3125
Sök

Volvo 740 Turbo drifting projekt

2 419 Inlägg
17 maj 2010
#81
Hur går det? vill ju ha en update tongue


2 415 Inlägg
18 maj 2010
#82
Ja hur går det med bilen? har inte varuit en update på 2 månader nu!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

YEAH!!!
559 Inlägg
18 maj 2010
#83
vf kallas 2,5an för marinvev? tongue

V o L v o

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
#84
ja som det ser ut nu så kommer det inte bli uippdate på ett tag framöver..

men det finns kanske hopp så stay tuned smile

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
#85
Nu så...

Det händer lite grejer.

är svetsad på rost, all inredning ur och instrument panel här kommit i igen, sitter en sportstol av nått märke i och "sparco" bälte..

motorn är nästan klar att stoppas i men först står lack på tur, karossen är inte riktigt klar för det.. har skaffat fram nya skärmar och huv för dom fans inte med när jag köpte bilen..

men bilder får ni vänta lite på wink

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

2 415 Inlägg
19 juli 2010
#86
ojojoj. låter som de händer något nu smile hehe. hoppas på bilder snart!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

681 Inlägg
24 december 2010
#87
hedberg_racing skrev:
Tiiiseen skrev:
valvetrain skrev:
Ja att det funkar är ingen nyhet, men nu pratas de om en motor som inte finns, och bygger man ny motor
så borrar man. om man har tänkt att ta ut effekt och kosta på en topp.

ok borrar du så spricker blocket fortare med marinveven behöver du inte borra för att komma upp i 2,5 liter så länge du inte har  vändkanter i blocket och vill ha bort dom annars behöver man bara hena blocket

men det blir nog marin vev iaf, ska kolla om det blir att borra upp den oxå eller inte smile

här är en lite uppdate:


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41358/886942_msy8dv.jpg
hjul husen kvar och under/över bakaxeln.. blir att ta av den och framvagn


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41358/886946_r4lrth.jpg
inte mkt kvar, men får inte bort allt vet inte riktigt hur det ska gå bort


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41358/886948_ll8b40.jpg
enda som är rent och fint efter 21 år..


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41358/886950_f5wk9y.jpg
230et motorn börjar ta form igen.. och nej M stakarna passade då inte (fick ju höra att det var till b21/23), men på dom stakarna som satt i från början va ju märkta M.. nån som har en förklaring på de?

blir nog att åka till åhmans eller nilsen och kika på blocket lite, om dom är intresserade av att borra de? lär kika på stakar och kolvar oxå..

för det blir en marin i den wink

I dom b23 som satt i den gamla 760  satt de m stakar saamt smidda kolvar så dom pallade några 100hk smile


777 Inlägg
30 december 2010
#88
Alle86 skrev:
vf kallas 2,5an för marinvev? tongue

för den sitter i volvos penta motorer om jag inte har fel.
b230 finns ju som båtmotor med.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti


Sök