Nej men desto bredare desto lägre profilnummer kan man väll ha ? 30 profil på ett par 195or borde bli likt en gummisnodd. Men det kanske bara är jag som fått det om bakfoten ?
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Nej men desto bredare desto lägre profilnummer kan man väll ha ? 30 profil på ett par 195or borde bli likt en gummisnodd. Men det kanske bara är jag som fått det om bakfoten ?
Precis, 30-profil innebär väl att höjden är 30% av bredden, om det inte är jag som trott fel hela mitt liv. Alltså blir 285*0,3 = 85,5 mm, inte är det jättemycket men några två lager eltejp blir det verkligen inte.
Precis, 30-profil innebär väl att höjden är 30% av bredden, om det inte är jag som trott fel hela mitt liv. Alltså blir 285*0,3 = 85,5 mm, inte är det jättemycket men några två lager eltejp blir det verkligen inte.
Du har så rätt, profilen är % av bredden. Så då bör det vara lungt. Jag tänkte nog på en nöten som mekanikern berättade om som beställde 215/25/20 på sin lilla golf, sen kom han tillbaka och klagade på att det var så stötigt.
Sålde precis mina OZ fälgar! Så nu sitter man här med en bil som står på 16"! ÄCKLIGA orginalfälgar...Men men det blir inte allt för länge! Då jag precis beställde ett par 20"
Bye Bye...
Baslådan jag glömt lägga upp bild på
porsche-gt3 här på garaget kom över med en ratt! Kanske ställa ut tv i nya garaget å köra några varv på nurburgring ?
Tror det kommer se fett ut på bilen!
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
synd att det inte blev alpinas raringar! lånat en kompis sin b12a med 20` alpina fälgar.. och ahh alpina front med alpina fälgar ser helt sjukt snyggt ut...