2791
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
ja vad skall man säga? grymt snyggt!! big_smile

tackar!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Hopplös
328 Inlägg
2 november 2009
Jädran så tjusigt wink lackat med burk eller färgspruta? smile

1 574 Inlägg
2 november 2009
Ser riktigt bra ut! nu längtar ja tills ja får börja på min gat pv big_smile ska blir klar med folkrace bilen, hehe!

Lycka till! smile

2 164 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
Jädran så tjusigt wink lackat med burk eller färgspruta? smile

tackar! big_smile burk tyvärr.. får duga, just nu iallafall tongue

VovlokaXxen skrev:
Ser riktigt bra ut! nu längtar ja tills ja får börja på min gat pv big_smile ska blir klar med folkrace bilen, hehe!

Lycka till! smile

tackar!

jag tycker att du ska göra båda till gat PVs.. bygg av en 240 istället! tongue

2 164 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Update NR2  2/11 -09

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/794753_dlt0ux.jpg
Gick ner i källaren och lackade del nummer 2 till värmepaketet oxå smile blev riktigt bra! såg även att jag sprayat lite tunnt på ett ställe på del nummer 1, så den fick sig en skvätt till smile funderar på att lägga ett lager till imorgon oxå, eller så blir det bara klarlack på det imån. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/794762_2jphrz.jpg
nylackat och fint big_smile

förresten, är det någon som vet om man behöver den där mattan som ligger/låg runt själva kylet i värmepaketet? eller räcker det med dom 4 plupparna? mattan gick nämnligen i 200bitar.. tongue

Mer imorgon! big_smile

Arn Racing
166 Inlägg
2 november 2009
suttit och läst hela tråden här nu och de ser bra ut:D roligt när folk tar hand om gamla bilar!
vill själv dra igång med en gammal volvo men har inget garage tyvärr:(

Lycka till!

MVH/Holmgren

2 914 Inlägg
2 november 2009
dadde skrev:
kalle_kalle skrev:
dadde skrev:
praktiskt att ha bilen på ett ställe och delarna på ett annat big_smile då blir det ju gjort saker, var man än befinner sig wink

haha det är inte dåligt wink

det är skit bra big_smile i garaget (typ 3mil bort..) står PV:n, då kan man skruva lite på den.. men om man inte känner för att åka så långt, så är det bara att gå ner i källaren och lacka lite delar istället wink

haha praktiskt smile
dadde skrev:
va tycker du om det jag har lackat? smile

tyvärr så svårt att säga via bild men om det blev rakt och fint plus inga rinnignar så är det superb big_smile (säger det pga jag får bara se via bild men jag litar på dig wink men dock så är det fina färgval big_smile

2 164 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
FHolmgren skrev:
suttit och läst hela tråden här nu och de ser bra ut:D roligt när folk tar hand om gamla bilar!

Lycka till!

MVH/Holmgren

tackar! roligt att det kommer in en ny i tråden big_smile utan garage är det inte enkelt, men det går wink

kalle_kalle skrev:
dadde skrev:
kalle_kalle skrev:

haha det är inte dåligt wink

det är skit bra big_smile i garaget (typ 3mil bort..) står PV:n, då kan man skruva lite på den.. men om man inte känner för att åka så långt, så är det bara att gå ner i källaren och lacka lite delar istället wink

haha praktiskt smile
dadde skrev:

tyvärr så svårt att säga via bild men om det blev rakt och fint plus inga rinnignar så är det superb big_smile (säger det pga jag får bara se via bild men jag litar på dig wink men dock så är det fina färgval big_smile

jag förstår va du menar wink men det blev iallafall mycket bättre än innan, det hoppas jag att du håller med om? wink jag spacklar ingenting, så bucklor och gamla "rosthålor" finns ju.. men inget man tänker på smile dock är det ingen rost kvar i hålorna big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 november 2009
Ser ju kanon ut!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Ser ju kanon ut!

tackar tackar! smile jag tror inte att jag har fått en negativ kommentar någon gång under hela trådens resa big_smile

2 914 Inlägg
3 november 2009
dadde skrev:
FHolmgren skrev:

Lycka till!

MVH/Holmgren

tackar! roligt att det kommer in en ny i tråden big_smile utan garage är det inte enkelt, men det går wink

kalle_kalle skrev:
dadde skrev:

haha praktiskt smile
dadde skrev:

jag förstår va du menar wink men det blev iallafall mycket bättre än innan, det hoppas jag att du håller med om? wink jag spacklar ingenting, så bucklor och gamla "rosthålor" finns ju.. men inget man tänker på smile dock är det ingen rost kvar i hålorna big_smile

jo hur mycket som helst bättre än förut big_smile det kan jag inte säga nåt om wink men som sagt smile du har sagt att det blev bra smile det duger gott åt mig big_smile

keep up the good work big_smile

2 164 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
dadde skrev:
FHolmgren skrev:

Lycka till!

MVH/Holmgren

kalle_kalle skrev:
dadde skrev:

haha praktiskt smile

jo hur mycket som helst bättre än förut big_smile det kan jag inte säga nåt om wink men som sagt smile du har sagt att det blev bra smile det duger gott åt mig big_smile

keep up the good work big_smile

brukar du åka till vallåkra eller wheels and wings i varberg? isåfall kan du få chansen att se bilen live 2010 wink

2 914 Inlägg
3 november 2009
dadde skrev:
brukar du åka till vallåkra eller wheels and wings i varberg? isåfall kan du få chansen att se bilen live 2010 wink

njae det är nog lite långt tongue jag har aldrig varit mer söderut än sveg på 17 år wink

2 164 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
dadde skrev:

njae det är nog lite långt tongue jag har aldrig varit mer söderut än sveg på 17 år wink

haha oj då tongue aja, då får du nöja dig med bilder wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 november 2009
dadde skrev:
Rquired skrev:
Ser ju kanon ut!

tackar tackar! smile jag tror inte att jag har fått en negativ kommentar någon gång under hela trådens resa big_smile

Och det tycker du är nått dåligt...? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
3 november 2009
Dadde, jag har faktiskt fixat med en PV idag wink Woho haha big_smile

Dock inte min tongue en 56/57a var det, delad framruta och hel bak, karossbakljus och gamla kromgrillen smile

Jo man kan ju inte säga att det blev sämre, nu är det svart och det är inte rostigt, men behövs inte, även fall det blir massa rinn(vilket det inte blev) så är det fortfarande mycket mindre synligt än rost och sliten lack smile

riktigt Bra jobbat dadde, pv'n SKA vara besiktigad tills VROM 2010, det bestämmer jag big_smile
Senast redigerat av Volvo1968 (3 november 2009)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
dadde skrev:
Rquired skrev:
Ser ju kanon ut!

Och det tycker du är nått dåligt...? wink

nej det är jätte bra! big_smile hoppas att det fortsätter så bara smile

Volvo1968 skrev:
Dadde, jag har faktiskt fixat med en PV idag wink Woho haha big_smile

Dock inte min tongue en 56/57a var det, delad framruta och hel bak, karossbakljus och gamla kromgrillen smile

Jo man kan ju inte säga att det blev sämre, nu är det svart och det är inte rostigt, men behövs inte, även fall det blir massa rinn(vilket det inte blev) så är det fortfarande mycket mindre synligt än rost och sliten lack smile

riktigt Bra jobbat dadde, pv'n SKA vara besiktigad tills VROM 2010, det bestämmer jag big_smile

ojoj, la du nåt bud på den? wink

nja nåt LITET rinn blev det tyvärr på ett remhjul, men vem fan ser det sen? tongue
rosten är borta och det är blankt big_smile små blåa dammkorn hamnade självklart mitt uppe på värmepakets främre del, så det kommer synas sen.. men jag orkar inte bry mig mer om den nu tongue får kanske bli ett klistermärke över det wink

Och JA, till VROM SKA bilen! big_smile sista april skall jag försöka ha som deadline för bess big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 november 2009
nej, var en som skulle lackas smile Men kommer det nått tillfälle på pv på blocket slår jag nog till wink Hittade faktiskt en amazon tror till och med det var samma du köpte pv'n av ?! tror jag såg molly i bakgrunden nämligen wink

Äh dammkorn är ju inget! Bra det, skall bli kul att se den live big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 november 2009
Dadde syftade nog på att han hoppas slippa få det med, men du bröt trenden just wink

Hoppas det är ett skämt..

------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 november 2009
Tyvärr tar jag det inte seriöst med alla dom smilysarna wink Tänk på det bara att även om det är ett skämt kan folk ta illa upp, det var ganska grovt. Jag hade gjort det iallafall wink

------------------

Sök