Arcangelus skrev:
På tal om trafik-idioter.
Körde från Malmö i en polares Peugot för ca 2½ månad sedan. Ligger bakom 2st andra bilar varav den första bilen hade släp. Vi låg i lugn takt alla 3 och hade lagom (laglig) långt avstånd emellan varje bil.
Ser i backspegeln en Saab som kör om bil efter bil som en j*vla idiot.
När vi kommer I en uppförsbacke (utan någon som helst sikt 30 m fram) så drar den j*vla idioter
om oss alla 3. Jag tänkte att nu j*vlar kommer det smälla här. Givetvis får vi möte och idioten prejjar ut den första bilen (den med släp) så han tvingas ut i väggrenen.
Snubben fortsätter och ser framför mig att han drar om folk i kurvor med NOLL uppsikt över mötande trafik.
Blir så j****vla vansinnig för han riskerade mitt liv, alla de andras + deras bilar bla. Är f*n inte ok. Så jag trampar gasen i botten och kommer ifatt han. Sen av en ren slump (utan att jag signalerade något) så svänger han in på en parkering vid en mack. Jag kör efter, ställer mig ca 20m ifrån, går ut och säger till mannen (såg ut som en helt vanlig småbarnsfarsa) att "Det är faktiskt inte ok att köra så vårdslöst som du gjorde...det är inte ok".
Han TOTALT flippade ur! Bara svartnade för ögonen på han, han börja jaga mig och hota med stryk. Försökte hoppa in i min bil och grejjer. Helt galen, han måste antingen ha varit full, nerknarkad eller psykiskt instabil. Sa att han skulle hämta kniv och så. Efter typ 10 min´s tjaffs, löpande och knuffar så säger jag bara "OK! You win! Kör hur fan du vill, jag bryr mig inte!". Så körde han iväg...
Ringde Polisen direkt efter, talar med en handläggare i 10 sekunder sen dör mobilfan...hade velat sätta dit aset. Har kvar reg.numret och hans namn + ort. Jävla *s rent ut sagt