Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

YipYip
3 maj 2010 · 308 Inlägg

HONDA_CBR_600_RR skrev:
MEN KAN INGEN VANLIG PERSON vara med i gumball3000 om man har en bil för de då

Behöver inte ha en snabb bil heller...vissa körde ju Minis och Range Rover.
Eller en gigantisk buss med komplett DJ-bås i big_smile

(nyss hemkommen efter en solig dag på Anderstorp)

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Mr_Redbull Evolution Garage
3 maj 2010 · 478 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7065045.ab

Xzibit åkte på lite böter iaf..

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
LaaGO Konstruktör på Strömsholmen AB
3 maj 2010 · 53 Inlägg

Nyss hemkommen från Anderstorp. Kul att se de bilar som kom dit. Vet dock inte hur många det egentligen kom dit? Känns som många ångade på upp till Stockholm.

Kul att några av dem va ute på banan, samt Kenneth Moen i sin Supra. VANSINNIGA uppställ på rakan och in i första böj. Kom att tänka på det gamla filmklippet med JUN-Supran. Det här va nog värre!!

Jag filmade ganska mycket under dagen, så en film kommer!!

Isac94
3 maj 2010 · 9 Inlägg

Tjena ! jag var i anderstorp några timmar idag när en del av bilarna stannade och lekte lite på banan smile det var en av dom bästa stunderna i livet big_smile fick turen o åka med ferrari f430 scuderia i kolfiber big_smile big_smile nu försöker jag få reda på vad han heter som kör den ?

Bompa112
3 maj 2010 · 10 Inlägg

Någon som vet om det är någon uppställning nånstans? Arlanda/Stockholm??

CruiZin Hemlös
3 maj 2010 · 321 Inlägg

Isac94 skrev:
Tjena ! jag var i anderstorp några timmar idag när en del av bilarna stannade och lekte lite på banan smile det var en av dom bästa stunderna i livet big_smile fick turen o åka med ferrari f430 scuderia i kolfiber big_smile big_smile nu försöker jag få reda på vad han heter som kör den ?

Sweet! cool

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
tc3e
3 maj 2010 · 165 Inlägg

CruiZin skrev:

Isac94 skrev:
Tjena ! jag var i anderstorp några timmar idag när en del av bilarna stannade och lekte lite på banan smile det var en av dom bästa stunderna i livet big_smile fick turen o åka med ferrari f430 scuderia i kolfiber big_smile big_smile nu försöker jag få reda på vad han heter som kör den ?

Sweet! cool

tvekar på att han hette "sweet" sad

TobiasH
3 maj 2010 · 17 Inlägg

Tog några bilder tidigare idag, finns på länken här under.

http://www.pbase.com/tobiashilmersson/image/124179200/original.jpg

gumball_3000__scandinavian_raceway Photo Gallery by Tobias Hilmersson at pbase.com

KHRacing
3 maj 2010 ·

RobinAkerlund skrev:
http://www.jnytt.se/nyhet/32059/omstridd-racingtavling-i-jonkoping

Rallybilar ?

Soil
3 maj 2010 · 108 Inlägg

Såg en shejk med en kromad lamborghini gallardo på väg hem idag i Linköping/tallboda.
Höll på o köra av vägen! Hann inte ta något kort men hittade en bild på samma bil här:


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/LambomurGB3000.jpg

*mums

don't cry just suck
Janken Driver
3 maj 2010 · 2 111 Inlägg

KHRacing skrev:

RobinAkerlund skrev:
http://www.jnytt.se/nyhet/32059/omstridd-racingtavling-i-jonkoping

Rallybilar ?

Skönt med en bild på en Veyron o texten rallybil haha lol  1+1=...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
RobinAkerlund
3 maj 2010 · 17 Inlägg

Brukar dom köra igenom Sverige eller var detta första året?

adde87
3 maj 2010 · 228 Inlägg

haha hörde på radion idag om en shejk som fick sin lambo beslagtagen när dom körde genom Tyskland, skön kille, han gick och köpte en ny direkt! Pengar är inget problem! smile

Det e VI som e HAMMARBY!
Diddy
3 maj 2010 · 6 Inlägg

Vem är Markus "mackan" som körde den koppar färgade ferrarin 599?

DeZ
3 maj 2010 · 19 Inlägg

Erik och Mackan körde en porsche cayenne iallafall big_smile

_MaCCe_ Majestas
3 maj 2010 · 1 319 Inlägg

NEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, hade helt och hållet missat att dom skulle passera Sverige idag !

Mötte några fräna bilar på väg in till Staden ( Norrköping )
Blev förvånad när jag först mötte en dekaltrimmad Gallardo med en likadan Ferrari 430 bakom smile
Var ungefär då det slog mig...

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Dannii
3 maj 2010 · 238 Inlägg

Recension!

Jävlar! FUCK! big_smile

Började dagen med att vakna klockan 6 på morgonen här i Laholm (1-2mil nord öst om Båstad).
Förberedde mig. Gjorde mackor.. ställde in GPSen.. packade ner massa prylar o.s.v..

Klockan 8 lämnade jag huset och gjorde ett ärende med min syster, där av senare körde jag till Helsingborg och lämna henne hemma hos sig. Klockan var då 10 på förmiddagen och jag kör in på E6an med söder gående riktning. Ser en Ferrari 360 Modena köra på E6an i norr gående riktning ca 2km söder om Helsingborg, då vänder jag och kör om!

På vägen ser jag även "cakesson" köra i sin vita Mustang kabbe med en röd stripe!

Tappade alla Gumball bilar.. Visste inte vilken väg jag skulle ta, så jag körde in på E4an.. Vipps! Så dyker 4 Gumball bilar upp i bakspegeln och resan börjar! Helsingborg (E4) -> Anderstorp raceway, via väg 27!

Väl på Anderstorp så märker man att kameran har flippat! sad Så de blev bara iPhone bilder!
Dock var kvalitén på bilderna skit bra med tanken på att de va en iPhone! Dock inte samma som en system kamera.

Inne på Anderstorp så är de fullt med fans.. Allt från risiga bilar till en Ferrari F430.
Bara någon minut efter att jag kommit fram så kommer Maximillion Cooper i sin Morgan AeroMax, Erik och Mackan i sin Porsche Panamera..

Drygt 10min efter Erik och Mackan så anländer även Jon Olsson, en Bugatti Veyron, kromad McLaren SLR och lite annat!

Tog lite bilder och så.. Xzibit kom även i en Vit Porsche Cayenne och fick en JÄVLA massa uppmärksamhet..
Sen rullar de även in en Aston Martin DB9.. Killen kommer ut och sa "Make some noise".. Och alla viskar och frågar "Vem är de?".. Och tjaaa.. De va Dizzy Rascal.

Lite efter de kör deltagarna in på banan och kör några varv var.. En engelsk ägare till en Ferrari F430 Scuderia kunde inte hålla sig borta från banan och bara körde om och om igen.. Den var förrästen röd med kolfiber film på bilen.

Efter de så hade Monster Energy en driftning uppvisning.. Samtidigt hade även Erik, Mackan och Jon Olsson en vad slagning.. Vem som skulle slå vem runt Anderstorp.. Och tjaaa.. Jon vann.

Efter drift uppvisningen började deltagarna packa sig och köra mot Stockholm.. Xzibit körde dock av en konstig anledning till Köpenhamn enligt "Gumball_3k # Twitter"..


=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-=_-

Slutligen kan jag bara säga detta.. WOW!!

Att se bilarna på YouTube är inte samma sak som att se dom in real life..
De var sån sjukt kul känsla och YouTube klippen nu efteråt känns helt meningslöst.. Jag vill bara MER MER MER!

Har dock bestämt mig! Ta studenten, fixa jobb, spara pengar som fan, skaffa en fet bil... och delta i Gumball!

De är mitt mål med livet och de skall lätt hända! Spara pengar, dela på inträdes summan med en polare.. samt söka sponsor och då är drömmer lite närmare en verklighet.. Man måste INTE vara en rik olje miljonär för att delta.. De handlar om vilja!

Känns extremt tradigt nu när de är över! Mycket lyckad dag för min del! Bilderna åker förmodligen upp på Garaget inom en snar framtid!




Editerat: Jag körde hem från Anderstorp runt 16 tiden.. Såg då 2 stycken Murcielago och 1 eller 2 Porsche gå i norr gående riktning.. Vid 4 tiden!

Senast redigerat av Dannii (3 maj 2010)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
RickyZone
3 maj 2010 · 14 Inlägg

DeZ skrev:
Erik och Mackan körde en porsche cayenne iallafall big_smile

Panamera, inte Cayenne wink

Stod tillsammans med bl.a Ludas, Tobias (vet ej hans namn här på garaget) samt Marroe vid rondellen. Helt klart en toppendag full av grymma bilar och solsken, såg både Veyron, Scuderia 16M, SLR och Jons LP-670SV.

Någon som vet vart 458'n tog vägen?

Gumballnisse
3 maj 2010 · 3 Inlägg

TobiasH skrev:
Tog några bilder tidigare idag, finns på länken här under.

http://www.pbase.com/tobiashilmersson/i … iginal.jpg

gumball_3000__scandinavian_raceway Photo Gallery by Tobias Hilmersson at pbase.com

kan du inte köra alla i en .rar fil? vore jätte snällt!! såg dom i anderstorp, det kommer man inte glömma på 20 år. var helt underbart, man blev helt till sig av alla bilar!

jip
3 maj 2010 · 272 Inlägg
http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang