Trimma Saab 9000 cse?

Kronkron
8 juni 2009 · 6 Inlägg

Hej!

Jag köpte mig en 1997:a. Den har gått drygt 16000 mil och enligt grannen en kanonbil för pengarna. Och den känns mycket stabil, nästan "nybilskänsla" faktiskt! Otroligt välskött.

Min fråga är, kan jag på något sätt trimma för att få ut lite mer ur bilen. Det är lilla motorn på 130 hk.

Vore kul med några tips på inte alltför kostsamma ingrepp!

Jag har i hela mitt liv aldrig pysslat med sånt här så det vore spännande. Jag ser att på detta forum finns otroligt mycket kunskap. Tusan vad ni kan killar!

Juste  med ett svar av någon. Tack!

Swuppo
8 juni 2009 · 10 Inlägg

Det är en 2.0 i som du har eller?

I så fall är det inte värt besväret eller pengarna med trim på en sådan. Är det dock en turbo så är det bara kontakta en trimfirma och köpa ett steg 1 av dessa.

http://forum.saabturboclub.com för mer information, där finns riktiga experter.

Moparboy440
8 juni 2009 · 4 682 Inlägg

budget?effektmål?

AndreasPlars
9 juni 2009 · 1 062 Inlägg

Kronkron skrev:
Hej!

Jag köpte mig en 1997:a. Den har gått drygt 16000 mil och enligt grannen en kanonbil för pengarna. Och den känns mycket stabil, nästan "nybilskänsla" faktiskt! Otroligt välskött.

Min fråga är, kan jag på något sätt trimma för att få ut lite mer ur bilen. Det är lilla motorn på 130 hk.

Vore kul med några tips på inte alltför kostsamma ingrepp!

Jag har i hela mitt liv aldrig pysslat med sånt här så det vore spännande. Jag ser att på detta forum finns otroligt mycket kunskap. Tusan vad ni kan killar!

Juste  med ett svar av någon. Tack!

Effektmål? 150hk eller 200? Byt motor till turbo skulle jag säga. Om du inte verkligen vill skruva och byta massor med delar...  kika annars på min gröna! Den var en 2,0i förut, samma motor som din.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Kronkron
9 juni 2009 · 6 Inlägg

Tack för era inlägg. Jag förstår att det inte är någon idé. Byta motor nää, och jag är inte händig nog för att meka på era nivåer. Inser det. Jag glider i den som den är i sin midnattsblåa kaross! Go sommar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang