Topplocksbult

Gruner
17 maj 2009 · 71 Inlägg

ena topplocksbulten har knäcks ca 1-2 cm nere i motorblocket (volvo 850 glt -92) har nån några tips på hur man kan få ut den utan att lämna in?

tacksam för svar big_smile.

loow Jävel
17 maj 2009 · 2 018 Inlägg

om du har svets skulle du kunna svetsa på en annan bult, men det är nog väldigt knepigt.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Gruner
17 maj 2009 · 71 Inlägg

Plankpojk skrev:
om du har svets skulle du kunna svetsa på en annan bult, men det är nog väldigt knepigt.

trång som fan att komma åt där : / tackar ändå smile

Marlboroman
17 maj 2009 · 8 234 Inlägg

Borra hål och dra i ett felgängat gängsnitt

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Gruner
17 maj 2009 · 71 Inlägg

Marlboroman skrev:
Borra hål och dra i ett felgängat gängsnitt

tackar för svaret smile

marven
17 maj 2009 · 551 Inlägg

biltema har en sån sats som kostar runt 400-500kr som fungerar faktiskt. den innehåller allt man behöver för att kunna borra ut en knäckt bult. dom felgängade gängsnitten funkar alltid inte så bra, råkar du knäcka den när du försöker dra av så kan det bli mycket jobbigare än vad det redan är.

You can't B serious, oh K
patrikke
17 maj 2009 · 1 749 Inlägg

Det finns elektroder till elsvetsar som du kan svetsa upp bulten med, fråga efter sådana på en järnhandel eller liknande.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Gruner
17 maj 2009 · 71 Inlägg

marven skrev:
biltema har en sån sats som kostar runt 400-500kr som fungerar faktiskt. den innehåller allt man behöver för att kunna borra ut en knäckt bult. dom felgängade gängsnitten funkar alltid inte så bra, råkar du knäcka den när du försöker dra av så kan det bli mycket jobbigare än vad det redan är.

ok tackar för tipset vet du va den statsen heter? nej den knäckes när jag skulle dra åt dom : / gick av innan jag hade dragit med rätt tryck :S

Gruner
17 maj 2009 · 71 Inlägg

patrikke skrev:
Det finns elektroder till elsvetsar som du kan svetsa upp bulten med, fråga efter sådana på en järnhandel eller liknande.

ok tackar för tipset big_smile ska kolla upp

torpis Forummoderator
18 maj 2009 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang