4700
Sök

Fartkamera fotade mig men jag är oskyldig?

Fri fart för ett fritt folk!
14 870 Inlägg
10 juni 2009
ni som saktar ner vid fartkamrorna om ni nu är så rädda..varför i hela friden bromsar ni VID fartkamerna?
farten har redan mätts för länge sen...finns inget värre än folk som inte kan ligga i jämn hastighet..sen skiter jag i om man åker 200 eller 50 bara man håller samma fart och inte håller på och saktar ner och ökar hela tiden finns inget värre

Kör fort så hinner inget hända...

DFFL
9 020 Inlägg
10 juni 2009
THEBADGUY skrev:
brandt_ skrev:
FireTraXX skrev:

Man får inte böter för att köra i 70 på 70-vägar...
Det är såna som dig som jag ligger en halv millimeter bakom.

Och tutar och blinkar helljus. Störande som fan när folk ska ligga slöare än angiven hastighet.

Det är då man blinkar lite lätt med bromsljuset, så att dom bakomvarande håller avstånd.

Alt ställer sig på hejdaren...

Visst, är inte speciellt roligt när folk ligger under hastigheten, men när dom ligger och trycker så blir det bara jobbigt och irriterande.

Klart att det är jobbigt och irriterande, men kör man för sakta så gör man.
Håller man hastigheten så slipper man åtminstone mig i arslet.

brk95 skrev:
låter lite korkat att hacka på nån som ligger 10 km under hastigheten , samma människor tycker det är ok att lika 10 cm bakom framförvarande och köra 10-15 km för fort , vilken dj---- dubbelmoral sad

Hur kan det vara dubbelmoral?
Vet du ens vad ordet betyder?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

140 Inlägg
10 juni 2009
troligtvis mer än dig tydligen ...får jag dig bakom mig så hoppas jag du har bra bromsar för det har jag

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 juni 2009
Haha brk95 alltså du menar väl men uttryckte dig fel, firetraxx ville dig nog inget illa där mer än påpeka missen i svenskan smile
Dubbelmoralen hade varit om de gnällt på att han kör 10kph för segt och lägger sig i arslet och blinkar o tutar för att han ska flytta sig för att sedan gnälla när folk som kör för fort lägger sig och nosar i deras arslen och tutar och blinkar smile
Senast redigerat av Mortalis (10 juni 2009)

1 517 Inlägg
10 juni 2009
jag kör tiittar jag på mätaren står det 70km, men kollar jag sen på GPS   då kör jag 63km  så tror på äldre bilar är det 7km för sakta tror jag, min är det de volvo740

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

DFFL
9 020 Inlägg
10 juni 2009
FireTraXX skrev:
brk95 skrev:
låter lite korkat att hacka på nån som ligger 10 km under hastigheten , samma människor tycker det är ok att lika 10 cm bakom framförvarande och köra 10-15 km för fort , vilken dj---- dubbelmoral sad

Hur kan det vara dubbelmoral?
Vet du ens vad ordet betyder?

brk95 skrev:
troligtvis mer än dig tydligen ...får jag dig bakom mig så hoppas jag du har bra bromsar för det har jag

Om man hackar på någon som kör 10km/h för sakta och samtidigt lever med dubbelmoral (Angående att han kör för sakta) skulle dubbelmoral i detta fallet betyda att man själv kör 10km/h för sakta.
INTE att man kör nära den framför eller kör 10km/h för fort.

Så troligtvis vet du mindre än mig om vad dubbelmoral betyder.

Saxat från Wiki:
"Dubbelmoral är en informell beteckning på att förespråka andra moraliska principer än de man tillämpar i sitt eget liv."

Det betyder att jag skulle tycka att det är bra att köra sakta samtidigt som jag kör skitfort själv.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 juni 2009
Mycket skit i denna tråden tycker jag. Är det fel att ta de säkra före det osäkra?
Vill ni inte ligga bakom någon i 60 på 70 väg så kör om för fan, det är väl inte mer med det?

Ni som stör er på det, kör ni EXAKT 50 på tex 50 väg i stadstrafik när ni ser att småbarn springer över vägen lite här och där och cyklister som korsar vägen utan att titta hö-vä som om de ägde vägen?

Jag kör själv efter begränsningarna vid fartkameror, är det 70väg med kamera så vet jag att jag kan hålla 75 mätarhastighet då mätaren visar 5km/h för mycket (kollat med GPS), men dom som inte vet om det kanske ligger 70 mätarhastighet fast det bara går 60. Även om trådskaparen nu visste att han låg 60 på 70 väg så kanske inte alla vet om det. Så att ligga och stressa någon mm bakom är bara dumt.
En dag smäller det och jag hoppas då att den som kör fram inte skadar sig, medans den bakomvarande får lära sig en läxa.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 juni 2009
tycker du göt rätt i att köra som du vill TS o skita i de andra, så mycket tid förlorar man inte bara för 10km/h... så om dom nu fottat din bil, lär den inte vara i mer hastighet än 60, fast som folk säger, är de 2 så läggs fallet ner! smile

104 Inlägg
10 juni 2009
killen ville veta om de skulle hända nått
men här sitter ni pratar om dubbelmoral o skit
hur gick de för trådskaparen förresten ?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 juni 2009
om en kamera tar en bild på 2 bilar så är det nog ganska lätt o se vem som kör för fort:P de är väl mer troligt att den omkörande bilen kör snabbare:P men sure.. bägge kan ju köra för fort.

sen saktar jag ner vid kameror, de gör alla jävlar. samt se de en snut som mäter inte fan ligger ni i 70 då ni vet att bilen kan diffa i hastighetsmätaren. kan sätta 100kr på att ni kör 65km/h

sen att endel vill köra 60 elr 80 spelar det roll? kör om men mäter snuten er så åker ni dit för en omkörning oavsett tillåten hastighet på vägen, är förbjudet. 110km/h är 110km/ så gör man en omkörning så bryter man mot lagen.

DFFL
9 020 Inlägg
10 juni 2009
EmilHammarlund skrev:
FireTraXX skrev:
Kactus skrev:

För att jag alltid kör i 10 km/h för sakta förbi fartkameror då jag nyligen har tagit körkort.

Det är väl bra att han tar det lugnt, framförallt om han nyligen tagit körkort. Om du ligger så nära med din Jaghadeinterådmedbmwellermercedes även kallad Audi och riskderar att köra in i hans bil vid kraftig inbromsning är det du som gör fel.

Kul. neutral

Russel Crowe, Gladiator.

140 Inlägg
10 juni 2009
ber om ursäkt firetraxx jag menade inget illa mot dig och ja jag skrev fel om dubbelmoral sad

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
10 juni 2009
ni som verkar vara så jävla kaxiga i denna tråden om att kactus kör för sakta.. lägg ner och beté er som vuxna människor. killen har precis tagit körkortet och vill ta det säkra före det osäkra!. jag slår vad om 1000 kr på att ni heller inte va så jävla kaxiga bakom ratten dagarna efter ni hade tagit körkort!

Team Insane Racing

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2009
Malm3n skrev:
ni som verkar vara så jävla kaxiga i denna tråden om att kactus kör för sakta.. lägg ner och beté er som vuxna människor. killen har precis tagit körkortet och vill ta det säkra före det osäkra!. jag slår vad om 1000 kr på att ni heller inte va så jävla kaxiga bakom ratten dagarna efter ni hade tagit körkort!

Tack för 1000kr, PMar mitt kontonummer så du kan föra över dem wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 juni 2009
Malm3n skrev:

Det kan nog t.o.m jag vara med på. Iaf jag satt mest och blåhöll hastigheten, och bara njöt av att vara själv i bilen utan nån bredvid. smile

Att det ska bli ett sånt jävla tjafs i alla trådar på ett forum för vuxna (nåväl) personer! Dålig stil.

On topic: Hoppas att det gick bra för dig, trådskaparen. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 juni 2009
NordstromJ skrev:
Rätt konstigt de där, de betyder alltså att jag och en kompis kan ligga jämsides i en mycket högre fart än tillåtet förbi alla kameror och inget händer?

Är de någon som testat bytt till vänsterfilen när ni kört för fort förbi en kamera, knäpper den då?

Jag åkte med en polare när han provade några ggr men då blinkade det aldrig men kameran kanske inte var igång,, man vet ju aldrig!!

How does dust taste sucker??

Muttley
10 juni 2009
Kactus skrev:
FrenchB skrev:
Det kommer inte att bli något av det, har råkat ut för samma sak..det går inte att bevisa vem som körde för fort när det är 2 bilar på ett foto... Den förklaringen fick jag allafall, har inte fått böter eller hört något av polisen heller..

Helt säker på att du har råkat ut för samma grej?
Blev nämligen skit snopen när det hände.

Sen blev jag väldigt rädd.

Vem fan får för sig att göra en omkörning vid en fartkamera?

jag för att sölerövar kan hålla sig ute på söndagseftermiddagarna tillsammans med alla andra pensionärer.

Muttley
10 juni 2009
Malm3n skrev:

10 minuter efter jag fick lappen i näven så låg jag i 160 utanför stan men de var ju inte begåvat. men jag höll aldrig 10 under. utan höll lagligt förbi allt som kunde ge mig böter smile

så hit med tusingen nu. så kan jag köpa nått roligt big_smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 juni 2009
Soderqvist skrev:
FL3JM skrev:
Körde du 60 på en 70 väg så förtjänar du fan att bli av med lappen. >:[

Jag brukar åka 60 - 70 på 90 vägar! Hoppas polisen inte tar mig nu bara!

//Soderqvist

http://i154.photobucket.com/albums/s257/MyDoom111/btarded/MarioGTFO.gif

Avstängd
653 Inlägg
11 juni 2009
FireTraXX skrev:
EmilHammarlund skrev:
FireTraXX skrev:

Det är väl bra att han tar det lugnt, framförallt om han nyligen tagit körkort. Om du ligger så nära med din Jaghadeinterådmedbmwellermercedes även kallad Audi och riskderar att köra in i hans bil vid kraftig inbromsning är det du som gör fel.

Kul. neutral

:EGD, Fettegd tom.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Sök