2661
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 november 2009
Haha when ever you like big_smile

nej men enligt mig borde man kunna blästra ur det ganska smärtfritt, sen kan man ju alltid slipa med ståltrissa och för hand med om det är så, sen kanske man inte får bort allt, men kan avlägsna den grövsta smutsen smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Customiserare
1 212 Inlägg
12 november 2009
dadde skrev:
Update 11/11 -09

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/799717_utudsg.jpg
Mitt "nya" insug/grenrör smile vet dock inte om jag vågar använda det då det är rost och skit i hela insuget.. känns inte så bra att ha skit i insuget hmm hur får jag bort det på bästa och enklaste/billigaste sättet? :S

Allt för idag! smile Kommentera nu!

blir bra detta big_smile prova med en dremmel med förlängare big_smile http://www.endoscoperepair.com/images/spdkit.gif

du ser den slangliknade saken till vänster är förlängaren big_smile mycket smidig grej de big_smile

keep on big_smile

raggen går

jabaär
103 Inlägg
12 november 2009
Hej .
kul att man vill ta hand om gamla bilar och förlänga livet på dom. jag har inte följt hela din tråd men ska göra det.
Vet inte hur mkt prylar du fått tag på , men en polare till mig har en hel del liggandes ,kan maila dig tele:nr.

2 164 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:

nej men enligt mig borde man kunna blästra ur det ganska smärtfritt, sen kan man ju alltid slipa med ståltrissa och för hand med om det är så, sen kanske man inte får bort allt, men kan avlägsna den grövsta smutsen smile

kanon bra! jag tror att jag ska till götet imorgon för att köpa en bakaxel till Novan.. kan ju kika förbi med insuget då wink haha

rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
Update 11/11 -09

Mitt "nya" insug/grenrör smile vet dock inte om jag vågar använda det då det är rost och skit i hela insuget.. känns inte så bra att ha skit i insuget hmm hur får jag bort det på bästa och enklaste/billigaste sättet? :S

blir bra detta big_smile prova med en dremmel med förlängare big_smile http://www.endoscoperepair.com/images/spdkit.gif

du ser den slangliknade saken till vänster är förlängaren big_smile mycket smidig grej de big_smile

keep on big_smile

hehe okej, fast det är väl kanske lite för pilligt tongue jag börjar tröttna på pilljobben nu tongue

mattisbig45 skrev:
Hej .
kul att man vill ta hand om gamla bilar och förlänga livet på dom. jag har inte följt hela din tråd men ska göra det.
Vet inte hur mkt prylar du fått tag på , men en polare till mig har en hel del liggandes ,kan maila dig tele:nr.

tack så mycket! men du har ingen mail adress du kan skicka istället? jag tycker att det känns lite pinsamt att ringa nån sådär tongue

weeeman skrev:

Vad innebär "några minuter" tongue

ca 180st faktiskt smile

"Life´s too short to drive a boring car"

jabaär
103 Inlägg
13 november 2009
tror inte att han har nån mail adress, vad söker du för delar i 1:a hand,jag kan reka lite åt dig isf.kan knäppa lite kort på vad han har oxo o maila till dig om du vill.
Han är rätt trött på sina objekt.
shit va klockan drog iväg ,ska ju upp kl 6 i morrnbitti.
tjenixen

2 164 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
mattisbig45 skrev:
tror inte att han har nån mail adress, vad söker du för delar i 1:a hand,jag kan reka lite åt dig isf.kan knäppa lite kort på vad han har oxo o maila till dig om du vill.
Han är rätt trött på sina objekt.
shit va klockan drog iväg ,ska ju upp kl 6 i morrnbitti.
tjenixen

hehe, det mesta är av intresse faktiskt! tongue bara priset är rätt så wink knäpp gärna lite bilder så man ser vad det finns att välja på wink

Customiserare
1 212 Inlägg
13 november 2009
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

kanon bra! jag tror att jag ska till götet imorgon för att köpa en bakaxel till Novan.. kan ju kika förbi med insuget då wink haha

rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
Update 11/11 -09

så mycket pill vill jag inte påstå tongue hehe

keep on big_smile

hehe okej, fast det är väl kanske lite för pilligt tongue jag börjar tröttna på pilljobben nu tongue

mattisbig45 skrev:
Hej .

tack så mycket! men du har ingen mail adress du kan skicka istället? jag tycker att det känns lite pinsamt att ringa nån sådär tongue

weeeman skrev:

Vad innebär "några minuter" tongue

ca 180st faktiskt smile

raggen går

2 164 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
rockabilly_ponta, du får gärna förklara varför du citerade det där utan att skriva nåt?

Customiserare
1 212 Inlägg
13 november 2009
dadde skrev:
rockabilly_ponta, du får gärna förklara varför du citerade det där utan att skriva nåt?

va fan jag hade ju skrivit .... då skriver jag igen  tongue  pill jobb hade inte jag kallat det... är rätt nimt med en sån maskin big_smile

cool

raggen går

jabaär
103 Inlägg
13 november 2009
ok jag fixar lite bilder i helgen o mailar dig dom .

2 164 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
mattisbig45 skrev:
ok jag fixar lite bilder i helgen o mailar dig dom .

okej, kanon bra! big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 november 2009
Oj hoppas jag inte låtit som jag lovat ut mina dyra tjänster nu tongue Nej men har du någon polare som kan blästring så kan det ju funka, om inte annat så kan man ju somsagt ta en dremmel med förlängare, men det tar nog tid tongue

Men föressten, hade inte du en lite "värre" kompressor? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

jabaär
103 Inlägg
15 november 2009
Har fotat lite , vilken  mail har du Dadde;har klickat på din mail men får inte fram nån.

2 914 Inlägg
15 november 2009
han menade nog PM tongue
och jag blästrade då en b20 topp insug plus utblås... det var då inga problem smile
Senast redigerat av kalle_kalle (15 november 2009)

2 164 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Oj hoppas jag inte låtit som jag lovat ut mina dyra tjänster nu tongue Nej men har du någon polare som kan blästring så kan det ju funka, om inte annat så kan man ju somsagt ta en dremmel med förlängare, men det tar nog tid tongue

Men föressten, hade inte du en lite "värre" kompressor? smile

haha nej då wink jag får se hur jag gör.. är ju ett tag kvar innan den skall startas tongue

jo jag har en lite "värre" kompressor.. dock står den i vårat andra garage som är helt obrukbart hmm (min nova står utan bakaxel utanför porten och våran ford -59a står inne i garaget..)

mattisbig45 skrev:
Har fotat lite , vilken  mail har du Dadde;har klickat på din mail men får inte fram nån.

skicka bilderna till epagrabben_89@yahoo.se   smile

kalle_kalle skrev:
han menade nog PM tongue
och jag blästrade då en b20 topp insug plus utblås... det var då inga problem smile

han menade mail wink joo, men blästrade du invändigt då? hmm

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 november 2009
dadde skrev:
joo, men blästrade du invändigt då? hmm

Man får vinkla munstycket och prova från alla möjliga vinklar smile Pilligt men det går, sen kanske det inte blir 100% rent, det ser man ju aldrig, men det som är borta är ju borta smile
Senast redigerat av Volvo1968 (16 november 2009)

------------------

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
16 november 2009
nu äre inte långt borta att du får handla PV-delar... eller kanske byta till dig big_smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

jabaär
103 Inlägg
16 november 2009
skickar bilderna i morrn efter jobbet,är på tok för upptagen ikväll.noterat din mail .

2 164 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:
joo, men blästrade du invändigt då? hmm

Man får vinkla munstycket och prova från alla möjliga vinklar smile Pilligt men det går, sen kanske det inte blir 100% rent, det ser man ju aldrig, men det som är borta är ju borta smile

hehe okej, skall försöka smile

farbrorbozze skrev:
nu äre inte långt borta att du får handla PV-delar... eller kanske byta till dig big_smile

tack så mycket för din hjälp! väldigt snällt! trevlig som attan va du oxå! big_smile

mattisbig45 skrev:
skickar bilderna i morrn efter jobbet,är på tok för upptagen ikväll.noterat din mail .

okej, låter bra det! big_smile

Sök