Laddtrycksproblem saab 9000 2,3t!

SuperGnaget
29 juli 2009 · 565 Inlägg

Har en 9000 2,3t-96 med nordic steg 3..Bilen ska ladda 1,4bar men det gör den bara ibland. Ibland laddar den 1,2bar och ibland bara 0,8bar.

Har bytt magnetventil,alla vacumslangar,dump,tryckrör som d va hål på o d har inte hjälpt..

Kan d va WGn som e slut lr programvaran som krånglar? Den ryker inget heller o turbon verkar va i bra skick.

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Janneutanb
29 juli 2009 · 7 272 Inlägg

Provat byta tändstift?
Se till att använda rätt också BCPR7ES 11

SuperGnaget
29 juli 2009 · 565 Inlägg

Nepp har jag ej gjort, får pröva d då smile

MSCR
Honda CRX "Killer" (1988)
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Fredrik-79
29 juli 2009 · 2 164 Inlägg

Kolla även hur skicket på din MV (magnet ventil) är.
Den har en tendens att gå sönder!

MVH

Saab 9-5 SE (2001)
SuperGnaget
29 juli 2009 · 565 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
Kolla även hur skicket på din MV (magnet ventil) är.
Den har en tendens att gå sönder!

MVH

jupp har bytt redan;)

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Swuppo
31 juli 2009 · 10 Inlägg

Kan vara bra å kolla fjädern i klockan också på WG.

Känn på WG armen så den inte kärvar eller är för slapp.

SuperGnaget
4 augusti 2009 · 565 Inlägg

Stiften e bytta o gjorde ingen skillnad, har även märkt nu att bilen laddar mer innan den e uppe i full arbetstemp o sedan sjunker?

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
MrLila
4 augusti 2009 · 355 Inlägg

Hej!

Pratat med Nordic om det?


Mvh Jonas

Mvh Jonas
SuperGnaget
20 augusti 2009 · 565 Inlägg

Hittat felet nu! Var gavlarna till intercoolern som släppt lite i nedkant på båda sidorna..Nu blir d alu! =P

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang