Köpråd förstabil Volvo eller Mercedes?

Volvo740-88 Volvo850-92
1 juli 2009 · 1 677 Inlägg

Skit i WoW. WoW är inte bra. Kostar bara pengar. Du kommer inse att det var inte värt.
1050 kanske du har råd.

Köp en nissan micra. Dom är billig.

Thevolvoragger
1 juli 2009 · 31 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Skit i WoW. WoW är inte bra. Kostar bara pengar. Du kommer inse att det var inte värt.
1050 kanske du har råd.

Köp en nissan micra. Dom är billig.

Läste du vad jag skrev?
Ang Nissan Micra, håller du på och skämtar med mig nu eller?

Nisse1
1 juli 2009 · 175 Inlägg

Du får prioritera helt enkelt. Har 1050 själv och det är på håret att man ens har råd med slit delar! tongue
Tur att farsan skjuter till ibland wink

Rquired Allmänt envis
1 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Volvo740an skrev:
Menar bara att euro ncap inte säger lika mycket som dom gjorde för x-antal år sedan, dom håller dock på att skärpa sig.

Att Volvo apar tyskarna håller jag inte med om, inte nånstans, precis som att Bmw apar mercedes och audi.


Vad man tycker e en bra bil styrs i vad man redan har och det är aldrg med en objektiv syn folk ser på bilmärken om det man jämför innefattar det märke man själv äger.


Vad tycker du skiljer tex V50 och Bmw 520 som vi jämförde om du bortser från att V50in drar rätt mkt mindre bränsle och att Bmwn har mer prestanda. Det bara e så alla tester visar de går inte att förneka även om jag ser att du vill de då det verkar som att jag kan länka tester i all evighet och ändå få ett svar att de e fel.



Ännu ett jämförelsetest, lite äldre och mindre relevant men ändå, testvinnare: Volvo C30 vs Bmw 120..Bättre komfort i Volvon, den är mycket billigare både i att köpa och äga. Här har också Volvo Kamkedja btw.

http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xml

Jag känner likadant så det är väl lika bra att lägga ner skiten...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thevolvoragger
10 juli 2009 · 31 Inlägg

Tråkiga alla bilar under 10k är...

Nisse1
10 juli 2009 · 175 Inlägg

Thevolvoragger skrev:
Tråkiga alla bilar under 10k är...

Vad hade du förväntat dig?wink

Thevolvoragger
10 juli 2009 · 31 Inlägg

Nisse1 skrev:

Thevolvoragger skrev:
Tråkiga alla bilar under 10k är...

Vad hade du förväntat dig?wink

Nåt roligt såklart. wink

Rquired Allmänt envis
10 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Thevolvoragger skrev:

Nisse1 skrev:

Thevolvoragger skrev:
Tråkiga alla bilar under 10k är...

Vad hade du förväntat dig?wink

Nåt roligt såklart. wink

Peugeot 205 GTI är skitkul med väghållning som en go-kart, en fin sådan hittardu för 10k smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ravetune
24 februari 2015 · 1 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Diesel:
200D: 0-100 på en förmiddag. Inget att köra fort med, men hänger väl inte på macken i onödan heller. Inte sämre än de andra dieslarna i övrigt = hållbar.
220D: 200D med marginell flåsförbättring...
240D: En mer lagom motor, den tar inte över sig med bränsle samtidigt som man börjar ha tillräckligt köra med i en fräsch 240D. Inget man vinner Le Mans med.
300D: Mycket köra med för att vara en gammal dieselmerca, men absolut inget man ska tro är särskilt bränslesnålt å andra sidan!
Bensin:
200: Nya M102-motorn, är väl okej, men liten och med förgasare, bör undvikas om man kan få tag i en...
230E: Är kanske lite partisk, men det är en rätt trevlig motor. Flexibel, stark och inte särskilt bränsletörstig för att sitta i en gammal bensinmerca, inte törstigare än 300D, snarare tvärt om.
230: Gamla 230 förgasarmotorn (M115), har inget att göra med 200 eller 230E. UNDVIK! Funkade pissdåligt ihop med svenska avgasreningen, slö och förvandlar bränsle (i stora mängder) till varmluft.
250, 280, 280E är bensinsexorna som jag har noll erfarenhet av, de får nån annan berätta om.

Ja det märks att detta är dina åsikter tongue kan inte hålla med om allt här direkt.

Mercedes W123 200 "123an" (1983)
Cobraa
24 februari 2015 · 47 Inlägg

Denna tråd är flera år gammal!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang