ekelund88 skrev:skalman1 skrev:Eisenhut skrev:Testa något annat än franskt och amerikanskt ska du se att det reder sig.
du menar något japan skit? öööööhhhh nej tack, då blir det hellre en cykel från biltema.
dock kan jag hålla med om att citroen och merca är ganska nära en cykel, fast med sämre kvalite.
roligt inlägg "japanskt skit"
de e ju dok hos sbp att det är bilarna som har minst fel genom bes eller du kanske inte bryr dig om sån statestikkanske tråkig läsning ? menar man kan ju inte jämnföra en amrikan med en japan
menar amricanarna kom på nått bra på mitten utan 50 talet med el hissar o grejer då va dom på topp men sen nöjde dom sig med utvecklingen stötstänger 4 life![]()
medan japanerna utvecklar hela tiden och kommer med bilar som toyota prius tex
"liten flik från ovan mot amrikarnarna"
en dooge viper har 500 hk på 8,1 liter v10 ( tror de e 8,1 )
en bmw M5 har 509 hk på 5 liter v10
bara här visar de hur kort amrikarnarna kommit i sin utveckling
Visst Japs har "bra" grunker som håller förvånansvärt bra..ibland. Men när dom rasar eller pajjar så är det inte lika roligt längre, dels svindyra reservdelar, inte alltid lätta att få tag i/på, och man måste dunka mycket Sakè, innan man fattar hur det ska skruvas på dom. och man måste ha djäkligt små fingrar och femton händer för att få dit en del grejor på dom.
Och deras "innovativa" förmåga kan alltid diskuteras, för ungefär 99,99% av deras "uppfinningar" eller kontraptioner har dom snott i från andra tillverkare i väst utan diskution.
Deras bilar har ingen "själ" heller utan är bara ett högteknologiskt surr som dom producerar.
Att stötstångsmotorer ska vara "sämre" går även det att diskutera, se på Ford V4:an i Saabarna, Volvos b18/20, GM:s "hyvelbänkar, Plymas "slantsexa". För att nämna några, är väldans osäker om det finns en Japspis med överliggande som tar dom i slitstyrka eller livslängd samt "själ" Skulle inte tro det.
Visst kan man hävda att stötstångsmotorer är "förlegade" eller otidsenliga, men dom funkar till det som det var tänkt, att förse ett fordon med en bra och pålitlig drivkälla, dvs en beprövad konstruktion behöver man inte förbättra för den är bra som den är. Och bara för att den är gammal så är det icke liktydigt med att den är sämre för den saken skull, utan funkar den som den ska så är den "livskraftig" så att säga..
Senast redigerat av blacken (21 juli 2009)
0
0
0
0