Calibraägare (gäller ej turbocalibra ägare)

carnageman Rallyförare
6 mars 2005 · 1 075 Inlägg

varför är ni överrepresenterade när det gäller att ljuga om hästkrafterna i era bilar? Bara så ni vet, eran billiga styling ifrån mhstyling gör inte så era bilar får mera hästkrafter, om ni ska få en sugmotor att öka ifrån 115hp till 200hp så krävs en hel del. Och jag kan dementera ryktet era polare spritt ut, att filter, chip + avgas ger 70hp extra...
Med tanke på motorslitaget på en calibra som gått 10-20ooo mil så plockar ni inte ens tillbaks orginalhästarna i motorn som den en gång i tiden hade när den rullade ut ifrån fabriken.

En liten lista vad calibrorna hade för hästkrafter när dom va nya.
Räkna på -cirka 10-20% om din kärra gått mer än 12000mil.

8V 2.0L: 115HP
16V 2.0L: 150HP
V6 2.5L: 170HP

Turbo är betydligt mer tacksamt att trimma. Rekomenderas varmt:->
Dom har dock 204HP ifrån början

MVH / Johan

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
redlable
6 mars 2005 · 52 Inlägg

Ja du, här klankas de! Ungefär som varenda calibra ägare skulle vara falsk å ljuga. Calibra är en ungdomsbil, å alla som tar i lite, är kanske inte för kunniga inom området? Inte direkt någon nyhet att chip å kompany inte får en effekt på 8v å 16v. Tycker de är dumt att klanka, när du inte ens har en uppfattning om hur stor procent som ljuger? Va jag har sett är det inte många.
De flesta som köper 8v å 16v har inte köpt den för att pumpa på med hk utan att ägna mer tid på styling osv. lr bruksbil vem vet.

Senast redigerat av redlable (11 mars 2005)

carnageman Rallyförare
9 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Anledningen till att jag "klankar" är för att jag som opel entusiast gick in och kollade på alla calibror och kunde direkt se alla förbannade överdrifter.
Som sagt bänka bilen eller håll käften för fan!
Har du inte bänkat din bil så kan du väl för fan inte skriva att bilen har 190hp när den en gång i tiden hade 150hp när den rullade ut ifrån fabriken i tyskland 1993...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Lizzardo
9 mars 2005 · 130 Inlägg

Jag skulle vilja se bänkpapper på de 400 nm du har i din Volvo.
Eftersom det är så noga menar jag......

Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
redlable
10 mars 2005 · 52 Inlägg

Lizzardo skrev:
Jag skulle vilja se bänkpapper på de 400 nm du har i din Volvo. Eftersom det är så noga menar jag......

jo, skulle va kul.

[EDIT] Sen så skulle de vara kul om du kunde posta de bilar som du säger ljuger om sina hk? Så vi alla får en delad uppfattning.

Senast redigerat av redlable (10 mars 2005)

jk Tjeckisk maffia medlem
10 mars 2005 · 71 Inlägg

Lizzardo skrev:
Jag skulle vilja se bänkpapper på de 400 nm du har i din Volvo.
Eftersom det är så noga menar jag......

Det är inte ens hans bil...Det är hans Pappas.  (ååhh va pinsamt det blev nu)

redlable
10 mars 2005 · 52 Inlägg

wink

loudness
10 mars 2005 · 4 554 Inlägg

haha... fattigt å inte ens ha egen bil;) min golf e till salu vill du köpa hahaha....vill ha en calibra istället.. som ska ha en stor dekal i rutan med 250hk fast det egenkligen är 90ponnyhästar eller nått:) skämt å sido.. vill man tro att man har mer getter under huven än man har så får man väl de.. jag skulle aldrig gör a de.. bara dyrt med en stor motor..

mrcelica
11 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Hahaha vilken fånig tråd...
Och vart har du fått ifrån att bilen tappar 10-20% i effekt efter 12000 mil
Jag bänkade min när jag köpte den och efter 5000 mil gjorde jag det igen och hade 4 hk mer.... Då hade den gått 12300 mil... Fast bänken kanske visade 10-20% för mycket eller ??? *doh*
Eller är det bara Opel som rasar i effekt efter 12k mil ?? smile

Senast redigerat av mrcelica (11 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
redlable
11 mars 2005 · 52 Inlägg

mrcelica: har en polare som fått ett liknande resultat. ska se om man kan scana in de på papper lite senare i denna tråd smile om den är i liv då dvs, startaren har inte vart så aktiv.

Senast redigerat av redlable (11 mars 2005)

carnageman Rallyförare
11 mars 2005 · 1 075 Inlägg

OK OK, skrev 400nm på den v70r ja vet inte hur mycket det är men hästarna stämmer iallafall..... Framgår av regbevisets kw X 1.36

Jag flera bilar men v70r är faderns.
Jag kör en MV6:a till vardags och kör golf MK1 i tävlingssammanhang..

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
redlable
11 mars 2005 · 52 Inlägg

okej, fint då vet vi. så varför startade ens tråden? i'm out!

JohnnyN Rutinerad medlem
11 mars 2005 · 1 938 Inlägg

Varför skulle inte chip och effektavgassystem ha nån inverkan på 8v och 16v? va? min Calibra är isf ett rullande bevis på att de har effekt! tongue

Bob Trovärdig
11 mars 2005 · 25 Inlägg

carnageman skrev:
OK OK, skrev 400nm på den v70r ja vet inte hur mycket det är men hästarna stämmer iallafall.....

Men så blåst.. varför skriver du 400Nm när du inte vet !?
Snacka om att ta sig vatten över huvet..

ZeeRoW
11 mars 2005 · 40 Inlägg

calibra_nox skrev:
Varför skulle inte chip och effektavgassystem ha nån inverkan på 8v och 16v? va? min Calibra är isf ett rullande bevis på att de har effekt! tongue

Tjena. Skulle vara roligt om du lade upp bänkpappren i tråden eller på din bils sida så vi får se!

Ken-1
11 mars 2005 · 9 Inlägg

carnageman skrev:
Anledningen till att jag "klankar" är för att jag som opel entusiast gick in och kollade på alla calibror och kunde direkt se alla förbannade överdrifter.

Hmm dina egna ord: "alla förbannade överdrifter", kollar man här http://www.garaget.org/?car=4211 så ser man att du angivit 0-100 tid på dryga 6sek för din Opel Omega MV6.

Nu är det väl så att MV6:an gör 0-100 på lite över 9sek? Hittade siffror på 9,8sek vid en snabb google sökning. Lite på 6sek är det inte iallafall, eller?

Kanske du ska se till att du själv inte far med osanning innan du börjar klanka på andra?

Markus_C Kart & Mätningstekniker
11 mars 2005 · 701 Inlägg

Ha Ha

carnageman Rallyförare
11 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Håller med deJ!

ZeeRoW skrev:

calibra_nox skrev:
Varför skulle inte chip och effektavgassystem ha nån inverkan på 8v och 16v? va? min Calibra är isf ett rullande bevis på att de har effekt! tongue

Tjena. Skulle vara roligt om du lade upp bänkpappren i tråden eller på din bils sida så vi får se!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
carnageman Rallyförare
11 mars 2005 · 1 075 Inlägg

6.8 sekunder!
Inget annat, som du hittat vill du se så kommer snart upp en film på sr1.se... med counter och allt

Ken-1 skrev:

carnageman skrev:
Anledningen till att jag "klankar" är för att jag som opel entusiast gick in och kollade på alla calibror och kunde direkt se alla förbannade överdrifter.

Hmm dina egna ord: "alla förbannade överdrifter", kollar man här http://www.garaget.org/?car=4211 så ser man att du angivit 0-100 tid på dryga 6sek för din Opel Omega MV6.

Nu är det väl så att MV6:an gör 0-100 på lite över 9sek? Hittade siffror på 9,8sek vid en snabb google sökning. Lite på 6sek är det inte iallafall, eller?

Kanske du ska se till att du själv inte far med osanning innan du börjar klanka på andra?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Ken-1
12 mars 2005 · 9 Inlägg

carnageman>> Ser gärna på en hast.mätarfilm, blev ju nästan tvungen att googla lite till och 8,7sek-8,8sek verkar vara en vanlig angivelse för mv6 sedan med 211hk.

Men om din springer till 100km/h på 6,8sek se är det ju bra för dig, kanske fått ett bättre exemplar.

Men somsagt, jag ser gärna den filmen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang