6161
Sök

Problem med stereon; Vill kunna koppla Mp3n till stereon via CD-C In uttag...

Nybörjare ;D
13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Hej! Jag har ett litet problem. Köpte nyss en bil, en MB 230CE -88. För att spara lite pengar tänkte jag använda stereon som sitter i bilen, men vill gärna kunna spela med min mp3 i den. På baksidan satt då något som hette "CD-C In" där kopplade jag in min mp3 sladd som vanligt. Det är en Pannasonic, och på framsidan där man väljer radio, am, fm, cd m.m. så finns även "CD-C" då... som jag kopplat min mp3 till. Men tyvärr så händer inget om jag klickar på att den ska välja CD-C som källa. Kan det vara så att sladdarna "dött" eftersom de aldrig använts eller något? eller är jag bara korkad och kopplar fel?

I annat fall, finns det någon billig stereo ni/du rekomenderar, runt tusenlappen?

Har en Mercedes-Benz 230 CE

2 914 Inlägg
25 juni 2009
http://www.pmshopen.e-butiken.se/
sök på pioneer deh 4000Ub (1600:-)
har själv en sådan och gnäller inte på nå mer än att den har för få lågnivå... allt annat är jag nöjd med när de gäller den som stereo tongue

Hamster
817 Inlägg
25 juni 2009
Kan tillägga att CD-C = CD Changer. Fungerar inte att bara koppla den rakt in där. Du måste isåfall ha ett interface för att lura stereon att tro att det är en växlare där sitter.

Nybörjare ;D
13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Keller skrev:
Kan tillägga att CD-C = CD Changer. Fungerar inte att bara koppla den rakt in där. Du måste isåfall ha ett interface för att lura stereon att tro att det är en växlare där sitter.

I see... då äre ju inte så konstigt att de inte fungerar...

Har en Mercedes-Benz 230 CE

Sök