Pedantisk biltvätt

Bjork OEM <3
30 juli 2009 · 6 957 Inlägg

Han är sjuk, fast på ett skönt sätt tongue Otrolig glans i lacken

OEM <3
Xoff Volvo tönt... =)
31 juli 2009 · 2 344 Inlägg

hade jag haft en riktigt lokal att vara i så hade jag nog inte varit lika långt ifrån honom, dagen då det ligger en ny lack på min bil som kan vara värd det så blir det nog en satans massa lager på min bil också... det är kul att putsa!

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
nikanor
1 augusti 2009 · 48 Inlägg

Torlejf skrev:

nikanor skrev:
Men såg ni vad det ena vaxet kostade....alltså det vaxen som var i en fin glassburk? £10,000 Daniel Swarovski Ltd Edition Vem fan betallar för något sånt?? Jo en till sak som jag såg. han köpte även vatten som skulle innehålla lågt phvärde.....orka!!

Dom som köper det vaxet vet hur man tar betalt av sina kunder, det är inga Volvos dom vaxar med det direkt.
De flesta kunder har oftast en egen burk med sånt vax ståendes hos firman som bara används på deras bil.
Det är ägare av lyxbilar.

Angående vattnet så är det filtrerat vatten för att det inte ska bli kalkfläckar på bilen, något alla skulle vilja undvika egentligen va?

Mvh. David.

Jo du har rätt angående vattnet men frågan är vad man får betala för sådant vatten??? Och vaxet tror jag inte att så värst många äger om jag ska vara ärlig....Att smacka på ett vax på en bil som kostar 10000£ är nästan lika mycket som bilen. Ser ändast dem med 10 miljoner som står i garaget som skulle vilja anväda sådant vax....om dom har kvar några pengar efter bilköpet vill säga:P

Saab 900 (1985)
nikanor
1 augusti 2009 · 48 Inlägg

Speedman skrev:
När man spolat av bilen från smuts, så gör det absolut ingenting om man gå nära med munstycket. Gör bara att man få bort ännu mera smuts.

Gör man det däremot när bilen är smutsig och grusig, så kan smutsen göra repor i lacken. Så till viss del har du rätt.

Men i detta fallet vet han säkerligen vad han gör.

Rätta mig om jag har fel men är det inte så att man inte ska gå nära med högtryckstvätten för att om man har något stenskott så kan vattnet krypa under lacken...

Saab 900 (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang