lastbilschafförer på garaget.org

-PINNEN-
19 april 2006 · 409 Inlägg

mm haha frågan är bara va skall jag göra med alla namn:P haha! skall man starta en sida för chafförerna typ som garaget hade vart rätt coolt men d hade ju blivigt massa folk som inte är chafförer på en sån sida eller va skall man göra! jag skapa tråden mest för en kul grej tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
mh4038
19 april 2006 · 14 Inlägg

Jag kör lastbil och har kört mer är två år snart själv då?

jimbo_83
19 april 2006 · 119 Inlägg

volvo_850_glt skrev:
mm haha frågan är bara va skall jag göra med alla namn:P haha! skall man starta en sida för chafförerna typ som garaget hade vart rätt coolt men d hade ju blivigt massa folk som inte är chafförer på en sån sida eller va skall man göra! jag skapa tråden mest för en kul grej tongue

ja det är en kul grej gör nåt kul med det...smile

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare
-PINNEN-
19 april 2006 · 409 Inlägg

aa får la försöka göra dtongue haha men d är inte lätt det är ju jävligt många namn asså haha:P men fler blir d hoppas jag:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
19 april 2006 · 409 Inlägg

mh4038 skrev:
Jag kör lastbil och har kört mer är två år snart själv då?

jo då jag har BE CE körkort kör extra för ett åkeri i gbg som heter VGT som jag skall jobba för i sommar och då kör jag förmodligen en volvo fh16! inte säker men nästan tongue så d blir toppe:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
20 april 2006 · 409 Inlägg

det måste la finnas fler chafförer:P??

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
jonTe
20 april 2006 · 5 710 Inlägg

Jag jobbar med lastbilar iaf motorerna (Volvo) men det kanske inte räknas smile


Kan ju även passa på att fråga nu när vi har en massa lastbilsfolk samlade:
-Viket märke fördrar ni?
-Vilka motorer gillar ni bäst?

Motivera gärna.

Hoppas jag inte sabbar tråden nu wink

MVH Jonas
..............
Patrik_F
20 april 2006 · 5 Inlägg

aja.. FH12 da men de e ju me NYA 13liters motorn ismile dom skriver vell inte FH13 för att 13betyder otur el nått.. 440hp i alla fall jävligt gött vrid:)

-PINNEN-
20 april 2006 · 409 Inlägg

nää d gör du nog inte! så länge folk inte kritiserar vad andra tycker! men sj säger jag tyvärr scania 164 för att dem ser så äckligt fina ut och dem är goa att köra fast en loong line hade inte vart dumt men har alldrig kört den så kan inte motivera dtongue //mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
20 april 2006 · 409 Inlägg

Patrik_F skrev:
aja.. FH12 da men de e ju me NYA 13liters motorn ismile dom skriver vell inte FH13 för att 13betyder otur el nått.. 440hp i alla fall jävligt gött vrid:)

hahaha asså d viste jag faktiskt inte! haha va löjligt! jaja så e de:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
jonTe
20 april 2006 · 5 710 Inlägg

Patrik_F skrev:
aja.. FH12 da men de e ju me NYA 13liters motorn ismile dom skriver vell inte FH13 för att 13betyder otur el nått.. 440hp i alla fall jävligt gött vrid:)

Mja inte riktigt korrekt även om ideén kanske väcktes av "otursnummret".....

Står det FH12 i fronten så är det en 12litersmotor under hytten., står det FH10 är det en 10liters och så har det varit fram tills nu.
Volvo har nu tagit bort motorstorleksangivelens i fram på hytten på all nya produkter (undantaget 16l) och istället anger man bara FL,FM,FH.
Motorstorleken får man istället lista ut genom att titta på hästkraftsangivelsen på sidan av hytten vilket kan vara lite marigt då den starkaste 9:an tex har mer hästar än den svagaste 13.....

MVH Jonas
..............
Merca-Hakan
20 april 2006 · 183 Inlägg

En annan kör en 112a med boggiekärra, en riktig värsting smile
Fast detta är ju mest på sommarn då det är säsong .. de bruk va en del jobb på vintern å.

Tjosan

Patrik_F
20 april 2006 · 5 Inlägg

jonTe skrev:

Patrik_F skrev:
aja.. FH12 da men de e ju me NYA 13liters motorn ismile dom skriver vell inte FH13 för att 13betyder otur el nått.. 440hp i alla fall jävligt gött vrid:)

Mja inte riktigt korrekt även om ideén kanske väcktes av "otursnummret".....

Står det FH12 i fronten så är det en 12litersmotor under hytten., står det FH10 är det en 10liters och så har det varit fram tills nu.
Volvo har nu tagit bort motorstorleksangivelens i fram på hytten på all nya produkter (undantaget 16l) och istället anger man bara FL,FM,FH.
Motorstorleken får man istället lista ut genom att titta på hästkraftsangivelsen på sidan av hytten vilket kan vara lite marigt då den starkaste 9:an tex har mer hästar än den svagaste 13.....

jo precis.. står ju bara FH och hästantalet, idetta fall 440 p.g.a att dom inte skriver dit 13... så du har alldeles rätt;)

Patrik_F
20 april 2006 · 5 Inlägg

Föresten.. någon här som ska gör lumpen på T2 i skövde i sommar, som stridsvagnsTransport???
och sist, de e ingen som kör lastbil mellan jönköping-oslo?? kanske mött någon på vägen:)

jimbo_83
20 april 2006 · 119 Inlägg

låg på p4 och körde pbv hahaha

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare
Foffis
20 april 2006 · 676 Inlägg

är inte truckdriver ännu. blir de om typ 1½år smile

-PINNEN-
20 april 2006 · 409 Inlägg

Patrik_F skrev:
Föresten.. någon här som ska gör lumpen på T2 i skövde i sommar, som stridsvagnsTransport???
och sist, de e ingen som kör lastbil mellan jönköping-oslo?? kanske mött någon på vägen:)

jag skall rycka in och göra tjensten stridsvagns transport men inte på t2? på p4! du kanske har fått d om bakfotet eller så har dem det där oxå :S?? rycker in 7:e augusti iaf

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
20 april 2006 · 409 Inlägg

några fler chafförer?

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
THEBADGUY Gorgilus addictus
20 april 2006 · 4 734 Inlägg

Någon här som vill ha vår skolas volvo F10? Är bara extremt svårt att få i 4:an växel haha

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
jimbo_83
20 april 2006 · 119 Inlägg

volvo_850_glt skrev:

Patrik_F skrev:
Föresten.. någon här som ska gör lumpen på T2 i skövde i sommar, som stridsvagnsTransport???
och sist, de e ingen som kör lastbil mellan jönköping-oslo?? kanske mött någon på vägen:)

jag skall rycka in och göra tjensten stridsvagns transport men inte på t2? på p4! du kanske har fått d om bakfotet eller så har dem det där oxå :S?? rycker in 7:e augusti iaf

för några år sedan hade dom på t2 när jag låg på p4 men dom kan ha flyttat det...

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang