Hej!
Kopplade in ett nytt steg i bilen igår. Drog nya strömkablar och fixa jord.
Märkte redan dagen efter(imorse) att det va halvdåligt med ström på bilen.
Fixade va jag trodde bättre jord till kabeln(inte pga av att de va lite ström på bilen, utan för att finjustera gårdagens slarv)..slipade bort färg vid bältet och såg till att kabeln nu jordar i karossen.
Jag fortsätter att montera resten av kablarna, signalkabeln osv.
När jag e klar o ska testa ljudet. så funkar det tills en början men så fort man höjer ngt så börjar stereon att stänga av sig för att sedan nån sekund senare slås på igen. och så håller det på..
Jag tänkte ge upp för dagen och köra in bilen men då startar den inte över huvudtaget, kmr inte ens ett "startljud" från motorn. Batteriet är dött!
Min första tanke är att det blir kortslutning ngnstans. Men det som förvirrar mig är att allt slås på igen. och vid oregelbunda tillfällen. Att jorda i chassit gör väl inte att det drar ström hela tiden??
Om jag tror mig lyssnar rätt så tror jag att stereon "kortslöt" sig när det blev bas i låten, då det drar lite mer ström?
Tacksam för all hjälp! vet knappt vart ja ska börja. Och har inte heller kunnat leta mig fram då bilen dog helt..
(Jag har medvetet lagt tråden i detta forumet då jag sett att liknande trådar gjort i el forumet men inte fått ngt mer svar än generatorn, vilket ja är nästan 100 på att det inte är där felet ligger. Hoppas att folk här har stött på samma galenskap, eller har erfarenhet då det specifikt handlar om ström till ljudbygget, där många jordar på samma ställen osv osv!)