855 t5 som tar ofantligt lång tid på sig att starta men den startar alltid.???!!

mannen11
1 juni 2009 · 32 Inlägg

gött att det finns nån mer som har hammnat i samma skit som jag smile klart jag skall göra hålle ett öga på denna tråden med smile

Remiss
1 juni 2009 · 1 339 Inlägg

Elfel e aldrig kul, kan bara säga att det bara är att fortsätta felsöka, ha givaren som utgångspunkt och gå bakåt..

volvonisse440 yrkeschaufför
2 juni 2009 · 709 Inlägg

mannen11 skrev:
ja fan det låter ju inte alls otroligt smile
ska ta o kolla det .. men sitter den nere i pumpen eller??

Om jag inte har helt fel så ska det sitta 2 pumpar och en back ventil på denna .. eller en pump och en backventil ..  backventilen sitter isåndant fal antingen undet nån av bak dörrarna i underredet... eller strax innan motot utrymmet..
kan inte styrka min teori till 100% men jag har för mej att volvo byggt upp systemet så.. minns inte ricktigt .
men lite hjälp är bättre än ingen hjälp .. lycka till big_smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
mannen11
2 juni 2009 · 32 Inlägg

tack! skall undersöka det oxå men jag lutar mer åt tändnings fel då gnistan uteblir tills motorn tänder smile

t5-r micke
2 juni 2009 · 301 Inlägg

kollat allt kablage till kamgivaren??

jag skulle ta en kik på vevaxelgivaren.
det är ju den som talar om för datorn när den ska tända.
kamaxeln styr för det mesta endast spridartider.
har du varvtal på varvräknaren? kanske åka till vovlo och pluggan in datorn och se om du har varvtalssignal medans du kör på starten.

lite rätt ur huvet bara..

Senast redigerat av t5-r micke (2 juni 2009)

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
mannen11
2 juni 2009 · 32 Inlägg

ja det lutar ju åt vev givaren smile
åka till volvo gör jag aldrig dom tar bara ut ett oskäligt högt pris för en simpel uppgift (plugga i datorn asså ).
o för de andra har jag bara blink kod ingen obd så då får dom använda sig av breakout boxen o då ticcar kr iväg smile
.. men tack som fan för tipsen.. skall nog ta o luska på vev givaren i morgon .. 
tack föör alla svar! ni är bäst på att hjälpa!

mannen11
11 juni 2009 · 32 Inlägg

Nu är felet löst. tro det eller ej ..  men det var starten som gick för tungt o sög all ström till t-spolen .. smile
ny på biltema 699kr  va tillochmed bosch start smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang