Fortsatte med montering av coilovers idag, gick riktigt smidigt, speciellt när man har muttermackan och kompressorn till hjälp Tur att jag började med detta idag då jag även upptäckte ett oljeläckage, adapterna till oljetrycksgivaren hade gått av i blocket, var bara att offra en torkbit och slå in den i det som satt i blocket och sen in med nya fräsha saker istället.
Sen till monteringen av coilovers och de nya ställbara camerstagen: Gamla fjäderbenet bak. Nytt vs gammalt klart bak fram klart
Allt för denna stund, ska ut en sväng senare för att åtgärda ett vattenläckage på en av kopplingarna mellan turbo och motor.
Hett tips är att sätta en slang mellan block och T-kors och sen sätta fast T-korset i nått. Det blir för tungt på det viset du hade innan och som du märkte så går det av pga vikten i kombo med alla vibrationer.
Nisse är våran granne och även samarbetspartner när det kommer till projektet. Ska hälsa när han är tillbaka från semestern, tror även att han får gräva fram ett par nya bakdäck då
Hett tips är att sätta en slang mellan block och T-kors och sen sätta fast T-korset i nått. Det blir för tungt på det viset du hade innan och som du märkte så går det av pga vikten i kombo med alla vibrationer.
Bra tips, får fixa till det under veckan, just nu så tog jag lite kraftigare saker än det gamla t-korset då det fanns hemmapå hyllan, men ska sätta allt i en slang eller bygga något fäste för anordningen så det inte ger sig igen p.g.a vibrationer. Dock höll det gamla i ca:5år så det ger sig inte på en gång.
Du har nog klarat dig så pass bra pga 90gradersböjen, det är inte ovanligt att man monterar T-kors med både tryck och tempgivare rakt i blocket och det brukar inte hålla så länge. Jkligt trist och jobbigt när det händer
Sir_daniel kom förbi igår för att dricka kaffe, och visst fick han kaffe....eftre sisådär ett par tre timmars slit
Vi rev ner turbo och grenrör för att byta packningen däremellan mot en ny då den gamla gett upp, troligtvis p.g.a värme (bilen gick tidigare väldigt snålt). Passade även på att dra av en banjobult men som tur var hade fortfarande hydroscand i bro öppet och hade rätt saker hemma. Sen fixade vi även vattenläckan på ingående vatten till turbon samt kopplade in bredbandslambdan.
Kvar är nu att hitta en placering för mätaren då den inte passade i mitt mätarhus för 52mm mätare....får bli något tillfälligt tills nya brädan ska byggas.
Kan kasta upp någon bild ifall det finns intresse.
Så då har jag bytt belägg bak (var helt slut) mot nya samt uppgraderat beläggen fram som ej var slut mot en uppsättning carbotech xp8 (stor tack till Japtuning.se för snabb leverans och bra suport), satan vilken skillnad, äntligen har man broms som fungerar bra.
Så då har man provat på att köra stippen och det var sjukt svårt att få till starten, fick riktigt usel tid på 60 foten (2,5 som bäst) och bästa tiden på 402m blev 14.86 med slutfart på 160km/h. RS banan sladdades runt på 1.10 med en del missar, men sjukt skoj var det.
Såg allt att du smög omkring där å prova på lite allt möjligt. Men hadde du baslådan i bilen när du körde? 14,86 måste väl gå att få ner till låg 13 ?
Nope, ingen baslåda i bilen, enda som finns i skuffen är ett 100Ah trojan batteri samt ett genesis 4 kanalssteg.
En ruttinerad förare borde nog kunna få ner tiden till en hög eller mitten 13 skulle jag tro, iaf om 60 foten kapas. Får se om jag åker iväg till malmby den 16/8 och kör lite där och då ställer upp laddet ytterligare lite. Ska träna lite starter innan dess iaf. Vart hade du din bil? Såg den inte bland emmabilarna, eller så tittade jag för dåligt. Körde du något?
Såg allt att du smög omkring där å prova på lite allt möjligt. Men hadde du baslådan i bilen när du körde? 14,86 måste väl gå att få ner till låg 13 ?
Nope, ingen baslåda i bilen, enda som finns i skuffen är ett 100Ah trojan batteri samt ett genesis 4 kanalssteg.
En ruttinerad förare borde nog kunna få ner tiden till en hög eller mitten 13 skulle jag tro, iaf om 60 foten kapas. Får se om jag åker iväg till malmby den 16/8 och kör lite där och då ställer upp laddet ytterligare lite. Ska träna lite starter innan dess iaf. Vart hade du din bil? Såg den inte bland emmabilarna, eller så tittade jag för dåligt. Körde du något?
OK se där ja! Du såg lite för dåligt Stod mitt emot där dom mätte DB. Det var ingen körning men skulle varit kul att prova på RS banan. Men måste spänna fjädern på dämparna mera.
Har nu petat in halvburen, fick modda den lite för att få plats själv. Inhandlade även ett par r32gtr stolar som nu sitte rpå plats, alla fästen utom 1 var bolt on, riktigt skönt. Bilder kommer någon annan gång.