År 2003 drog jag hem en gammal PV som minst sagt sett sina bästa dagar. Relativt rostig och långt ifrån komplett. Massvis med dålig plåt byttes, och ganska snabbt beslutades att det inte var någon bil som var lönt att... Visa mer
Inte vidare snyggt med allt som hänger ner under bilen, jag börjar få en idé om att bocka till någon slags insynsskydd enligt bilden och bara dra ut slutröret där, enligt bild (ursäkta det lite slarviga slutröret men ni fattar principen i alla fall)...
Frågan är om det kan vara en förbättring för att slippa se all skit, eller om det blir som en hängbuk...
Värsta är att en sådan fanns som originaltillbehör men det är fan inte snyggt.
Nej, jag vet
En del roddar begåvades ju på 60-talet med s.k. Belly Pan för att se hala ut även i grodperspektiv, men då är det ju äldre bilmodeller typ A- och T-Ford vi talar om. På en 40-talskaross som PV 544 är det kanske lite mer tveksamt, men tja - varför inte testa?!
Jag tänkte ju alltså montera den så långt in som möjligt och måla den svart, om det nu blir något, så den kanske försvinner. Ingen direkt belly pan alltså utan mer ett insynsskydd, Volvo 240 utan dragkrok har väl nåt liknande? Men vi får se, det kan bli skit.
Varför inte, ställ upp! Du har ju iallafall en "färdig" kaross, annat för en annan där huvudsaken av bilen är halvfärdig
Tävla tävla!
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Äh, den är ju redan förberedd för nyare spis så varför inte löpa linan ut. Hade jag börjat idag hade jag kanske byggt en monsteraktig B20 eller kanske gått en lite udda väg med en vässad lillsida från en Vedette eller liknande...men för 10 år sedan var nyare rödblock i äldre Volvo fortfarande fränt.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 582 Inlägg
21 november 2012
Volvo544special65 skrev:
Äh, den är ju redan förberedd för nyare spis så varför inte löpa linan ut. Hade jag börjat idag hade jag kanske byggt en monsteraktig B20 eller kanske gått en lite udda väg med en vässad lillsida från en Vedette eller liknande...men för 10 år sedan var nyare rödblock i äldre Volvo fortfarande fränt.
blir det inte problem med besiktningen? max 100hk är det väl i PV
OJ skrev jag B234 jag menade självklart B21A med lågkompkolvar som av någon anledning har just 100 hk, om du kollar så sitter det ju just en sådan i, jääääsiken vad man kan slinta på tangentbordet ibland.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 582 Inlägg
21 november 2012
Volvo544special65 skrev:
OJ skrev jag B234 jag menade självklart B21A med lågkompkolvar som av någon anledning har just 100 hk, om du kollar så sitter det ju just en sådan i, jääääsiken vad man kan slinta på tangentbordet ibland.