Slagsmål på race i GBG

blacken
2 juli 2009 ·

MrCarfreak skrev:
Anledningen till detta bråk var att gärningsmannen inte följde våra regler och blev tillsagd flera gånger samt varnad att han inte behöver köra mer om han inte kunde följa våra regler. Då blev gärningsmannen pissed off och flög på en av våra gubbar och började veva tills han låg ned, då fortsatte vevningen som gick över till sparkar i hövvet!

Vi i GSR ber så mycket om ursäkt för att vi bröt racet, men sådana är reglerna, följer man inte dem så släpper vi inga bilar! Creds till alla er som körde samt kollade på racet, ni skötte er väldigt bra och hoppas att ni kommer på nästa race!

Väl mött //GSR

Och att bryta racet för en sådan grej är ju också helt fel. Jag menar ni är ju några stycken där..

Arradin
2 juli 2009 · 631 Inlägg

Att bryta är helt rätt, det är ju inte så att det går att " avvisa " någon, och då fattar folk att om man misssköter sig så går det ut över mer folk än en själv, man blir ju inte direkt omtyckt av andra.. Det gör att folk tänker efter först..

Detta är naturligtvis ett undantagsfall..   

Och sen så fortsätter man inte ett race när en kompis blivit misshandlad.  Enkelt.

deamon
2 juli 2009 · 624 Inlägg

att racet bröts var för att poängtera för folk att sådant uppförande inte acceptera

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
blacken
2 juli 2009 ·

Arradin skrev:
Att bryta är helt rätt, det är ju inte så att det går att " avvisa " någon, och då fattar folk att om man misssköter sig så går det ut över mer folk än en själv, man blir ju inte direkt omtyckt av andra.. Det gör att folk tänker efter först..

Detta är naturligtvis ett undantagsfall..   

Och sen så fortsätter man inte ett race när en kompis blivit misshandlad.  Enkelt.

"Detta en gång då stolta folk, har långsamt förvandlats till ett trädkramande och källsorterande f"""s individer" Brukar en bekant till mig ofta säga, och kan nu enbart hålla med honom.

Inte f""n! bryter man en tävling på sådana grunder, det skickar helt fel signaler till dom som "muppar" sig.
Sparka ut vederbörande i allas åsyn i stället och låt tävlingen/na fortsätta, vart fasen är vårat samhälle på väg om enstaka skitstövlar ska få ta nöjet för dom som har kommit ifrån när och fjärran för att se en trevlig tävling. och så får dom åka hem bara för att en inte kan sköta sig..

Senast redigerat av blacken (2 juli 2009)

Nehe
2 juli 2009 · 687 Inlägg

blacken skrev:

Nehe skrev:
RB 24:7 Envarsgripande i väntan på polis? Eller lät ni honom åka efter han hade misshandlat eran vän?.

Men i ett sådant läge så är det näst intill omöjligt att utöva ett "envarsingripande" utan att bryta mot "mer våld än nöden kräver" lagtjofräset..

Haha va?

Ni ser killen på bar gärning stå och sparka mot en persons huvud när han ligger försvarslöst på marken, spring fram och dra rallarsvingen över ryggen och få ner han på backen och håll fast han för glatta livet tills polisen kommer. Dessutom tror jag att det var fler än 1person som kunde hålla fast honom.

Sådana drägg ska inte få gå fria och skyll inte på polisen det är lika mycket eran skyldighet som medborgare att ingripa när sådant här sker, det hör inte hemma någonstanns vare sig det är vid krogen eller vid bilträffen.

Man behöver inte vara så insnöad på att ni blir anmälda bara för att ni petar på en person. (det blir man inte).

Kan ju även säga att i den situationen så hade ni tagit över personens nödvärnsrätt.

Senast redigerat av Nehe (2 juli 2009)

blacken
2 juli 2009 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:

Nehe skrev:
RB 24:7 Envarsgripande i väntan på polis? Eller lät ni honom åka efter han hade misshandlat eran vän?.

Men i ett sådant läge så är det näst intill omöjligt att utöva ett "envarsingripande" utan att bryta mot "mer våld än nöden kräver" lagtjofräset..

Haha va?

Ni ser killen på bar gärning stå och sparka mot en persons huvud när han ligger försvarslöst på marken, spring fram och dra rallarsvingen över ryggen och få ner han på backen och höll fast han för glatta livet tills polisen kommer. Dessutom tror jag att det var fler än 1person som kunde hålla fast honom.

Man behöver inte vara så insnöad på att ni blir anmälda bara för att ni petar på en person. (det blir man inte).

Jag vet om dom som har torskat på det, så "envarsingripande" ifrån min sida får nog utebli så länge vi har den lagstiftning som vi har.
Skulle man "dra en rallarsving över ryggen" på ett "lowlife" så torskar man garanterat på "mer våld en vad nöden kräver"..

Xuri One Man Clan
2 juli 2009 · 4 287 Inlägg

om han började fajtas för lite sån här skit så kör han väl över någon nästa gång om han nu är så lättretad...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Nehe
2 juli 2009 · 687 Inlägg

blacken skrev:
Jag vet om dom som har torskat på det, så "envarsingripande" ifrån min sida får nog utebli så länge vi har den lagstiftning som vi har.
Skulle man "dra en rallarsving över ryggen" på ett "lowlife" så torskar man garanterat på "mer våld en vad nöden kräver"..

Du tar över personens nödvärnsrätt då han själv inte kan försvara sig och tro mig du "torskar" inte på att du stoppar bråker, med eller utan våld.

blacken
2 juli 2009 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:
Jag vet om dom som har torskat på det, så "envarsingripande" ifrån min sida får nog utebli så länge vi har den lagstiftning som vi har.
Skulle man "dra en rallarsving över ryggen" på ett "lowlife" så torskar man garanterat på "mer våld en vad nöden kräver"..

Du tar över personens nödvärnsrätt då han själv inte kan försvara sig och tro mig du "torskar" inte på att du stoppar bråker, med eller utan våld.

Och ändå så känner jag snubbar som har torskat på det så det skriker om det.  Det hänger mycket på hur dyr advokat man har råd med. Dessutom om man är liten och klen som jag är,(kroppskonstution som en lungsjuk Medelhavs sill) så blir man nödgad att drämma i med "storsläggan" för att kunna styra upp det hela. och det får man inte. Enligt Svensk lag..

Senast redigerat av blacken (2 juli 2009)

JonR
2 juli 2009 · 3 259 Inlägg

blacken skrev:

JonR skrev:
Finns inget som är så typiskt för svenskar som att stå o se på när andra får stryk... Så om inget bröt slagsmålet förutom gärningsmannen när han var färdig så blir iaf inte jag förvånad..

MVH/Jon

Japp, men tyvärr så har det blivit så på senare tid. Det beror nog mest på nuvarande lagstiftning och dess utövares tolkning av densamma. Även om man vet att man kan "lösa" problemet, så vet man att man torskar på det, Det gör att man inte vill ingripa för man losar bara på det själv i långa loppet..

Vilken åklagare skulle ta upp ett fall om misshandel om du hade räddat livet på en kille genom att brotta eller slå hans anfallare? Vet garanterat ingen som åkt dit för att ha hjälp till vid en misshandel! Det som det handlar om är att folk är så jävla fega! Ne fyfan för alla er som stog o tittade på medans en stackare vart nerslagen! Är det ingen med minsta lilla modet som kunde gått dit o däckat fanskapet och sett till att sparkarna i huvet kunnat undvikas? Fattar ni inte att sånt kan förstöra hela en oskyldig människas liv? Han kommer garanterat få sota hela livet om han fått sparkar i huvet! Kommer kanske visa sig om 1 vecka, eller om några år! Men garanterat att nåt händer i skallen efter en hård spark om skallen ligger mot asfalten..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
volvoentusiasten
2 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Svårt att avgöra hur fallet såg ut, men av alla ovanstående text så förstår jag inte varför han inte blev gripen (envarsgripande) och överlämnad till polis?

Här är en kille som VERKLIGEN inte gillar våld. smile
http://perezhilton.com/2009-06-22-my-statement

viktore
2 juli 2009 · 187 Inlägg

Undrar detsamma.
Varför plockades inte gärningsmannen tills polis anlänt?
Om inte annat är händelsen väl polisanmäld?

einherjer
2 juli 2009 · 587 Inlägg

FireTraXX skrev:

engineering skrev:
plocka in han för grov misshandel, ingen respekt där han hamnar sen..

För att det ska bli grovt så måste man nästan ha använt vapen.

(uppstår blodvite räknas det som grov misshandel)
OnTopic:
Jävla otyg när folk inte kan bete sej, banna honom på livstid.

slimetard roadrage
2 juli 2009 · 188 Inlägg

Inlägg raderat av admin. Det är inte tillåtet att hänga ut personer vid namn i forumet.

Senast redigerat av chrizz (3 juli 2009)

kenth66
2 juli 2009 · 1 212 Inlägg

GSR fixade detta på ett mkt bra sätt, undsättning kom så fort det bara gick.
skitstövlar finns överallt, det gäller bara att hitta dem.

brytning av race var helt rätt, det visar bara att GSR arbetar för att få
motorintresset inom oss att göra saker på rätt sätt.

skulle jag vara killen som startade detta, skulle jag skämmas mer än en hund.....

men men, Gsr gjorde det absoluta rätta valet, detta är vad de växer av.


(väl mött på nästa framgångsrika träff)

mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
discokapten Kapten på disco!
2 juli 2009 · 1 729 Inlägg

Jag försvarar verkligen inte vad killen gjort, det är aldrig rätt att ta till nävarna annat än i situationer där man behöver skydda sitt liv, andras eller egendom.

MEN är det inte lite häftigt att hänga ut honom här? Han är inte dömd i ting, utan det är bara baserat på ett antal människors utsago? Jag tvivlar inte på att det har gått till på ett liknande sätt och jag kan återigen inte understryka nog hur illa jag tycker om det, men förstår ni vad jag menar?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
engineering
2 juli 2009 ·

discokapten skrev:
Jag försvarar verkligen inte vad killen gjort, det är aldrig rätt att ta till nävarna annat än i situationer där man behöver skydda sitt liv, andras eller egendom.

MEN är det inte lite häftigt att hänga ut honom här? Han är inte dömd i ting, utan det är bara baserat på ett antal människors utsago? Jag tvivlar inte på att det har gått till på ett liknande sätt och jag kan återigen inte understryka nog hur illa jag tycker om det, men förstår ni vad jag menar?

person som blev misshandlad ska få skit och inte den andra ? skit i de

Senast redigerat av engineering (2 juli 2009)

knas_knas
2 juli 2009 · 35 Inlägg

de är lite roligt med alla bror duktig som skulle gjort ditten o datten hela tiden.. vill bara säga att de var många som sprang dit.. detta hände inte i en folk massa precis utan de var lite längre bort från oss...  och allt var över på ungefär 10 - 15 sekunder..   medans de hände sprang folk imot dom och gapade så mycket dom kunde  själv stod ja kanske 70m ifrån och såg de..  och att dom bröt var ett faktum för de blev lite gap och så vidare.. plus att hälgten av all publik i princip ggick upp för att kolla.. allt var i princip en stor röra pga de här..

maybe-racing
LINDAAAAAA Avstängd
2 juli 2009 · 60 Inlägg

blacken skrev:

JonR skrev:
Finns inget som är så typiskt för svenskar som att stå o se på när andra får stryk... Så om inget bröt slagsmålet förutom gärningsmannen när han var färdig så blir iaf inte jag förvånad..

MVH/Jon

Japp, men tyvärr så har det blivit så på senare tid. Det beror nog mest på nuvarande lagstiftning och dess utövares tolkning av densamma. Även om man vet att man kan "lösa" problemet, så vet man att man torskar på det, Det gör att man inte vill ingripa för man losar bara på det själv i långa loppet..

min man som har hand om gsr åkte ner fortare än någon å stoppa bråket,´sedan regna hoten efter han me banlyst e han verkligen men tack alla förare å publik ni va grymma väl mött gsr

Gsr
Nehe
2 juli 2009 · 687 Inlägg

einherjer skrev:
(uppstår blodvite räknas det som grov misshandel)
OnTopic:
Jävla otyg när folk inte kan bete sej, banna honom på livstid.

Fel, fel, fel, fel och FEL.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang