2392
Sök

Vilken chipfirma är bäst på saab? (erfarna saab ägare)

36 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Hej. Jag ska snart chippa min Aero. Ni som har chippat eran 9-5 Aero eller 2,3t på ett visst företag kan ju skriva lite om hur det blev och vilken skillnad. Många företag överdriver ju nuförtiden med siffrorna för att kampas om kunder.

PS. Någon kanske har en begagnad trimbox ligger? MVH

5 089 Inlägg
17 maj 2009
När det gäller chip så kvittar det nästan vilken firma du tar, sålänge dte är någon "känt" firma är det ingen märkbar skillnad på dom.

\Lindgren

113 Inlägg
17 maj 2009
De ända alternativerna till saab anser jag vara

Speedparts, Maptun och Nordic Uhr.  skulle själv valt maptun

sen kan kanske valen mellan dom variera beroende på vart du bor

371 Inlägg
17 maj 2009
Maptun, Nordic eller Trollspeed hade jag valt.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

2 Inlägg
20 maj 2009
Speedparts är duktiga, finns ju olika paket man kan köpa om man vill ha något lite värre änn original.

//SaabTech

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 maj 2009
maptune har man inte hört annat än gott om då dom inte bara trimmar utan servar och tar hand om din bil som en riktig verkstad

2slow

4 Inlägg
20 maj 2009
Jag skulle nog rekommendera Maptun, dom har ju som sagt vanliga verkstäder. Men dom är ju lite intriktade på chip. Och jag har pratat med folk som jobbar med det, som sagt att Maptun är ett av dom som ger mest effekt. cool

36 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
tack för alla som skrivit, verkar som att majoriteten säger gott om MapTun. Enligt dom får jag 270hk med ett steg 1 och ett satans vrid tongue

CNC-Operatör
90 Inlägg
20 maj 2009
Det är bara att go for it!

//Sandraah

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 maj 2009
MapTun är nog vägen att gå, jag har inte något trim från dom i bilen men blocket med dom smidda kolvarna osv köpte jag från MapTun och dom var skittrevliga att snacka med och väldigt hjälpsamma.

Och sen har jag heller aldrig hört något negativt om dom men speedparts har jag hört kan vara otrevliga ibland fast det är kanske bara ägaren (har ingen egen erfarenhet av SP utan bara vad jag hört). Nordic och Trollspeed har jag ingen koll på alls, varken hört så mycket bra eller dåligt om dom.

Men MapTun vet jag iaf är ett säkert kort när det gäller Saab.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

140 Inlägg
20 maj 2009
trollspeed är duktiga . dom byggde ju pikes peak saabens motor väl ??

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 maj 2009
Freakydriver skrev:
Enligt dom får jag 270hk med ett steg 1 och ett satans vrid tongue

Du skriver ju själv att man itne skall uras av siffrorna...

Varför skulle något företag hitta mer effekt än något annat med samma grundförutsättningar?  Du får ju inte ur mer mjölk ur Arlas 1literspaket än Skånemejeriers....
Senast redigerat av torpis (20 maj 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

CNC-Operatör
90 Inlägg
20 maj 2009
torpis skrev:
Freakydriver skrev:
Enligt dom får jag 270hk med ett steg 1 och ett satans vrid tongue

Du skriver ju själv att man itne skall uras av siffrorna...

Varför skulle något företag hitta mer effekt än något annat med samma grundförutsättningar?  Du får ju inte ur mer mjölk ur Arlas 1literspaket än Skånemejeriers....

Hahahaha den va bra.... d e gott me mjölk smile

//Sandraah

Photoshoppande tant
343 Inlägg
20 maj 2009
Vi har en med speedparts magic i (aerocombis 9-5:a) och en med Nordics goa extra mos (min 9-3:a) och är nöjda med bägge

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
25 maj 2009
Jag har Maptun´s Chip i bilen men det var min Mammas kille som kände en som hade en tillgångar, så har ingen erfarenhet alls, Mer än att Bilen går väldigt bra och friskt hehe. + att den drar lite mer

Saab

49 Inlägg
3 juni 2009
brk95 skrev:
trollspeed är duktiga . dom byggde ju pikes peak saabens motor väl ??

.

Lämnade min 9000 till Trollspeed och jag kan säga att det är chipp till att duga dem har jämnfört med alla andra leverantörer

Den som ingen turbo har han får åka utan bar

236 Inlägg
3 juni 2009
Kan rekommendera Svensk motoroptimering i Gävle, en ganska liten firma som inte hunnit fått hübris än, programmerat om många saabar och riktigt trevlig kille som har hant om grejorna!

273 Inlägg
3 juni 2009
har en polare som lämnade in sin 9-3 -04 hos tm-racing, visserligen gjorde dom lite mer än att chippa den men han är jävligt nöjd och bilen går både bra och driftsäkert smile

20 Inlägg
12 juni 2009
Lätt att jag kan rek Maptun,har ett steg 4  i min med större turbo,3tum hela vägen,racekat och mer=)och kan säga att det trycker på rätt så gött,mvh clivo

BioPower by MapTun
238 Inlägg
12 juni 2009
MapTun alla gånger..

Maptun #3 BioPower Inviduell

Sök