Saab 9-3 fälgar.

mrpalmer
15 juni 2009 · 796 Inlägg

Tjena har nu varit och hämtat bilen ifrån lackningen, vart riktigt bra! (Bilder kommer när vädret blir bättre! har även monterat usa- blinkersen. Har insett att jag måste ha andra fälgar... Vore trevligt om ni kunde tipsa mig om några 17/18 tums hjul (19 tums går inte in!) komplett med däck för en vettig peng! Mvh cool

Hemma bra, garaget BÄST!
Bjork OEM <3
15 juni 2009 · 6 957 Inlägg

Hej, hur kan du påstå att 19" inte går in? Har du testat om inte, se här:


År 1: 8.5 x 19" med 225/35/19
https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/312043_2rgsta.jpg

År 2: 8 x 19" med 225/35/19
https://www1.garaget.org/archive/17/16132/45772/45772-1087828.jpg

Bilen är sänkt med GE Motorsport 40mm fjädrar, 8.5" bredd var lite känsligt att åka 4 pers med
medans 8" bredd kunde man åka 5 fullvuxna personer i!

Din bil är svart så ngt blankt eller black on black vore nice:

Dotz:
- Mugello
- Roadster och Roadster BL
- Drift Polish

BBS:
- Challenge
- CK

LND:
- Dalarna

Tomason:
- TN1

Dessa finns både i 18" och 19" smile


Mvh Björk

Senast redigerat av Bjork (15 juni 2009)

OEM <3
mrpalmer
16 juni 2009 · 796 Inlägg

Tjena, jo 19 tums fälgar går in men då går det inte att svänga eftersom att dem tar i i hjulhusen tyvärr.
Tack så jätte mycket för tipsen! Mvh

Hemma bra, garaget BÄST!
Bjork OEM <3
16 juni 2009 · 6 957 Inlägg

mrpalmer skrev:
Tjena, jo 19 tums fälgar går in men då går det inte att svänga eftersom att dem tar i i hjulhusen tyvärr.
Tack så jätte mycket för tipsen! Mvh

Tar i? Fan heller, gjorde inte detta på min..nånsin. Ordet ET säger dig inget eller? wink

OEM <3
mrpalmer
17 juni 2009 · 796 Inlägg

ehe jo då big_smile men det skulle nog inte bli så bekvämt att åka heller men tack så jätt mkt för hjälpen! men kolla på den här fälgen ; http://www.molway.com/upload/pictures/RP367.jpg? Mvh

Hemma bra, garaget BÄST!
Bjork OEM <3
17 juni 2009 · 6 957 Inlägg

mrpalmer skrev:
ehe jo då big_smile men det skulle nog inte bli så bekvämt att åka heller men tack så jätt mkt för hjälpen! men kolla på den här fälgen ; http://www.molway.com/upload/pictures/RP367.jpg? Mvh

Men du har ju aldrig haft 19" på så hur vet du? jag har haft 2 uppsättningar då jag vet wink

Det som är bra med Saab är att även om du sänker och har stora hjul så blir den inte obekväm.
Blir ingen större skillnad med 40-profil på 18" och 35-profil 19" vad gäller stötighet.

Den fälgen är riktigt fin, passar väldigt bra på Saab.

"Perchen" har dessa på sin 9-3, så mkt mer än såhär kan man väl inte visa, förutom att din är cab.
https://www1.garaget.org/archive/45/44219/111234/111234-1313797.jpg

OEM <3
Lozinmust "Unloaded"
17 juni 2009 · 1 557 Inlägg

19" både får plats och ser snyggare ut smile

"When innovation meets passion!"
mrpalmer
17 juni 2009 · 796 Inlägg

okej ja jag har alltid mest haft 17 tum så jag vet inte riktigt men sak nog satsa på såna fälgar big_smile Tack så mkt för all hjälp! big_smile

Hemma bra, garaget BÄST!
Cambrant
17 juni 2009 ·

Bjork skrev:
Det som är bra med Saab är att även om du sänker och har stora hjul så blir den inte obekväm.
Blir ingen större skillnad med 40-profil på 18" och 35-profil 19" vad gäller stötighet.

Skojar du Björk? När jag köpte bilen för 3 månader sen så satt 17" orginal på och det kändes som jag satt och körde en BMW X7 i komfort typ. Nu med mina 19" känns det som kör en Bobbycar sad

Bjork OEM <3
17 juni 2009 · 6 957 Inlägg

Cambrant skrev:

Bjork skrev:
Det som är bra med Saab är att även om du sänker och har stora hjul så blir den inte obekväm.
Blir ingen större skillnad med 40-profil på 18" och 35-profil 19" vad gäller stötighet.

Skojar du Björk? När jag köpte bilen för 3 månader sen så satt 17" orginal på och det kändes som jag satt och körde en BMW X7 i komfort typ. Nu med mina 19" känns det som kör en Bobbycar sad

Men du hade väl inte 40-profil på 17"? wink 45 va? de e skillnad tongue
Jämför du med andra bilar så ligger Saab långt upp på rankingen vad gäller komfort och stora hjul
i mina ögon.

Sen kan däcken spela in rätt mkt smile

OEM <3
Bjork OEM <3
17 juni 2009 · 6 957 Inlägg

mrpalmer skrev:
okej ja jag har alltid mest haft 17 tum så jag vet inte riktigt men sak nog satsa på såna fälgar big_smile Tack så mkt för all hjälp! big_smile

Bra val! kommer bli riktigt fint cool

OEM <3
Cambrant
17 juni 2009 ·

Bjork skrev:
Men du hade väl inte 40-profil på 17"? wink 45 va? de e skillnad tongue
Jämför du med andra bilar så ligger Saab långt upp på rankingen vad gäller komfort och stora hjul
i mina ögon.

Sen kan däcken spela in rätt mkt smile

45 på 17" ja
och 35 på 19"

Som natt och dag i komfort sad

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 juni 2009 · 6 017 Inlägg

Cambrant skrev:

Bjork skrev:
Men du hade väl inte 40-profil på 17"? wink 45 va? de e skillnad tongue
Jämför du med andra bilar så ligger Saab långt upp på rankingen vad gäller komfort och stora hjul
i mina ögon.

Sen kan däcken spela in rätt mkt smile

45 på 17" ja
och 35 på 19"

Som natt och dag i komfort sad

Så är det, man får antingen åka snyggt eller bekvämt wink

Jonas
Bjork OEM <3
17 juni 2009 · 6 957 Inlägg

Cambrant skrev:

Bjork skrev:
Men du hade väl inte 40-profil på 17"? wink 45 va? de e skillnad tongue
Jämför du med andra bilar så ligger Saab långt upp på rankingen vad gäller komfort och stora hjul
i mina ögon.

Sen kan däcken spela in rätt mkt smile

45 på 17" ja
och 35 på 19"

Som natt och dag i komfort sad

Åfan? de ju som sagt en del, kanske bara ja som blivit härdad tongue

OEM <3
Cambrant
17 juni 2009 ·

Sen kanske det är som du säger. Det är värre på andra bilar? Men mest är du nog bara härdad smile
Eller förresten. jag har rätt kassa fjädrar eller dämpare tror jag med. För min är inte sänkt alls men ändå lägre än -Rickard- som har 35mm sänkning wink

Efter jul åker ju coilovers på, MUMS!

Senast redigerat av Cambrant (17 juni 2009)

Bjork OEM <3
17 juni 2009 · 6 957 Inlägg

Cambrant skrev:
Sen kanske det är som du säger. Det är värre på andra bilar? Men mest är du nog bara härdad smile
Eller förresten. jag har rätt kassa fjädrar eller dämpare tror jag med. För min är inte sänkt alls men ändå lägre än -Rickard- som har 35mm sänkning wink

Efter jul åker ju coilovers på, MUMS!

Hehe kan ju spela in en del, syrrans sambo hade en A4 S-line -03 förut och jag tyckte den var bra mkt
stötigare än min

OEM <3
Braather (none)
18 juni 2009 · 1 725 Inlägg

mrpalmer skrev:
Har kollat på ett komplett paket när det är med Däck: 225/40x18 Duro DP8000.
Min fråga är dessa däck något att ha eller är det bara skit? Mvh

hej!

Detta däck du nämner är ett prisvänligt budget däck. Det jag menar är att detta däck håller mycket bättre klass än de andra däck som ligger i den prisklassen. En kompis hade en sådan uppsättning av däck på hans 9-3:a, och de är helt ok. Han har haft dom i ca 1 ½ säsong, och fortfarande bra mönster på dom. Den ända han "klaga" på, var att de lät lite mer än vanligt av dom. Men det är la de man får ta i så fall. Kanske varierar från bil till bil med.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Bjork OEM <3
18 juni 2009 · 6 957 Inlägg

mrpalmer skrev:
okej... ja det låter ju bra big_smile Tack så jätte mkt!!!!! Mvh

Duro är ingen skit även om det går in i budgetklassen, har åkt på flertalet märken nu och
jag är grymt nöjd med nuvarande märke: BF Goodrich Profiler, kommer satsa på dessa igen smile

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang