Vad Bänkpresar du ?

FreddeK
19 juli 2009 ·

P-O skrev:

Freddeponken skrev:
Haha ja jösses...roligt att läsa dessa trådar, den ena är mer homo än den andra,,,att jämföra bröstmuskler på gorg? haha så patetiskt.

Visste inte att man måste va homo för att träna..wink

haha nä det är man ju inte=) men blir lite bögevarning när grabbarna jämför sin styrka som killarna gjorde i omklädningsrummet i skolan, vissa beteenden försvinner aldrig...burr får gåshud..haha.

Så nej inte är man homo för man tränar=)  lol

Emilius Avstängd
19 juli 2009 · 1 714 Inlägg

Freddeponken skrev:
Haha ja jösses...roligt att läsa dessa trådar, den ena är mer homo än den andra,,,att jämföra bröstmuskler på gorg? haha så patetiskt.

ja tjejer diggar ju tunnisar wink

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2009 · 2 486 Inlägg

Nån växellåda om man är förbannad under bilen, annars tror jag inte det är speciellt mycket.
Insåg sist jag var på gym att de som tar mycket i bänk verkar klara just det, och ska man cykla en mil så är de på väg att dö. Inte bra när folk bara tränar "synliga" muskler, skapar bara skador. sad

Bmw__330
19 juli 2009 · 22 Inlägg

Ålder: 17
Vikt: 75-80 kg
Längd: 185
Bänkar: inget jag sysslar med.smile  Tränar hockey, det räcker.^^

Muttley
19 juli 2009 ·

Freddeponken skrev:
Haha ja jösses...roligt att läsa dessa trådar, den ena är mer homo än den andra,,,att jämföra bröstmuskler på gorg? haha så patetiskt.

Har du alldelles rätt i, Alla killar som går och spänner sig framför speglar på gymmen och skryter om deras tuttmuskler är lite homo av sig.

Brudars tuttar däremot, hade dem diskuterat de hade de varit många gånger bättre smile

FireTraXX DFFL
19 juli 2009 · 9 020 Inlägg

Vem vet?
Mellan tummen och pekfingret så skulle jag gissa på 7 ton.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Casy vinnarskalle!
3 september 2009 · 907 Inlägg

Casy skrev:
Värst vad alla va starka här då? tongue Själv väger jag 68kg och bänkar 1x65kg.. haha. Vore kul att lyfta sin egna vikt, men det kommer väl med tiden! Försöker gymma 2ggr/vecka iaf, men fokuserar mest på hela kroppen och inte bara bröst och triceps. Längd: 177cm

Lite progress nu. Väger 69kg och bänkade 1x80kg sist. Kan eventuellt få upp 85kg oxå med lite flyt cool
Häftigt att man märker skillnad, det är ju sånt som får en att fortsätta gymma!!

BMW M3 "Crisis" (2002)
Wee
3 september 2009 · 501 Inlägg

Orkar lyfta chipspåsen ja, det räcker bra det wink

OBS: Ironi
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
3 september 2009 · 661 Inlägg

I can benchpress a car, Im an ex footballstar, with degrees from both Harvard and Yale.
Nä inte direkt jag har fan bara gått ner mig i bänkpress pga alkohol o utlandsresor...=/ men va fan vikten e ju inte allt ser hellre snygg ut än bänka 200 o se ut som ett proppskåp.

När jag tränade amerikansk fotboll ca 20-21 år bänkade jag 110 som mest, 23 innan jag åkte ner till australien ca 90 -100 kg, o nu när jagh kommit igång med träningen osv så ja 70-80 max haha så trenden pekar ju inte uppåt direkt. Men va fan, nu skall jag ner på gymmet o se om jag pallar lyfta 80 iaf haha

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Roundcube
3 september 2009 · 801 Inlägg

jag hade vart glad om jag klarade 40 kg... tongue

LartiC
4 september 2009 · 403 Inlägg

körde 28 reps på 100 kg  i förrgår smile

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456
Saab 900 "BREDDAD" (1996)
Opel Kadett D "TURBOkonverterad GSI" (1981)
Saab 9000 2,3 Aero "nyköpt av Bert Karlsson" (1994)
Miklen
4 september 2009 ·

Va väger en skivstång ?

Sanizz
4 september 2009 ·

Miklen skrev:
Va väger en skivstång ?

18.5 bör den väga. Kan variera en aning dock. Meningen är väl att den ska bli 20kg med låsen.

Miklen
4 september 2009 ·

Sanizz skrev:

Miklen skrev:
Va väger en skivstång ?

18.5 bör den väga. Kan variera en aning dock. Meningen är väl att den ska bli 20kg med låsen.

Det är nog ungefär va ja klarar då.. hahahah

ErikJohansson
4 september 2009 · 174 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
var länge sen nu

ålder 17
vikt 120-130
längd 1.87-1.90
bänkade 143 eller om det var 153  3 gånger
va första gången jag var på ett gym ^^ är man bonne så är man syns inte på mig att jag har muskler men råstrykan finns där fortfarande ¨

nu för tiden tar jag inte ett skit då vänster axel e kaputt

mm in my ass att du tog 150kg 3 reps FÖRSTA gången du prövade bänkpress.




OT tagit 85x5 17 år 90kg då typ.

Johan_90
4 september 2009 · 18 Inlägg

Oj oj smile

Ålder:19
Vikt: 100kg
Längd:180cm
Form: 8/10
Pb: 110kg x 2

Men är bättre på marklyft wink

det har man lyckats med:)smile

von_blad
4 september 2009 · 461 Inlägg

Sanizz skrev:

Miklen skrev:
Va väger en skivstång ?

18.5 bör den väga. Kan variera en aning dock. Meningen är väl att den ska bli 20kg med låsen.

Nej, 20kg väger en stång. Vad har du fått 18.5 ifrån?!!

2.5kg väger låsen på vårat gym, men det kan ju däremot variera...?

Edit: Kikade på Wikipedia nu och som sagt, en tävlingsstång väger 20kg, tävlingslås 2.5kg... Vikten på stången är ju bland det första man lär sig när man provar bänkpress. Du har troligtvis aldrig ens varit på gym?

Anledningen till min irritation är att du i en annan tråd påpekar hur dålig koll folk har på träning!

Senast redigerat av von_blad (4 september 2009)

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
cheffer
4 september 2009 · 1 422 Inlägg

Maxar aldrig då kroppen inte vill vara så frisk som jag vill att den ska vara smile Ledproblem och jävelskap och är endast 18 år hmm Är ganska liten av mig också, ca 170 lång och väger väl i runda slängar runt 60kg (Uppskattat då jag inte vägt mig på bra länge) 65kg 10gånger klarar jag av iaf och det är ÄRLIGA, inga 150kg första gången jag bänkar kilon smile Det är ju bara fantasi siffror då man inte har tekniken alls för 150kg första gången även om styrkan skulle finnas. Vet inte riktigt vad max kan ligga på men de kan man ju ta reda på någon dag när man har någon vän med sig på gymmet som kan hjälpa till om det skulle bli problem.

Är ingen höjdare i bänk hur som hellst, vill vara ganska allsidigt i form och inte se ut som någon annan nämnde tidigare "proppskåp" för att kunna skryta om att jag är bäst i bänken tongue  Men med tanke på att man klarar 65*10 ska väl inte 80 va någon omöjlighet iaf tycker jag.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
ErikJohansson
4 september 2009 · 174 Inlägg

cheffer skrev:
Maxar aldrig då kroppen inte vill vara så frisk som jag vill att den ska vara smile Ledproblem och jävelskap och är endast 18 år hmm Är ganska liten av mig också, ca 170 lång och väger väl i runda slängar runt 60kg (Uppskattat då jag inte vägt mig på bra länge) 65kg 10gånger klarar jag av iaf och det är ÄRLIGA, inga 150kg första gången jag bänkar kilon smile Det är ju bara fantasi siffror då man inte har tekniken alls för 150kg första gången även om styrkan skulle finnas. Vet inte riktigt vad max kan ligga på men de kan man ju ta reda på någon dag när man har någon vän med sig på gymmet som kan hjälpa till om det skulle bli problem.

Är ingen höjdare i bänk hur som hellst, vill vara ganska allsidigt i form och inte se ut som någon annan nämnde tidigare "proppskåp" för att kunna skryta om att jag är bäst i bänken tongue  Men med tanke på att man klarar 65*10 ska väl inte 80 va någon omöjlighet iaf tycker jag.

bra att klara sin egen vikt + lite till 10ggr

FordeveR www.klockren.nu
4 september 2009 · 476 Inlägg

Hade vart kul att veta va folk verkligen lyfter tongue

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang