Nytt jobb, vad är minimilön för en bilmekaniker? Vad tjänar ni?

Legwind
21 juli 2009 · 925 Inlägg

Hejsan har fått nytt jobb som Bilmekaniker

vad tjänar ni innan skatt och efter måste veta för att godta mitt erbjudande ?

Feel The Difference
te_wik Forummoderator
21 juli 2009 · 12 813 Inlägg

Legwind skrev:
Hejsan har fått nytt jobb som Bilmekaniker

vad tjänar ni innan skatt och efter måste veta för att godta mitt erbjudande ?

Ring till olika fackförbund och hör vad genomsnittslönen ligger för bilmekaniker.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Legwind
21 juli 2009 · 925 Inlägg

tackar men tänkte kolla om någon vet vad han själv har:P

Feel The Difference
danneC5
22 juli 2009 · 186 Inlägg

Typ 13000-15000 rent vet jag att de ligger i bollnäs trakten iaf..

t5-r micke
22 juli 2009 · 301 Inlägg

ca 22 före skatt

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Legwind
22 juli 2009 · 925 Inlägg

tackar allihopa som ger mig förslag

Feel The Difference
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
22 juli 2009 · 798 Inlägg

beror väl på hur mkt erfarenhet och så du har eller?

t5-r micke
22 juli 2009 · 301 Inlägg

beror på vad det blir för firma du kommer jobba på stor eller liten mm

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
DirektorIsaksson
22 juli 2009 · 191 Inlägg

Jag har precis gått ut skolan och jag ligger runt 80 kr timmen sen vet jag inte vad slut lönen ligger på eftersom jag inte fått ut min första månadslön bara haha:P

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Ellertz Norrlänning
22 juli 2009 · 1 453 Inlägg

DirektorIsaksson skrev:
Jag har precis gått ut skolan och jag ligger runt 80 kr timmen sen vet jag inte vad slut lönen ligger på eftersom jag inte fått ut min första månadslön bara haha:P

Är inte de jäkligt lågt? 80 kr/timmen. ? 14 000 föreskatt per månad..?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
titum
22 juli 2009 · 164 Inlägg

när jag började 2003 hade jag 13000kr före skatt

liten stad ganska stor firma direkt efter skolan

sköter man sig ökar det fort.... 3 år senare 25000kr före skatt

Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
Skoda fabia (2005)
Germax
22 juli 2009 · 12 086 Inlägg

DirektorIsaksson skrev:
Jag har precis gått ut skolan och jag ligger runt 80 kr timmen sen vet jag inte vad slut lönen ligger på eftersom jag inte fått ut min första månadslön bara haha:P

Jag har förfan 83kr/h med akassa tongue

Som nyexaminerad mekaniker skulle jag tippa på 17k före skatt är rimligt. Sen stiger det väl rätt mkt första åren.

volvo_1987
22 juli 2009 · 1 675 Inlägg

JapMax skrev:

DirektorIsaksson skrev:
Jag har precis gått ut skolan och jag ligger runt 80 kr timmen sen vet jag inte vad slut lönen ligger på eftersom jag inte fått ut min första månadslön bara haha:P

Jag har förfan 83kr/h med akassa tongue

Som nyexaminerad mekaniker skulle jag tippa på 17k före skatt är rimligt. Sen stiger det väl rätt mkt första åren.

Bara 83 kr/h i a kassa det var dåligt, jag har 107kr och då är det bara 70%  wink Ja har för mig att  lön sticker iväg bra om man sköter sig. Men första året brukar väl inte va några stora pengar.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Louise
22 juli 2009 · 196 Inlägg

Jag kan ju tycka att i såna här tider tar man vilket jävla jobb man får, oavsett lön.. Och sen är det väl som alla säger att lönen stiger under de första åren..

Germax
22 juli 2009 · 12 086 Inlägg

volvo_1987 skrev:

JapMax skrev:

DirektorIsaksson skrev:
Jag har precis gått ut skolan och jag ligger runt 80 kr timmen sen vet jag inte vad slut lönen ligger på eftersom jag inte fått ut min första månadslön bara haha:P

Jag har förfan 83kr/h med akassa tongue

Som nyexaminerad mekaniker skulle jag tippa på 17k före skatt är rimligt. Sen stiger det väl rätt mkt första åren.

Bara 83 kr/h i a kassa det var dåligt, jag har 107kr och då är det bara 70%  wink Ja har för mig att  lön sticker iväg bra om man sköter sig. Men första året brukar väl inte va några stora pengar.

Gött för dig, men hur går de ihop sig? Är inte akassan samma för alla? Tak på 18700kr..

volvo_1987
22 juli 2009 · 1 675 Inlägg

JapMax skrev:

volvo_1987 skrev:

JapMax skrev:

Jag har förfan 83kr/h med akassa tongue

Som nyexaminerad mekaniker skulle jag tippa på 17k före skatt är rimligt. Sen stiger det väl rätt mkt första åren.

Bara 83 kr/h i a kassa det var dåligt, jag har 107kr och då är det bara 70%  wink Ja har för mig att  lön sticker iväg bra om man sköter sig. Men första året brukar väl inte va några stora pengar.

Gött för dig, men hur går de ihop sig? Är inte akassan samma för alla? Tak på 18700kr..

Jo det stämmer. Men har försäkring som går in från facket och täcker upp resten. Men börjar suga att gå hemma sad Vill ju börja tjäna pengar wink Men när låg kojekturen var det mitt jobb som rök först av allt sad

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
22 juli 2009 · 455 Inlägg

Louise skrev:
Jag kan ju tycka att i såna här tider tar man vilket jävla jobb man får, oavsett lön.. Och sen är det väl som alla säger att lönen stiger under de första åren..

Håller med.

MrGalant
22 juli 2009 · 118 Inlägg

Har 2st polare som har runt 12/14k. har jobbat som mekaniker 1 år, gick fordonsprogramet

Legwind
22 juli 2009 · 925 Inlägg

tackar för alla svar:) ringde facket idag och fråga och minimilönen är 18613-35%skatt=12470

Feel The Difference
Janneutanb
22 juli 2009 · 7 272 Inlägg

Louise skrev:
Jag kan ju tycka att i såna här tider tar man vilket jävla jobb man får, oavsett lön.. Och sen är det väl som alla säger att lönen stiger under de första åren..

Där kan jag faktiskt inte hålla med.
Märks det att folk jobbar för mindre ja då kommer förmodligen allas lön att sjunka.
För ingen kan väl allvarligt tro att ett företag kommer höja lönerna till "normal"nivå sen om dom har märkt att dom har tillräckligt med anställda ändå?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang