2135
Sök

Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

huh?
10 427 Inlägg
3 december 2009
Arcangelus skrev:
Snubben fortsätter och ser framför mig att han drar om folk i kurvor med NOLL uppsikt över mötande trafik.

Blir så j****vla vansinnig för han riskerade mitt liv, alla de andras + deras bilar bla. Är f*n inte ok.

Var med om en liknande förare idag, en av få grejer som gör en riktigt uppretad.
Bra jobbat förresten, synd att han inte kunde ta konstruktiv kritik!
(Säkert många psycho-killers ute på vägarna med tillhörande körstil)

1 571 Inlägg
3 december 2009
Är det lite trafik och man kör landsväg och någon vill om, ok jag kan flytta mig lite. Men när det packat på vägarna och någon j-vel måste slänga fram och tillbaka utan att komma någonstans, det är irriterande och dumt. Då får de väl sätta en siren på taket om det är så bråttom.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 december 2009
Har varit med om ytterligare en "episod" sen senast. Ligger på e22 på väg ner mot Kristianstad från blekinge.

Blir omkörd av en passat med blåa lampor fram, typ dioder som lyser blått konstant. Tänker inte mer på det föränns det går ihop till en fil igen (2+1 väg) då han med riktigt tight marginal tränger sig förbi en bil när det håller på att gå ihop. Visst lungt tänker jag lite missbedömning...

vid nästa tillfälle det blir 2 filer igen så blåser jag på för det låg lite lastbilar o skit framför, passerar samtidigt "idioten" men när det så gott som redan blivigt enfiligt ser jag en passat i backspegeln som tränger sig förbi och "prejar" ut mig mot kanten( nu är det enfiligt sedan ett 50 tal meter) och han blåser om.

Jag blir skogstokig(blev rädd) och ligger bakom han tills det blir 2 filer igen, då efter att ha legat i tryckt bakom han ett tag så blåser jag om och både jag och min polare ger han fingret, och snubben flippar ur och bara sitter i bilen och viftar(detta är den 2 filiga sträckan innan kristianstad och det är inte mycket trafik), ser att han lägger sig bakom och ser i bakspegeln hur han viftar att jag ska lägga mig åt sidan så han kan komma fram och "prejja" mig eller nått...

... "no way" tänker jag och ger skaftet med golfen och kör ifrån den sura passat dieseln... lägger mig längre fram och softar i högerfilen igen när jag ser att han lägger sig framför... han håller på att missa att jag ska svänga mot biltema och gör en "skum manöver" in på avfarten... i korsningen vevar han ner rutan och skriker på sitt "kebabspråk" tills jag får fritt och kör mot biltema.

... sen såg vi inte mer av han.

Så alla kan ju se upp för en vit passat diesel ca årsmodell -00 med tonade rutor(runt om) och blåa dioder framme i "p-ljusen" bilen har även fula alufälgar och körs av en utländsk man i 50 årsåldern. Misstänker att han bor i kristianstad området men är inte säker.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

87 Inlägg
3 december 2009
Nocturnal skrev:
Sonaks skrev:
Var för övrigt med om en rolig sak på E4:an på väg upp mot Sundsvall, ca 5-10 mil söder om Hudiksvall.

Hamnade bakom en kombi av något slag, kommer inte ihåg märke, hela tiden när jag skulle köra om så ökade personen, eller la sig i mitten o fetade. Efter mycket om o men lyckades jag trycka mig om med kompisens farsas slöa Volvo 850, såg då att de va en äldre kvinna, 50 års åldern som satt o körde.

Pressade plattan i mattan där på den sköna 2+1 vägen och såg långt bak hur bilen svängde in på en p-ficka. Tänkte väl inte mer på det, men efter några mil såg jag samma bil komma ikapp i backspegeln.
Ser då en man bakom ratten, och då insåg jag o kompisen att kärringen o gubben hade bytt plats för nu skulle han minsann visa vart skåpet skulle stå gubben.

Upp till 180 hängde han på, sen blev de för läskigt till o med för han.
I situationer som dessa man kan glatt ta emot en polis i backspegeln, då är de värt pengarna för nöjjet smile
Hade bara langat fram Visa kortet och lett utav bara fan big_smile

Ibland är de allt kul o jävlas dock, i synnerhet när någon annan ska visa sig bättre än en själv och istället blir den som drar de korta stråt.

Du hade nog fått langa fram något annat än visakortet om farbror blå hade kommit då roll

Haha möjligen ett körkort med då :b
men hade med glädje börjat stämpla busskort efter en sån uppläxning av gubben o tanten smile
Senast redigerat av Sonaks (3 december 2009)

653 Inlägg
3 december 2009
AcesHigh666 skrev:
Så alla kan ju se upp för en vit passat diesel ca årsmodell -00 med tonade rutor(runt om) och blåa dioder framme i "p-ljusen" bilen har även fula alufälgar och körs av en utländsk man i 50 årsåldern. Misstänker att han bor i kristianstad området men är inte säker.

haha jo jag har sett han här ett antal ggr!

Smoke tires not drugs

<3 Japs
680 Inlägg
3 december 2009
FireTraXX skrev:
Arcangelus skrev:
På tal om trafik-idioter.

Körde från Malmö i en polares Peugot för ca 2½ månad sedan. Ligger bakom 2st andra bilar varav den första bilen hade släp. Vi låg i lugn takt alla 3 och hade lagom (laglig) långt avstånd emellan varje bil.

Ser i backspegeln en Saab som kör om bil efter bil som en j*vla idiot.
När vi kommer I en uppförsbacke (utan någon som helst sikt 30 m fram) så drar den j*vla idioter
om oss alla 3. Jag tänkte att nu j*vlar kommer det smälla här. Givetvis får vi möte och idioten prejjar ut den första bilen (den med släp) så han tvingas ut i väggrenen.

Snubben fortsätter och ser framför mig att han drar om folk i kurvor med NOLL uppsikt över mötande trafik.

Blir så j****vla vansinnig för han riskerade mitt liv, alla de andras + deras bilar bla. Är f*n inte ok. Så jag trampar gasen i botten och kommer ifatt han. Sen av en ren slump (utan att jag signalerade något) så svänger han in på en parkering vid en mack. Jag kör efter, ställer mig ca 20m ifrån, går ut och säger till mannen (såg ut som en helt vanlig småbarnsfarsa) att "Det är faktiskt inte ok att köra så vårdslöst som du gjorde...det är inte ok".

Han TOTALT flippade ur! Bara svartnade för ögonen på han, han börja jaga mig och hota med stryk. Försökte hoppa in i min bil och grejjer. Helt galen, han måste antingen ha varit full, nerknarkad eller psykiskt instabil. Sa att han skulle hämta kniv och så. Efter typ 10 min´s tjaffs, löpande och knuffar så säger jag bara "OK! You win! Kör hur fan du vill, jag bryr mig inte!". Så körde han iväg...

Ringde Polisen direkt efter, talar med en handläggare i 10 sekunder sen dör mobilfan...hade velat sätta dit aset. Har kvar reg.numret och hans namn + ort. Jävla *s rent ut sagt tongue

Låter ju asklokt att hänga på någon som kör som en galning.

Att sen konfrontera honom är ju ännu smartare.
Tänk om han nu faktiskt hade haft ett vapen och avlossat en kula rakt i skallen på dig...

Men bra jobbat, låtsaspoliser finns det ju inte många nog...

Komiskt värre att du dessutom försvarar hela händelsen. Om han orsakat en barnfamiljs död, så hade jag nog ångrat vartenda j*vla sekund  om jag haft chansen att kunna konfrontera honom innan skadan blivit skedd. OK att man kan köra fort (jag gör det själv ibland), men då ska det F*N vara utan risk för andras liv och man skall vara SÄKER på det man gör.

Hade en person enkom stannat mig och sagt att jag körde ansvarslöst och riskerade människors liv, med en lugn och trevlig ton, så hade jag fanimej börja tänka lite på vad f*n jag höll på med. Har man etik, moral och respekt för människors liv så kör man inte så man riskerar andras liv.

Hoppas att du en dag (rent hypotetiskt sett!) hamnar i en sån situation där en "låtsaspolis" skulle kunnat förändra ditt (eller en annan människas) öde pga. en tidigare "konfrontation".

Världen behöver mindre id*oter, mer civilkurage...
Senast redigerat av Arcangelus (3 december 2009)

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

DFFL
9 020 Inlägg
3 december 2009
Arcangelus skrev:
FireTraXX skrev:
Arcangelus skrev:

Körde från Malmö i en polares Peugot för ca 2½ månad sedan. Ligger bakom 2st andra bilar varav den första bilen hade släp. Vi låg i lugn takt alla 3 och hade lagom (laglig) långt avstånd emellan varje bil.

När vi kommer I en uppförsbacke (utan någon som helst sikt 30 m fram) så drar den j*vla idioter
om oss alla 3. Jag tänkte att nu j*vlar kommer det smälla här. Givetvis får vi möte och idioten prejjar ut den första bilen (den med släp) så han tvingas ut i väggrenen.

Blir så j****vla vansinnig för han riskerade mitt liv, alla de andras + deras bilar bla. Är f*n inte ok. Så jag trampar gasen i botten och kommer ifatt han. Sen av en ren slump (utan att jag signalerade något) så svänger han in på en parkering vid en mack. Jag kör efter, ställer mig ca 20m ifrån, går ut och säger till mannen (såg ut som en helt vanlig småbarnsfarsa) att "Det är faktiskt inte ok att köra så vårdslöst som du gjorde...det är inte ok".

Han TOTALT flippade ur! Bara svartnade för ögonen på han, han börja jaga mig och hota med stryk. Försökte hoppa in i min bil och grejjer. Helt galen, han måste antingen ha varit full, nerknarkad eller psykiskt instabil. Sa att han skulle hämta kniv och så. Efter typ 10 min´s tjaffs, löpande och knuffar så säger jag bara "OK! You win! Kör hur fan du vill, jag bryr mig inte!". Så körde han iväg...

Ringde Polisen direkt efter, talar med en handläggare i 10 sekunder sen dör mobilfan...hade velat sätta dit aset. Har kvar reg.numret och hans namn + ort. Jävla *s rent ut sagt tongue

Tänk om han nu faktiskt hade haft ett vapen och avlossat en kula rakt i skallen på dig...

Komiskt värre att du dessutom försvarar hela händelsen. Om han orsakat en barnfamiljs död, så hade jag nog ångrat vartenda j*vla sekund  om jag haft chansen att kunna konfrontera honom innan skadan blivit skedd. OK att man kan köra fort (jag gör det själv ibland), men då ska det F*N vara utan risk för andras liv och man skall vara SÄKER på det man gör.

Hade en person enkom stannat mig och sagt att jag körde ansvarslöst och riskerade människors liv, med en lugn och trevlig ton, så hade jag fanimej börja tänka lite på vad f*n jag höll på med. Har man etik, moral och respekt för människors liv så kör man inte så man riskerar andras liv.

Hoppas att du en dag (rent hypotetiskt sett!) hamnar i en sån situation där en "låtsaspolis" skulle kunnat förändra ditt (eller en annan människas) öde pga. en tidigare "konfrontation".

Världen behöver mindre id*oter, mer civilkurage...

Du är en fri människa och får göra precis vad du vill, inget jag varken vill eller kan ändra på.

Jag kör varje år ~15000 mil, jag har sett jävligt många puckon och jag har själv varit ett vid mer än ett tillfälle.
Men sålänge ingen blir skadad så skiter jag i vilket, slutet gott, allting gott.

Och jag skulle aldrig få för mig att riskera mitt liv p.g.a. att någon annan kör som en dåre...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

806 Inlägg
3 december 2009
FireTraXX skrev:
Arcangelus skrev:

Håller med dig där faktiskt

Herr
1 722 Inlägg
4 december 2009
lodiseN skrev:
FireTraXX skrev:
Arcangelus skrev:

Håller med dig där faktiskt

Det gör inte jag, ska vi starta en poll?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Defloratör.
641 Inlägg
4 december 2009
AcesHigh666 skrev:
Har varit med om ytterligare en "episod" sen senast. Ligger på e22 på väg ner mot Kristianstad från blekinge.

Blir omkörd av en passat med blåa lampor fram, typ dioder som lyser blått konstant. Tänker inte mer på det föränns det går ihop till en fil igen (2+1 väg) då han med riktigt tight marginal tränger sig förbi en bil när det håller på att gå ihop. Visst lungt tänker jag lite missbedömning...

vid nästa tillfälle det blir 2 filer igen så blåser jag på för det låg lite lastbilar o skit framför, passerar samtidigt "idioten" men när det så gott som redan blivigt enfiligt ser jag en passat i backspegeln som tränger sig förbi och "prejar" ut mig mot kanten( nu är det enfiligt sedan ett 50 tal meter) och han blåser om.

Jag blir skogstokig(blev rädd) och ligger bakom han tills det blir 2 filer igen, då efter att ha legat i tryckt bakom han ett tag så blåser jag om och både jag och min polare ger han fingret, och snubben flippar ur och bara sitter i bilen och viftar(detta är den 2 filiga sträckan innan kristianstad och det är inte mycket trafik), ser att han lägger sig bakom och ser i bakspegeln hur han viftar att jag ska lägga mig åt sidan så han kan komma fram och "prejja" mig eller nått...

... "no way" tänker jag och ger skaftet med golfen och kör ifrån den sura passat dieseln... lägger mig längre fram och softar i högerfilen igen när jag ser att han lägger sig framför... han håller på att missa att jag ska svänga mot biltema och gör en "skum manöver" in på avfarten... i korsningen vevar han ner rutan och skriker på sitt "kebabspråk" tills jag får fritt och kör mot biltema.

... sen såg vi inte mer av han.

Varför i hela friden flyttar man sig ens i sidled när nån gör sådär. jag hade hjälpt till han att plantera sig i räcket. Är det 1 filigt redan och nån jävla dåre ska om hade jag inte flyttat min bil 1mm om han så hade kört på mig.

Men det är ju bara jag som hatar allt och alla:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Avstängd
14 Inlägg
4 december 2009
tsdi skrev:
Jag undrar vad ni som INTE flyttar er när man vill köra om tänker med, ibland har jag fan lust att hoppa ut på huven och svetsa fast nått jävla järnrör i fronten och preja av er från vägen.

Vi tänker att 740 är skit! (svara inte på detta)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 december 2009
Väggrenskörning avgör jag!
Om det inte är blåljus som kommer ikapp och ska förbi. Då går jag ut om det finns plast annars bromsar jag och går ut.

Ligger det nån annan, typ skidturist eller annan tosser och stressar får han lugnt vänta på fri sikt och köra om. Ligger han däremot FÖR nära blir det både blink med bromsljus ev dimljus och en rejäl dusch av framrutan... 1001..1002...1003... HATAR såna som ligger och stressar! mad

Även moppepojkar med hjälmen långt uppe på skallen har fått spolarvätska i nyllet om dom ligger för nära i stan. Borde fan vara hårdare tag på både förarprov och årlig koll på dom... Sorry för OT.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 581 Inlägg
4 december 2009
Kan ju säga det såhär..
Jag har 2 stycken vägfärjor att åka för att ta mig hem till där jag bor och 3.5 mil till Norrtälje.
Tar då ca 25 minuter att köra lagligt till färjan, nu är iof farten sänkt på vägarna där så säg 30 minuter.
Smala vägar och FÅ omkörningstillfällen.
Dessa idioter som på dessa ställen inte bara vägrar flytta sig för omkörning utan också då ska ligga 10-15 under hastigheten vilket resulterar i att jag får vänta i 30 minuter på nästa färja! Lagom jobbigt kan jag säga! Vägarna här är knappt gjorda för två bilar i bredd så på de flesta ställen kräver det att dem släpper förbi en.

Kan lägga till att jag redan har gjort en omkörning med min gamla S40 T4 som där resulterade i avåkning pga oaktsam förare framför mig. Ligger 2 bilar o fiskör och jag påbörjar omkörning på första omkörningstillfället på väg till norrtälje och blinkar ut, stressar inte förbi då jag ser att jag har gott med tid. Tyvärr så ser jag blinkersen gå igång på den första bilen som jag nu ligger nästintill brevid och den tränger av mig vägen. Så tyvärr blev bilen skrot, jag skadad i nacken/rygg och jag har lite svårt att våga göra snabba omkörningar på mindre vägar:/
Senast redigerat av Fellow (4 december 2009)

Sir
291 Inlägg
4 december 2009
Om nu det är så många som har så bråttom kunde dom inte starta tidigare ist eller e dom tröga på nått sätt å komma iväg eller?

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

12 086 Inlägg
4 december 2009
Det finns en lag som säger att man inte får förhindra en omkörning.
Ett typexempel är att att den omkörde börjar gasa på, vilket då är rent olagligt.

5 198 Inlägg
4 december 2009
Finns även en lag om att  man inte får tvinga nån att flytta sej.. men kan man så ska man underlätta.

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
4 december 2009
jag blir inte förbannad om folk inte flytta på sig men ja blir glad om dom gör de(ååå en som tänker som jag).
även när långtradarchaffisar hjälper än genom att blinka när de e fritt, de tycker vi om.

men som en anna skrev.
blir så jävla förbannad på folk som kör om på motorvägen å inte går in i högerfilen igen.

jag ser att dom går ut fö att köra om, ja kommer ikapp mitt under deras omkörning men ja lägger mig inte å puttar på honom/henne utan man fattar ju att bilen bakom kör fortare å vill nog om.
men nej då!!! dom ligger kvar å segar i vänsterfilen trotts att de inte e några bilar. om de nu e de så ligger dom så långt fram att ja kunnat köra om bilen framför mig 8 ggr lr nåt, utan att ha ökat min hastighet.

börjar mä ett blinka 1-2ggr, fö dom kanske inte tittat i backspegeln å sett mig.
men om dom skiter i mig så blinkar ja bara höger å kör om på insidan, fö de får man ju göra på en motorväg.
å dom blir hispiga å sen så börjar dom blinka å tuta fö att ja gjort fel, tror dom.

sen så hjälper ja ju folk i den mån ja kan. typ som i somras då ja ligger på väg till jobbet å de kommer upp 3 MC bakom mig, lite blandad kompott mä glidare å skrevraketer.

dom två första gör en om körning ja kanske in hade gjort, men de gick bra.
men när den tredje skulle påbörja sin så ser ja en långtradare i foten av backen då vi e på toppen,
han hade nog missat den å då hade blivit en huvdekoration på tradaren. så innan han kommer ut fö att börja köra om så blinkar ja vänster(fara!!!) å då ser han tradaren.
har gjort ett glapp mellan mig å bilen framför å blinkar sen höger öven om de e heldraget, å han drar om tackar fö hjälpen(vinkar)å använder glappet fö att kunna acc ifatt sina kompisar.

folk kan tycka ja då e en vägpolis, tro de då men kan ja undvika en olycka så gö ja de.
hade inte velat se varken MC lr förare om dom hade smällt.
men han kunde fortsätta till stället där ja skulle jobba såg ja sen då ja kom dit, då dom tre stog vid reseptionen, till hotellet.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

8 894 Inlägg
4 december 2009
weian skrev:
men om dom skiter i mig så blinkar ja bara höger å kör om på insidan, fö de får man ju göra på en motorväg.

eller så inte

Fotograf på tierpidag.se

5 198 Inlägg
4 december 2009
Hamilton skrev:
weian skrev:

eller så inte

Inte över 70km/h väl ?

GREASEMONKEY
822 Inlägg
4 december 2009
Nåt som är ännu värre är folk som gör omkörningar innan dom tittat i backspeglarna, har hänt att jag blit tvungen till dubbel omkörning för att bilen framför inte ser i spegeln att jag redan är på gång att köra om honom ...

Mvh S.Österdahl

Sök