Måste ju visa hjälten från igår

Köper man nya brandsläckare eller fyller man dom igen? Antar att man köper nytt då det inte kostar så mycket..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-f9ccf8f6eac7e75a3feb07811e673233.jpg]()
Första Smart Roadstern i världen som har krängningshämmare bak? I ärlighetens namn så vet jag inte om det kommer bli bra, risk för att bilen blir för stel i bakvagnen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-baade2fb1a3c27dbfa2986f0e6e67047.jpg]()
Hela elsystemet och insuget på plats. Kommer börja med original insug, spjällhus och Brabus-spridare, sen när jag ser att det fungerar så plockar jag på lite nytt godis.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-eb24cf69040b9f9e05e34eb06739f7a6.jpg]()
Mitt egna insug måste ju få texten "Engineered by Exsicco"

![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-73f0fc01d78a161c48fe90f500628a08.jpg]()
När jag monterade bort intercoolern från originalmotorn hittade jag ca 3dl olja i den. Anledningen till det är troligen en defekt backventil mellan insug och vevhus som gått sönder, resultatet blir att laddtrycket går in i vevhuset och oljan trycks ut i röret som går från luftfilter till turbo.
Med det i huvudet blev det att montera en catch-tank (det ska dit två totalt). Det är rätt trångt runt motorn, ni som följt tråden har nog koll på det nu. Så placeringen av catch-tanken blir inte optimalt men vad ska man göra när man bygger motor till en Smart Roadster?!
Fixade till ett fäste i aluminium. Mina misslyckade bromsoksadaptrar kom till användning när profilen skulle fästas i fräsen

Och nej, tanken var inte att det skulle se ut som en "smily"...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-0cb1ec768495d91a2d6dbd2b24a42156.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-f7845f6b91b025865a1e2b6d0409a0be.jpg]()
Den förhatliga backventilen som har en förmåga att sluta att fungera...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-71189e38d1d23608125c513e52242909.jpg]()
Plockade bort den hårda slangen som satt monterad för att kunna montera ventilen på en ny slang.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-e60e2232765592a34927cd0332aec396.jpg]()
Catch-tanken på plats. Slut på slangklämmor så det blir att införskaffa det i morgon. Blev ganska nöjd med installationen, får se var tank två kommer placeras.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-68e4c91c32efc47cacb51034c6bac8aa.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-e553844e70561c3673cfa880761c1103.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-bcd21afc3ef24680ad264e3c32e828ed.jpg]()
Backventilen... Fördelen nu är att den blir lätt att byta, tidigare var man tvungen att sänka ner hela subframen för att komma åt och lossa slangen till ventilen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-6bdb6d5f70a9e0f5334139dd3d711c2e.jpg]()
Ingen som har en liten catch-tank liggandes?
När jag var klar för dagen kom jag på mig själv med att stå och dumstirra på motorn och få en lätt panikkänsla av att det aldrig kommer att fungera....
Allt för idag!