi och bromsmässigt så är det ju något allvarligt fel på den personen.

Grövre bromsar? Är du hög? Och varför drog du in min bil i det hela från första början?

Nu lägger vi ner för detta leder ingen vart ändå mer än idiotiska inlägg, och jag är trött på att "argumentera" med idioter.

Noxxer
9 maj 2009 · 1 482 Inlägg

Nope håller med, lägg ner diskussionen..

Det är enkel fakta. ( generelt sett )

Rakt fram vinner jänk för det mesta.
Bana vinner INTE JÄNK.
Då menas 75 och bakåt. inte nyare jänk.

Observera att jag skrev inte jänk då det finns mycket som slår dom på bana.. nu är det väll slutdiskuterat? smile

Därimot har en gammal jänkare potential att slå modernare bilar på bana efter ordentliga modifikationer på upphängning., vikt och bromsar. Men det är en helt annan historia.

Ontopic:
Valianten som länkades va riktigt sjysst ändå fast jag inte riktigt gillar valiants så såg den bra ut!.

BLT Service
Theracords Music Label
Pellefax
9 maj 2009 · 644 Inlägg

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Lugn nu innan du spricker.
Det var ju du som kom med första idiotinlägget. Var ju bara tvungen att försvara att det finns gamla bilar som matchar din plastbil vilken dag i veckan som helst.

Vilken bil som helst kan ju köra i 10 km/h. Sen har de flesta jänkare grövre bromsar än en japs.

0-100 möjligtvis men när det börjar svänga så finns det inte en chans, om man jämför originalarge förstås. Egentligen så bryr jag mig inte men när någon tror att ett tungt gungigt badkar från 60 talet matchar en modern prestandabil chassi och bromsmässigt så är det ju något allvarligt fel på den personen.

Grövre bromsar? Är du hög? Och varför drog du in min bil i det hela från första början?

Nu lägger vi ner för detta leder ingen vart ändå mer än idiotiska inlägg, och jag är trött på att "argumentera" med idioter.

Du har ju uppenbarligen aldrig åkt i en amerikanare,så varför ens skriva nåt om något du inte har en aning om från början??Du gör ju bara bort dig mer och mer för varje ord du bajsar ur dig..roll

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
9 maj 2009 · 2 009 Inlägg

Köp en bubbla och rat-stuka den.
Garanterat uppskattat på cruising.
Man blir stoppad och fotad öveallt smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
prodrive Avstängd
9 maj 2009 · 962 Inlägg

Pellefax skrev:

prodrive skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Lugn nu innan du spricker.
Det var ju du som kom med första idiotinlägget. Var ju bara tvungen att försvara att det finns gamla bilar som matchar din plastbil vilken dag i veckan som helst.

Vilken bil som helst kan ju köra i 10 km/h. Sen har de flesta jänkare grövre bromsar än en japs.

0-100 möjligtvis men när det börjar svänga så finns det inte en chans, om man jämför originalarge förstås. Egentligen så bryr jag mig inte men när någon tror att ett tungt gungigt badkar från 60 talet matchar en modern prestandabil chassi och bromsmässigt så är det ju något allvarligt fel på den personen.

Grövre bromsar? Är du hög? Och varför drog du in min bil i det hela från första början?

Nu lägger vi ner för detta leder ingen vart ändå mer än idiotiska inlägg, och jag är trött på att "argumentera" med idioter.

Du har ju uppenbarligen aldrig åkt i en amerikanare,så varför ens skriva nåt om något du inte har en aning om från början??Du gör ju bara bort dig mer och mer för varje ord du bajsar ur dig..roll

Därför att det är fakta att en tung mullerklump med trumbromsar och bladfjädring som är 40år gammal inte har en chans mot en modern bil på en bana, inser man inte det själv är man ju otroligt insnöad på sitt skit.

Moparboy440
9 maj 2009 · 4 682 Inlägg

prodrive skrev:
Därför att det är fakta att en tung mullerklump med trumbromsar och bladfjädring som är 40år gammal inte har en chans mot en modern bil på en bana, inser man inte det själv är man ju otroligt insnöad på sitt skit.

du kan ju inte dra alla bilar över samma streck, e ju som att säga att röda bilar e snabbare än blåa roll .

Sluskk
10 maj 2009 · 778 Inlägg

kan ni sluta prata dynga nu skapa en egen tråd!

camaro67 Meister
10 maj 2009 · 6 763 Inlägg

prodrive skrev:

Pellefax skrev:

prodrive skrev:

0-100 möjligtvis men när det börjar svänga så finns det inte en chans, om man jämför originalarge förstås. Egentligen så bryr jag mig inte men när någon tror att ett tungt gungigt badkar från 60 talet matchar en modern prestandabil chassi och bromsmässigt så är det ju något allvarligt fel på den personen.

Grövre bromsar? Är du hög? Och varför drog du in min bil i det hela från första början?

Nu lägger vi ner för detta leder ingen vart ändå mer än idiotiska inlägg, och jag är trött på att "argumentera" med idioter.

Du har ju uppenbarligen aldrig åkt i en amerikanare,så varför ens skriva nåt om något du inte har en aning om från början??Du gör ju bara bort dig mer och mer för varje ord du bajsar ur dig..roll

Därför att det är fakta att en tung mullerklump med trumbromsar och bladfjädring som är 40år gammal inte har en chans mot en modern bil på en bana, inser man inte det själv är man ju otroligt insnöad på sitt skit.

Man måste jämför jämngammla bilar. Om du tar en Camaro 67 Z28 och kör den på bana mot valfri japsare från 1967 så ska du se att japsen blir ett rundningsmärke.

Jämför en modern värsting japs mot en modern värsting amerikan så blir det tightare men kolla på varvtider ifrån Nürburgring så får du se vem som är snabbast även idag tongue

Även om du tror att jag hatar japsare så är det inte så då jag är fruktansvärt sugen på en silvia s15

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
jocke_gronberg
10 maj 2009 · 4 586 Inlägg

En Beach buggy kanske vore något så skönt med öppen bil på crusing

prodrive Avstängd
10 maj 2009 · 962 Inlägg

camaro67 skrev:
Man måste jämför jämngammla bilar. Om du tar en Camaro 67 Z28 och kör den på bana mot valfri japsare från 1967 så ska du se att japsen blir ett rundningsmärke.

Jag vet! Men det visste tydligen inte den där Imricher Vectra eller vafan han heter..

camaro67 skrev:
Jämför en modern värsting japs mot en modern värsting amerikan så blir det tightare men kolla på varvtider ifrån Nürburgring så får du se vem som är snabbast även idag tongue

Jajjemen, men det var jämförelsen mellan en 60 talare från Amerika och en modern japansk prestandabil vissa stolpskott i tråden gjorde..

HighHopes
10 maj 2009 · 1 Inlägg

Kapitän är väl ändå att se som nedre gräns för att platsa. Torsby igår var ju en besvikelse. En 240 diesel el 740 blir aldrig en cruisingbil.  Starkt av dig att fråga råd. Lägg ihop med en kompis å köp nått amerikanskt .

Plymouth Belvedere "HighHopes" (1955)
camaro67 Meister
10 maj 2009 · 6 763 Inlägg

HighHopes skrev:
Kapitän är väl ändå att se som nedre gräns för att platsa. Torsby igår var ju en besvikelse. En 240 diesel el 740 blir aldrig en cruisingbil.  Starkt av dig att fråga råd. Lägg ihop med en kompis å köp nått amerikanskt .

Kapitän har ju gått på raggen i alla år så de platsar absolut idag med. Med enkla medel kan man få till ett ganska skönt stuk på en sån med. Men en liten fråga bara. Ska ni supa sönder bilen eller ska ni vara trevliga pojkar som bara ska glida runt?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
bmx
10 maj 2009 · 7 100 Inlägg
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Sluskk
10 maj 2009 · 778 Inlägg

camaro67 skrev:

HighHopes skrev:
Kapitän är väl ändå att se som nedre gräns för att platsa. Torsby igår var ju en besvikelse. En 240 diesel el 740 blir aldrig en cruisingbil.  Starkt av dig att fråga råd. Lägg ihop med en kompis å köp nått amerikanskt .

Kapitän har ju gått på raggen i alla år så de platsar absolut idag med. Med enkla medel kan man få till ett ganska skönt stuk på en sån med. Men en liten fråga bara. Ska ni supa sönder bilen eller ska ni vara trevliga pojkar som bara ska glida runt?

jag är en skyst kille som ha gillar ha lite väner i bilen, några öl kan dom drika men inte så dom spårar ur

Senast redigerat av Sluskk (10 maj 2009)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Perfekt!
http://www.blocket.se/stockholm/Cheva_P … 11&w=2

Vid bra väder är det en hitt! På Sthlm cruising -08 smällde vi upp en soffa med ryggen mot hytten på polarens K10 och det var uppskattat av samtliga (kanske inte ragge blåljus men va f*n)

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
NMI
16 maj 2009 · 1 045 Inlägg

passar nån av mina cadillacs på en cruising eller är dom för nya ???
vad tycker ni

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang