6276
Sök

Bästa första bank för mig som fyller 18 (Tråd kan låsas)

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
som tråden lyder så ska jag öppna ett konto och jag undrar vilken bank är bäst för mig jag fyller 18 om några dagar smile skulle va jätte snällt om ni kunde hjälpa mig och välja mvh ralle
Senast redigerat av ralle_boyen (30 juli 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 juli 2009
Spelar väl ingen roll om du bara ska ha ett bankkort...alla grejer e gratis som ungdom oavsett bank såvitt jag vet, ta vad som helst.
Tog samma som släkten, går de fort o skicka pengar emellan...bankerna sätter ändå på en bakifrån så fort de får chansen
Senast redigerat av Mortalis (30 juli 2009)

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Spelar väl ingen roll om du bara ska ha ett bankkort...alla grejer e gratis som ungdom oavsett bank såvitt jag vet, ta vad som helst.
Tog samma som släkten, går de fort o skicka pengar emellan...bankerna sätter ändå på en bakifrån så fort de får chansen

haha ok smile tack så mkt för hjälpen men jag lästa något om swedbanks ungdoms erbjudande men sen stog de 12 st gratis uttag sen 5 kr för varje uttag menar dom att jag måste betala 5 kr varje gång jag tar ut pengar ? är inte så haj på de tongue har inte haft bankkonto innan för jag har inte haft behov av de

OEM <3
6 957 Inlägg
30 juli 2009
ralle_boyen skrev:
Mortalis skrev:

haha ok smile tack så mkt för hjälpen men jag lästa något om swedbanks ungdoms erbjudande men sen stog de 12 st gratis uttag sen 5 kr för varje uttag menar dom att jag måste betala 5 kr varje gång jag tar ut pengar ? är inte så haj på de tongue har inte haft bankkonto innan för jag har inte haft behov av de

18 bast och aldrig haft ett kort? tongue Damn du är nog rätt udda va gäller det tongue

Det där med 5kr uttaget gäller bara VISA om jag minns rätt, kompisen hade så.

OEM <3

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
ralle_boyen skrev:
Mortalis skrev:

18 bast och aldrig haft ett kort? tongue Damn du är nog rätt udda va gäller det tongue

hahah xD så udda e de la inte tongue totalt onödigt me kort innan man e 18 enligt mig haha smile åfean va e de för specielt med visa kort ? haha smile

DFFL
9 020 Inlägg
30 juli 2009
ralle_boyen skrev:
Bjork skrev:
ralle_boyen skrev:

hahah xD så udda e de la inte tongue totalt onödigt me kort innan man e 18 enligt mig haha smile åfean va e de för specielt med visa kort ? haha smile

Hur kan det vara onödigt?
Jobbigt att stå utan pengar på macken som 15-åring, tom tank i moppen och inget sätt för ens föräldrar att fixa pengar till en utan att köra dit.

Iallafall bland de jag växte upp med så hade alla bankkort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
ralle_boyen skrev:
Bjork skrev:

Hur kan det vara onödigt?
Jobbigt att stå utan pengar på macken som 15-åring, tom tank i moppen och inget sätt för ens föräldrar att fixa pengar till en utan att köra dit.

Iallafall bland de jag växte upp med så hade alla bankkort.

hahah xD slutade köra moppe när jag va 14 tongue skaffade bil när jag ble 15 tongue va bara säga t morsan hur mkt pengar jag behövde ist smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 juli 2009
Mortalis skrev:

Kortavgiften skiljer sig en del mellan bankerna. Räntorna på sparkonton skiljer nog sig inte mkt men däremot skiljer sig så att vissa har en gräns på hur många gånger per år du för göra ett kostnadsfritt uttag/överförning från sparkonto.

Handelsbanken tex tar 150kr/år i kortavgift (maestro) och endast 3 kostnadsfria uttag/år (från sparkonto).
Därefter tas en % avgift på summan du överför.

Telebank kostar även det lite olika från bank till bank.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Mortalis skrev:

Kortavgiften skiljer sig en del mellan bankerna. Räntorna på sparkonton skiljer nog sig inte mkt men däremot skiljer sig så att vissa har en gräns på hur många gånger per år du för göra ett kostnadsfritt uttag/överförning från sparkonto.

Handelsbanken tex tar 150kr/år i kortavgift (maestro) och endast 3 kostnadsfria uttag/år (från sparkonto).

Mvh Tommy

okay men vilken bank är biligast är de swedbank vilket många har sagt t mig lr ska jag satsa på den banken familjen kör med vilket är swedbank smile

FreddeK
30 juli 2009
äsch ta swedbank så var problemet löst, då många har det så är det lätt att glra snabba överföringar osv rtill folk om man behöver.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 juli 2009
ralle_boyen skrev:
te_wik skrev:
Mortalis skrev:

Mvh Tommy

okay men vilken bank är biligast är de swedbank vilket många har sagt t mig lr ska jag satsa på den banken familjen kör med vilket är swedbank smile

Hör runt lite på olika banker. Men jag skulle valt det som dina föräldrar och kompisar har, att kunna göra en direktöverförning är mer värt än att spara in några kronor på diverse saker.

Jag ska kanske tillägga att jag inte forskat så mkt i dedär.
Har själv konton på handelsbanken x 2, nordea, skandia, och två finska banker men endast kort till hb.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
snackade me morsan nu smile blir nog swedbank men tack för alla tips tråden kan låsas nu mvh ralle

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 juli 2009
Swedbank funkar bra. Inga avgifter o gör dina överföringar du, gratis internetbank oxå, iom att du e ungdom. Kör på de bara, spelar inte så stor roll asså, ungdomar har alla fördelar hos alla banker, förutom skiträntor som alla andra.
Senast redigerat av Mortalis (30 juli 2009)

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Swedbank funkar bra. Inga avgifter o gör dina överföringar du, gratis internetbank oxå, iom att du e ungdom. Kör på de bara, spelar inte så stor roll asså, ungdomar har alla fördelar hos alla banker, förutom skiträntor som alla andra.

haha ok smile tack för tipsen smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
30 juli 2009

Om du är så osäker så gå in på dom olika bankerna och jämför lite. Eller gör som många andra, fortsätt med den banken som familjen har.

4 005 Inlägg
30 juli 2009
Fan vad jag hatar Swedbank. De hatar företagare, de tar betalt för att räkna pengar, sätta in pengar, ha pengar hos sig och tar betalt för att inte göra någonting, sen ingen ränta. De kräver in redovisningar efter redovisningar, papper o intyg här o där och är hela tiden skeptiska på varenda företag.
Tog 3 veckor och 3 bankbesök med personlig bankman att få ett kort och alla konton öppnade

Tacka vet jag Nordea, jag ringde. jag sa vad jag ville ha, 2 dagar senare kom alla papper och 2 dag ytterligare kom kortet. Aldrig några problem.

846 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Fan vad jag hatar Swedbank. De hatar företagare, de tar betalt för att räkna pengar, sätta in pengar, ha pengar hos sig och tar betalt för att inte göra någonting, sen ingen ränta. De kräver in redovisningar efter redovisningar, papper o intyg här o där och är hela tiden skeptiska på varenda företag.
Tog 3 veckor och 3 bankbesök med personlig bankman att få ett kort och alla konton öppnade

Tacka vet jag Nordea, jag ringde. jag sa vad jag ville ha, 2 dagar senare kom alla papper och 2 dag ytterligare kom kortet. Aldrig några problem.

ofean men dom e nog bättre mot ungdomar smile ?

4 767 Inlägg
30 juli 2009
Jag använder och har alltid använt skandiabanken, finns bara online, utöver ett kontor i sthlm.
Inga avgifter för någonting, förutom visakortet 195.- om året eller nåt sånt.
Men du kan ta ut från vilken bankomat man vill, göra överföringar vart man vill osv utan extra kostnader. Man kan flytta pengar via telefonen (020-nummer) och deras kundtjänst svarar på en minut dygnet runt.
Utöver det så är det gränssnittet väldigt överskådligt och enkelt att handskas med.

Har handelsbanken på vår förening (företagskonto) och helvette vilken invecklad extratillkrånglad skit det är... dyrt är det på köpet..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

234 Inlägg
31 juli 2009
har ikke läs egenom tråden så jag skriver nog samma som någon annan skrivit tongue

Men jag tycker du ska ta samma som dom andra i din familj har ( mamma, pappa osv) för om något skulle hända går det jättefort för dom och flytta över penagr till dig osv. Min mamma har även tillgång till mitt konto så hon kan hjälpa mig med räkningar och annat som kommer in då jag inte är så hej hundra på det tongue

Jag har handelsbanken smile

Motorcyklar <3

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 juli 2009
jag har swedbank men orka dom yikes
värdelösare bank är svårt att hitta
dock är byte på g till länsförsäkringar bank

Sök