2842
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
884 597 Visningar
Uppdaterades senast 11 november 2024
Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:
te_wik skrev:
Nu är iaf A6an färdigservad. Bytte det sista nyss vilket var multiremmen. Var inte så jäkla bökigt som jag trodde, gick smidigt.

Dock hade jag ingen 32mm blocknyckel så jag fick inte bort hela fäkten med viskokoppling och allt så fick släppa på de fyra skruvarna som håller fläkten på kopplingen. Lite pilligt var det allt att få tillbaka dom men det gick bra.

Mvh Tommy

Bra jobbat Tommy!

Tackar.. önskar bara att det var på 100an jag gör framsteg på hmm Vill ju ha ut den på vägarna!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
17 maj 2011
te_wik skrev:
Hervas skrev:
te_wik skrev:
Nu är iaf A6an färdigservad. Bytte det sista nyss vilket var multiremmen. Var inte så jäkla bökigt som jag trodde, gick smidigt.

Dock hade jag ingen 32mm blocknyckel så jag fick inte bort hela fäkten med viskokoppling och allt så fick släppa på de fyra skruvarna som håller fläkten på kopplingen. Lite pilligt var det allt att få tillbaka dom men det gick bra.

Mvh Tommy

Bra jobbat Tommy!

Tackar.. önskar bara att det var på 100an jag gör framsteg på hmm Vill ju ha ut den på vägarna!

Mvh Tommy

Ja, förstår dig, samma här vill och måste få igång min snart då jag inte är så välkommen längre vid verkstan sad

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
a6an ser ju vettig ut, de ska ju va stötigt wink blir ju lite racingkänsla då tongue

Haha inte på det sättet som det är nu. Antingen är det jäkligt hårda fjädrar bak på den eller så har dom felmonterat något för det låter förjävligt i bilen när man kör i gropar och vägskarvar.

Måste ta och kolla upp det där tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
te_wik skrev:
jonnielahti skrev:
a6an ser ju vettig ut, de ska ju va stötigt wink blir ju lite racingkänsla då tongue

Haha inte på det sättet som det är nu. Antingen är det jäkligt hårda fjädrar bak på den eller så har dom felmonterat något för det låter förjävligt i bilen när man kör i gropar och vägskarvar.

Måste ta och kolla upp det där tongue

Mvh Tommy

brustna fjädrar är vanligt på dessa dårå wink

Vanligt? Kan jag inte påstå..

Men det är nytt och bytt för två år sen så den risken är minimal tongue

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
jaha såpass, klonkar de ordentligt så kan ju grejerna sitta löst eller så är de nån taskig bakvagnsbussning smile

Jo, något är det som är fel iaf, men har inte orkat forska i det ännu. Får bli någongång då jag känner att jag har tid, så slipper man stressa.

Mvh Tommy

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
17 maj 2011
var den stötigare än min ? big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
var den stötigare än min ? big_smile

Jo fan hmm

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
te_wik skrev:
jonnielahti skrev:
jaha såpass, klonkar de ordentligt så kan ju grejerna sitta löst eller så är de nån taskig bakvagnsbussning smile

Jo, något är det som är fel iaf, men har inte orkat forska i det ännu. Får bli någongång då jag känner att jag har tid, så slipper man stressa.

Mvh Tommy

precis , rätt som de e så är de nån bult man får banka lös o.s.v. så sånt spar man till när de verkligen finns tid tongue

Jo, det är ju sådana fredagsnöjen tongue

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Tänkte ge golfens blekta stötfångare en chans idag. Testade med "Back to black" eller vad den heter men det var för blekt för att det skulle bli något resultat.

Testade då med varmluftspistol som jag vet fungerar - men tog så länge hmm

Äh va faasen tänkte jag då, dom är ju ändå så dåliga så det skadar inte att experimentera lite..finns ju fräsha att få tag på.

Tog då fram min "eldkastare" och testade med den..
https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-8f0c16f611fe8ce9a953a32771086e42.jpg

Gick bra mycket snabbare än med pistolen. Måste bara göra en typ av tratt eller något munstycke så värmen sprids lite istället för att bli så koncentrerad. Ska fundera lite på det där. Resultatet av ett snabbt slarvigt test blev dock någorlunda, blir nog bra sen när jag får munstycket dit så jag får mer spridning, vågar inte gå för nära då jag smälter skiten istället som det är nu.

Men lite bättre blev det allt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-293e90f811a06d20ea6dd7c293dbd2ee.jpg

Cromelisten där, eller rostlisten som det numera är vet jag inte vad jag ska göra åt. Ta bort helt och försöka hitta något likvärdigt på metervara kanske?

Mvh Tommy

685 Inlägg
17 maj 2011
Ser klart bättre ut, putsa upp listen med autosol.

No turbo shit - just real power!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Only-volvo skrev:

Haha, Autosol? Hjälper ju sällan när det är så rostigt. Dessutom är själva cromelisten ingjuten i någon sorts plast, så det är under plasten det börjat rosta.

Mvh Tommy

685 Inlägg
17 maj 2011
te_wik skrev:
Only-volvo skrev:

Haha, Autosol? Hjälper ju sällan när det är så rostigt. Dessutom är själva cromelisten ingjuten i någon sorts plast, så det är under plasten det börjat rosta.

Mvh Tommy

Ok, tycker inte den såg så rostig ut på bild. Men om den är så rostig som du säger så hade jag tagit bort den.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Only-volvo skrev:
te_wik skrev:
Only-volvo skrev:

Mvh Tommy

Ok, tycker inte den såg så rostig ut på bild. Men om den är så rostig som du säger så hade jag tagit bort den.

cool Ser du verkligen inte? Den övre listen jag menar, på kanten närmast kameran är den hyffsat fin, men följ den en bit så ser du att den är helt brun.

Den nedre är dock hyffsat OK.

Mvh Tommy

685 Inlägg
17 maj 2011
te_wik skrev:
Only-volvo skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

cool Ser du verkligen inte? Den övre listen jag menar, på kanten närmast kameran är den hyffsat fin, men följ den en bit så ser du att den är helt brun.

Den nedre är dock hyffsat OK.

Mvh Tommy

Jag menar också den övre, men har sett mkt värre lister än denna.smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Only-volvo skrev:

Ajaa, men att putsa upp den med Autosol eller liknade medel är iaf ingen mening, den är för hårt rostangripen och som sagt kapslad av någon typ av skyddsplast/gummi.

Mvh Tommy

685 Inlägg
17 maj 2011
te_wik skrev:
Only-volvo skrev:

Ajaa, men att putsa upp den med Autosol eller liknade medel är iaf ingen mening, den är för hårt rostangripen och som sagt kapslad av någon typ av skyddsplast/gummi.

Mvh Tommy

Ok, jag hade tagit bort den.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Only-volvo skrev:
te_wik skrev:
Only-volvo skrev:

Mvh Tommy

Jo, bort ska den. Men frågan är om den ska ersättas eller inte.. Får se hur det blir utan den.

Mvh Tommy

685 Inlägg
17 maj 2011
te_wik skrev:
Only-volvo skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jo, bort ska den. Men frågan är om den ska ersättas eller inte.. Får se hur det blir utan den.

Mvh Tommy

Kan nog bli rätt snyggt utan.

5 111 Inlägg
17 maj 2011
Undrar hur det hade kunnat se ut att lacka listen röd?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Undrar hur det hade kunnat se ut att lacka listen röd?

Mjo, funderade på en röd list istället för crome, men jag vet inte.. Får se hur jag löser det där.
Kan ju bli så att jag köper bättre beggade istället.

Mvh Tommy

Sök