Fick låna en kraftigare Dremel från herr Grape så det gick rätt kvickt att ta bort material så att vevstaken skulle gå fritt. Gjorde klart för staken till cylinder två, får ta dom andra två en annan dag. Målet idag var att se om ventilerna går fritt från kolvarna.
Monterade ihop toppen med nya kammen och ventiler på cylinder två. Hittade två mjuka fjädrar som fick ersätta orginalfjädrarna, lite enklare att vrida rund vevaxeln då

Skruvade dit toppen utan topplockspackning.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/94557/1015861_ujmfje.jpg]()
Köpte ett kitt med modellera, valde ut den rosa leran som får symbolisera att en del tycker att en motorvolym på 0,7l är fjolligt

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/94557/1015866_75aynn.jpg]()
En lustig sak jag stötte på (som någon gärna får förklara) är att inre drevet som driver oljepumpen snurrar fritt på vevaxeln. Såg det redan när jag rev motorn men tänkte att jag missat nått som sedan skulle lösa sig vid återmonteringen, men jag hittar fortfarande inget som låser drevet på axeln. Räcker det med friktionen mellan drev och axel för att driva pumpen?!?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/94557/1015873_r5lyce.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/94557/1015880_o3xu40.jpg]()
Slängde på kåpen och remskivan för att hitta nolläget. Dags att blästra och lacka skivan kanske? Det var ett rätt tung remskiva, om jag haft en svarv så skulle jag nog lätta det en del.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/94557/1015884_4fsw19.jpg]()
När allt var monterat så vred jag runt någa varv. Kände aldrig att något tog i men när jag lyfte av toppen så visade det sig att avgasventilen precis tar i kolven, insugsventilen går fritt med ca 1mm. Ska dra ett mail till killen som designat nya kamaxeln och se vad han säger. Får se om det blir att jacka kolvarna eller slipa om kammen..... avgaserna kommer ju alltid ut, eller hur

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/94557/1015885_g52h09.jpg]()
Allt för idag!