300hk med möjlighet för utveckling! (kom inte å snacka nu, alla som kör turbo veet att laddtryck e beroendeframkallande)
fixa upp bottendelen, lager, ringar, packningar, hening/borrning toppdäckning renoverad/ny oljepump och STAKAR!! kolvarna kan du behålla tills du går över 550 hk för då e dom i riskzonen om de börjar spika
lägg krut på toppen, häng dit en bearbetad 531a direkt, de betalar sig senare
enems v16 kam tycker ja e mysig, sams t5 kam e lite mycke ketchup, men skojig om man gillar de
till ditt bygge duger ett flödeportat samt avfräst orginal sprickfritt 940-grenrör, sen tycker ja att du skall köra på ett hybridagg t3/t04e e mysigt för små pengar (kina) i annat fall ett 19t, men de bygger så mycke mottryck men kommer direkt
byt ic till en med svetsade gavlar i alu
spridare hade ja valt siemens 632cc/ml 3.0bar grundtryck så har du så du klarar dig en liten stund iaf
ny soppapump är ett måste oavsett, wallbro gss341, henko 275L, bosch 040/044 beroende på applikation så e dessa bra pumpar, ja föredrar intank så slipper du ha en ball förpump med
nya tänddelar så som kablar lock rotor å stift, helst en ballare spole, allt för framtiden
MAPPNING, gå igenom me din mappare vilken lmm storlek han vill ha till dina spridare beroende på bränsleväl om du kör orginalsprut LH2.4(4)
koppling så e 712 plattan antingen me sinter eller organisk lamell, sinter för bus å orgnaisk för mer daily driver
m90 lådan (getrag) håller om du är försiktig i växlingarna samt har svetsat stoppringen på 3an, men ja hade rekomenderat att hänga dit en bmw zf låda direkt, för ja e inne på min 4e m90 nu...
detta var väl ett snabbt generellt recept som funkar å som ja har testat innan, OBSERVERA JAAG inte en kompis utan jag...
nu har ja bara tagit me halva drivlinan å inget chassi, men det å bromsar måste uppgraderas i samma steg som motorn.
btw att trimma bilen KOSTAR FLIS, räkna med det, en vis man skrev 300:- / 1Hk om man räknar in chassi å bromsar samt drivlinan, å de stämmer rätt bra med verkligheten om man inte har massa balla kontakter!
Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!