Eftersnack: Vingåkerträffen 23 Maj ( Realcar & Garaget )

Boston
24 maj 2009 · 183 Inlägg

looserpucko skrev:

golfcarl skrev:
träffen var helt ok synd bara att det inte var lite fler golfar där med tyskt stuk=)

håller me smile

yikes dög inte jettan?

Senast redigerat av stillooking (24 maj 2009)

tyskt ska d va!
ST3N Bilplåtslagare
24 maj 2009 · 70 Inlägg

Det var en lyckad träff tycker jag! Mkt fina byggen!

trevliga funktionärer!

tur med vädret oxå!

axispaxis
24 maj 2009 · 20 Inlägg

Kungsbacka tackar för en trevlig utställning! Mycket fina bilar å många nya vänner! Bra väder, trots regnskuren.. wink ses nästa år med!

looserpucko
24 maj 2009 · 22 Inlägg

stillooking skrev:

looserpucko skrev:

golfcarl skrev:
träffen var helt ok synd bara att det inte var lite fler golfar där med tyskt stuk=)

håller me smile

yikes dög inte jettan?

jo. fränaste på hela träffen ju wink
fick min peopels chice smile

Alecci
24 maj 2009 · 2 014 Inlägg

Jaha, då var första bilträffen (förutom Elmia -08) där man själv deltagit sedan augusti 2006 avklarad. Generellt sett var det lyckat, alltså mer eller mindre vad man hade förväntat sig. Som alltid finns väl några punkter att gnälla på (tvättkön, lite regnskurar, etc) men det mesta har nämnts tidigare i tråden. Jag hade ju dessutom turen att få stå precis bredvid GOrg-tältet, men oturen att stå precis framför en av högtalarna vilket medförde X antal perioder av tillfällig dövhet.

Något av det tråkigaste var dock att det var så få människor som var pratsugna, bortsett från de 10 minuter man stod vid disken i GOrg-tältet och delade ut klistermärken och nyckelband.

Det bästa var i alla fall känslan av att bilen återigen, efter snart tre års reparationer och ombyggnationer,  är duglig nog att åka på bilevenemang med även om den - som jag tidigare nämnt - är långt ifrån ett utställningsskick. Mycket trevligt också med de personer man fick chansen att bekanta sig lite bättre med.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
daniel_83
24 maj 2009 · 76 Inlägg

Tack så mycket till alla som var där och gjorde träffen.
Tycker träffen var väldigt lyckad!!!

I mina ögon finns det bara en sak att klaga på. Och det är domarna.
Känns ju jätte roligt att ställa ut och man får veta att alla bilar ska bedömas. Okej men det är ju lugnt.
Sen när dom säger att man ska stå vid bilen så att dom kan bedöma den. Låter fortfarande okej och man gör ju det.
Men nu kommer det jag vart sur över. Helt plötsligt så ropar dom ut "att nu sitter domarna och går igenom "betygen" över bilarna". Vaaaaaa?????? Dom har ju inte ens varit i närheten av min bil och bedömt.
Hade jag vetat det. Då hade jag ju kunnat låst bilen och gått runt och pratat med dom andra utställarna istället.
Bättring på det till nästa gång.

x40
24 maj 2009 · 157 Inlägg

Mycket bra träff ,många nya ansikten och bekanta på plats ,många roliga samtal .
Ang.tvätten så blir kön lång när man tar för lång tid på sig.
Tack Realcar och Garaget /Peter

Laserblue
24 maj 2009 · 239 Inlägg

Jag har aldrig besökt en bilträff med bättre tvätthall än vad som fanns på Vingåkraträffen, 0 cm från träffområdet!!

Mkt bra och det stod på forum/hemsidan att den öppnade kl 07.00.

Hua100
24 maj 2009 · 267 Inlägg

Denna utställning var min första och jag brukar säga kom heldre  45min för tidigt än för sent, en sak angående tvättningen "bra att möjligheten fanns på plats"

Dodge Charger R/T "2 X Hemi v8" (2007)
Volkswagen Passat 2,0 TDI 4M "Vaffelwagen" (2010)
Unknown_Orebro
24 maj 2009 ·

Mycket trevlig och rolig träff synd bara att vi INTE fick stå bredvid varandra som planerat hade sett riktigt snyggt ut med fina Unknown Bilar uppradade bredvid varandra nu var vi ju bara tre som stod precis bredvid varandra... Men en toppen träff stort tack till Garaget.org samt Realcar och alla andra eldsjälar runt detta evenemang.

Senast redigerat av Woodpecker (25 maj 2009)

WeDo
24 maj 2009 · 3 390 Inlägg

daniel_83 skrev:
Tack så mycket till alla som var där och gjorde träffen.
Tycker träffen var väldigt lyckad!!!

I mina ögon finns det bara en sak att klaga på. Och det är domarna.
Känns ju jätte roligt att ställa ut och man får veta att alla bilar ska bedömas. Okej men det är ju lugnt.
Sen när dom säger att man ska stå vid bilen så att dom kan bedöma den. Låter fortfarande okej och man gör ju det.
Men nu kommer det jag vart sur över. Helt plötsligt så ropar dom ut "att nu sitter domarna och går igenom "betygen" över bilarna". Vaaaaaa?????? Dom har ju inte ens varit i närheten av min bil och bedömt.
Hade jag vetat det. Då hade jag ju kunnat låst bilen och gått runt och pratat med dom andra utställarna istället.
Bättring på det till nästa gång.

Tänkte också lite på det faktiskt... Vi satt vid bilarna hela tiden också men det kom aldrig någon.. Såg bara Classe men han gick bara förbi. Ingen som frågade något etc.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Loottatt
24 maj 2009 · 33 Inlägg

Det här kan vi (jag o sambon) helt hålla med om. Den utlovade domar bedömningen..

Senast redigerat av Loottatt (24 maj 2009)

Volvo 745 "neo" (1988)
ST3N Bilplåtslagare
24 maj 2009 · 70 Inlägg

WeDo skrev:

daniel_83 skrev:
Tack så mycket till alla som var där och gjorde träffen.
Tycker träffen var väldigt lyckad!!!

I mina ögon finns det bara en sak att klaga på. Och det är domarna.
Känns ju jätte roligt att ställa ut och man får veta att alla bilar ska bedömas. Okej men det är ju lugnt.
Sen när dom säger att man ska stå vid bilen så att dom kan bedöma den. Låter fortfarande okej och man gör ju det.
Men nu kommer det jag vart sur över. Helt plötsligt så ropar dom ut "att nu sitter domarna och går igenom "betygen" över bilarna". Vaaaaaa?????? Dom har ju inte ens varit i närheten av min bil och bedömt.
Hade jag vetat det. Då hade jag ju kunnat låst bilen och gått runt och pratat med dom andra utställarna istället.
Bättring på det till nästa gång.

Tänkte också lite på det faktiskt... Vi satt vid bilarna hela tiden också men det kom aldrig någon.. Såg bara Classe men han gick bara förbi. Ingen som frågade något etc.

Ja jag upplevde det också! Jag pratade med en av domarna, men han sa att alla bilar kunde dom inte gå igenom grundligt.

men det spelade inte så stor roll, för jag hade inte haft någon chans i de klasser som fanns ändå känns det som! De som vann va riktigt grymma!

mYGeL
24 maj 2009 · 1 338 Inlägg

ST3N skrev:

WeDo skrev:

daniel_83 skrev:
Tack så mycket till alla som var där och gjorde träffen.
Tycker träffen var väldigt lyckad!!!

I mina ögon finns det bara en sak att klaga på. Och det är domarna.
Känns ju jätte roligt att ställa ut och man får veta att alla bilar ska bedömas. Okej men det är ju lugnt.
Sen när dom säger att man ska stå vid bilen så att dom kan bedöma den. Låter fortfarande okej och man gör ju det.
Men nu kommer det jag vart sur över. Helt plötsligt så ropar dom ut "att nu sitter domarna och går igenom "betygen" över bilarna". Vaaaaaa?????? Dom har ju inte ens varit i närheten av min bil och bedömt.
Hade jag vetat det. Då hade jag ju kunnat låst bilen och gått runt och pratat med dom andra utställarna istället.
Bättring på det till nästa gång.

Tänkte också lite på det faktiskt... Vi satt vid bilarna hela tiden också men det kom aldrig någon.. Såg bara Classe men han gick bara förbi. Ingen som frågade något etc.

Ja jag upplevde det också! Jag pratade med en av domarna, men han sa att alla bilar kunde dom inte gå igenom grundligt.

Instämmer hlet om att det var Dåligt av dem be en stå vid bilen o så kommer inte ens nån i närheten av bilen.. hmm
Hade då vart roligre o gå runt lite istället...

men men annars en trevlig dag! smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
PorscheJezzica
24 maj 2009 · 415 Inlägg

Jätte stort tack till både Garaget.org samt Realcar för en trevlig tillställning!cool

Dock var domarbedömningen inte alls bra utförd!
I speakern efteråt sa dem att dem försökte vara rättvisa, (vissa utställare blir väl alltid sura över att just deras bil inte vann) men hur kan domarna vara rättvisa när dem inte ens gick igenom alla bilarna!
Att höra att man ska stå vid sin bil i över en timme för att domarna vill kunna gå igenom bilen alt prata med ägaren stämde juh inte alls!
Förstår att de gör en överblick när dem går förbi över vilka bilar som verkar mest intressanta...men då måste dem juh också gå över hela planet med bilar vilket dem inte gjorde!sad
Nu var det mest dem mest "välkända" bilarna som hade bäst plats som fick chansen kändes det som!

Visst, uppställningen av bilarna rörde nog till det!
Istället för att "knö" in alla bilar som ville va med så skulle dem ha ett visst antal platser alt utnyttjat området lite mer, som bredvid lastbilarna längst bak till höger fanns det väl mer space!?
Tyckte nån skrev nåt om 220 bilar fast det skulle få plats med 200!?

Sen att dem inte kan stå och prata 10 min vid varje bil är förståeligt!
Men spridningen av domarbedömningen borde absolut varit bättre!
Var det 2 domare bara som gick runt el var det fler?
Måste finnas många som skulle tyckt det varit kul att få vara med i domarcrewet och det hade juh löst frågan med att hinna med ALLA bilar istället?

Skulle ha varit bra att man även bara kan vinna 1 KLASS!

Annars var det jätte trevligt!
Bil_galen_tjej höjde verkligen stämningen med sitt sprudlande jag! big_smile

Senast redigerat av SupraJEZZICA (24 maj 2009)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
nyman88
24 maj 2009 · 544 Inlägg

looserpucko skrev:

stillooking skrev:

looserpucko skrev:

håller me smile

yikes dög inte jettan?

jo. fränaste på hela träffen ju wink
fick min peopels chice smile

Det fick du av mig med. helträtt stuk!

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Kanse
24 maj 2009 · 1 120 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Jätte stort tack till både Garaget.org samt Realcar för en trevlig tillställning!cool

Dock var domarbedömningen inte alls bra utförd!
I speakern efteråt sa dem att dem försökte vara rättvisa, (vissa utställare blir väl alltid sura över att just deras bil inte vann) men hur kan domarna vara rättvisa när dem inte ens gick igenom alla bilarna!
Att höra att man ska stå vid sin bil i över en timme för att domarna vill kunna gå igenom bilen alt prata med ägaren stämde juh inte alls!
Förstår att de gör en överblick när dem går förbi över vilka bilar som verkar mest intressanta...men då måste dem juh också gå över hela planet med bilar vilket dem inte gjorde!sad
Nu var det mest dem mest "välkända" bilarna som hade bäst plats som fick chansen kändes det som!

Visst, uppställningen av bilarna rörde nog till det!
Istället för att "knö" in alla bilar som ville va med så skulle dem ha ett visst antal platser alt utnyttjat området lite mer, som bredvid lastbilarna längst bak till höger fanns det väl mer space!?
Tyckte nån skrev nåt om 220 bilar fast det skulle få plats med 200!?

Sen att dem inte kan stå och prata 10 min vid varje bil är förståeligt!
Men spridningen av domarbedömningen borde absolut varit bättre!
Var det 2 domare bara som gick runt el var det fler?
Måste finnas många som skulle tyckt det varit kul att få vara med i domarcrewet och det hade juh löst frågan med att hinna med ALLA bilar istället?

Skulle ha varit bra att man även bara kan vinna 1 KLASS!

Annars var det jätte trevligt!
Bil_galen_tjej höjde verkligen stämningen med sitt sprudlande jag! big_smile

Naaw tack sötiz big_smile

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
stroma
24 maj 2009 · 172 Inlägg

mycket bra och trevlig träff, ang bedömningen av domarna så kom dom till min bil, dom kolla utsidan. sen av någon anledning kolla i motorutrymet som jag inte ens hade öppet pga vissa anledningar. dom kolla ingenting inne i bilen......

Tvätten var lite stressig, jag var där halv 8 och gick vell hyfsat fort att komma in. Men när man väll var där inne så hade man inte tid att kunna gör det ordentligt, var tur att jag hade med en kompis som hjälpte till.

Annars Kanon kul och trevligt.

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936
Gizmojohan
24 maj 2009 · 3 295 Inlägg

tycker att träffen var riktigt trevlig, men som sagt innan så kunde man ju fått lite mer info ang "juryn" som gick omkring, jag stod vid bilarna hela tiden och inte kom det nån som såg ut som nån jury fram till mig?

träffen får bara plus, juryn får mera minus ifrån min sida

FormulaRed
24 maj 2009 · 47 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Jätte stort tack till både Garaget.org samt Realcar för en trevlig tillställning!cool

Dock var domarbedömningen inte alls bra utförd!
I speakern efteråt sa dem att dem försökte vara rättvisa, (vissa utställare blir väl alltid sura över att just deras bil inte vann) men hur kan domarna vara rättvisa när dem inte ens gick igenom alla bilarna!
Att höra att man ska stå vid sin bil i över en timme för att domarna vill kunna gå igenom bilen alt prata med ägaren stämde juh inte alls!
Förstår att de gör en överblick när dem går förbi över vilka bilar som verkar mest intressanta...men då måste dem juh också gå över hela planet med bilar vilket dem inte gjorde!sad
Nu var det mest dem mest "välkända" bilarna som hade bäst plats som fick chansen kändes det som!

Visst, uppställningen av bilarna rörde nog till det!
Istället för att "knö" in alla bilar som ville va med så skulle dem ha ett visst antal platser alt utnyttjat området lite mer, som bredvid lastbilarna längst bak till höger fanns det väl mer space!?
Tyckte nån skrev nåt om 220 bilar fast det skulle få plats med 200!?

Sen att dem inte kan stå och prata 10 min vid varje bil är förståeligt!
Men spridningen av domarbedömningen borde absolut varit bättre!
Var det 2 domare bara som gick runt el var det fler?
Måste finnas många som skulle tyckt det varit kul att få vara med i domarcrewet och det hade juh löst frågan med att hinna med ALLA bilar istället?

Skulle ha varit bra att man även bara kan vinna 1 KLASS!

Annars var det jätte trevligt!
Bil_galen_tjej höjde verkligen stämningen med sitt sprudlande jag! big_smile

Måste hålla med dig helt och hållet Jezzica! Har suttit med precis samma tankar.

Inte för att jag på något sätt var aspirant på att vinna någon klass, men jag tycker det var dålig stil och det minsta dom kan göra när folk ansträngt sig och åkt långt för att visa upp sina bilar.
Att tvingas stå där och trampa en hel timma mitt på dagen när man var som hungrigast, bara för ett snabbt ögonkast och en bock i protokollet kändes som rena förolämpningen.

nsx.forum24.se - Svenska NSX-Registret
Honda NSX "Hamann Edition" (1992)
Honda Accord CU2 "2.0 Executive" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang