STULEN: V40 T4 *Bedragare i Halmstad*

FordeveR www.klockren.nu
3 augusti 2009 · 476 Inlägg

Har de löst sig än?

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
vofloo
3 augusti 2009 · 739 Inlägg

fått tag på idioten än? fan va sur jag har varit...!

torpis Forummoderator
3 augusti 2009 · 10 572 Inlägg

Snaran dras åt  helt klart.  Dock har Martin valt att låta polisen sköta ärendet.  Dock fortfarande tacksam för alla tips!!

personen äger en firma som profilerar sig som bilförmedling samt byggnationer.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
MTR
4 augusti 2009 · 341 Inlägg

tpdabster skrev:
Kan bli svårt att fixa detta. En gammal jobbar kompis till mig sålde sin bil till en bilfirma för 50000, han fick handpenning på 5000kr och skrev på pappret för ägarbyte och åkte hem, han fick aldrig resten av pengarna och kontaktade polisen som sa att eftersom han skrev på pappret om ägarbyte så kunde inte polisen hjälpa honom. Allt slutade med att han fick aldrig några pengar eller någon bil.

Offtropic:
Tyvärr är det ingen garanti att få hjälp om man fortfarande äger bilen heller. Var med om en sådan "affär" för ett antal år sedan.
En kille skulle köpa bilen, men hade inga pengar. Därför behöll jag ägarbytespappren i avvaktan på betalning.
Det slutade med att polisen kontaktade mig och bad mig transportera bort min sönderslagna bil från en parkeringsplats på en riksväg...
Polisanmälan gjordes självklart, men så mycket mer hände som väntat inte, trots att de t o m fick personnummer på den skyldige.

Jag uppmuntrar inte kriminalitet, men i sådana fall avgörs ärenden bäst utan svea rikes lag wink

Ontropic: Hoppas det ordnar upp sig.

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
Puppee
4 augusti 2009 · 158 Inlägg

Hoppas det ordnar sig, sjukt tråkigt att vi inte lever i en perfekt värld smile, Fast iofs.. då hade det inte varit race osv.. hmm smile

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
Pikey
4 augusti 2009 · 2 283 Inlägg

Har kollat runt med lite kompisar i Halmstad, de känner igen infon du gav mig och ska fortsätta kolla mer imorgon.

R.I.P. Michael Jackson!
zwepp
4 augusti 2009 · 34 Inlägg

Bor i halmstad. Pma mig namn så ska jag se om det är någon jag har koll på..

Citroën ZX (1995)
Thiger_84
4 augusti 2009 · 509 Inlägg

Finns det ett kontrakt med hans namn på så borde väl polisen kunna göra nått. Eller?

FordeveR www.klockren.nu
4 augusti 2009 · 476 Inlägg

MTR skrev:

tpdabster skrev:
Kan bli svårt att fixa detta. En gammal jobbar kompis till mig sålde sin bil till en bilfirma för 50000, han fick handpenning på 5000kr och skrev på pappret för ägarbyte och åkte hem, han fick aldrig resten av pengarna och kontaktade polisen som sa att eftersom han skrev på pappret om ägarbyte så kunde inte polisen hjälpa honom. Allt slutade med att han fick aldrig några pengar eller någon bil.

Offtropic:
Tyvärr är det ingen garanti att få hjälp om man fortfarande äger bilen heller. Var med om en sådan "affär" för ett antal år sedan.
En kille skulle köpa bilen, men hade inga pengar. Därför behöll jag ägarbytespappren i avvaktan på betalning.
Det slutade med att polisen kontaktade mig och bad mig transportera bort min sönderslagna bil från en parkeringsplats på en riksväg...
Polisanmälan gjordes självklart, men så mycket mer hände som väntat inte, trots att de t o m fick personnummer på den skyldige.

Jag uppmuntrar inte kriminalitet, men i sådana fall avgörs ärenden bäst utan svea rikes lag wink

Ontropic: Hoppas det ordnar upp sig.

Hade de vart min bil hade den personen fått ett väldigt otrevligt hembesök...

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
MST4
4 augusti 2009 · 224 Inlägg

Thiger_84 skrev:
Finns det ett kontrakt med hans namn på så borde väl polisen kunna göra nått. Eller?

Jo kontrakt finns.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
MST4
4 augusti 2009 · 224 Inlägg

FordeveR skrev:
Hade de vart min bil hade den personen fått ett väldigt otrevligt hembesök...

Lite svårt när killen inte finns på den adressen som han är skriven på, alla tips är välkommna.



Den som får fatt i honnom kan jag nog till och med erbjuda en liten belöning till.  smile

//Martin

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
4 augusti 2009 · 423 Inlägg

Pma mig med info och länk till filmen så ska ja se om jag känner igen denna där.

Stofer
4 augusti 2009 · 738 Inlägg

MrErlandsson skrev:
Pma mig med info och länk till filmen så ska ja se om jag känner igen denna där.

Gör du de till mig med! Jag har också många kontakter här i min kära hemstad smile

FordeveR www.klockren.nu
4 augusti 2009 · 476 Inlägg

MST4 skrev:
Den som får fatt i honnom kan jag nog till och med erbjuda en liten belöning till.  smile

//Martin

Belöningar brukar få folk att börja prata tongue
All lycka i sökandet iallafall..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Jongen
4 augusti 2009 · 341 Inlägg

tpdabster skrev:
Kan bli svårt att fixa detta. En gammal jobbar kompis till mig sålde sin bil till en bilfirma för 50000, han fick handpenning på 5000kr och skrev på pappret för ägarbyte och åkte hem, han fick aldrig resten av pengarna och kontaktade polisen som sa att eftersom han skrev på pappret om ägarbyte så kunde inte polisen hjälpa honom. Allt slutade med att han fick aldrig några pengar eller någon bil.

Var många på blocket som köpte bilar för ett par år sedan som körde med samma, man fick 10% av det man skulle få för bilen, skrev över den på hans bilfirma för att han snabbt skulle kunna sälja bilen, fick han den inte såld inom 2 veckor fick man resten av pengar då, annars fick man det när han sålde bilen. Tyckte det lät väldigt skumt, sa till och med att min farsa kunde komma med ägarbeviset när det var dags för honom att sälja bilen vidare, men det gick ju givetvis inte......

Får hoppas det löser sig för er!

volvoentusiasten
4 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Spännande! Hoppas ni får tag i den jäveln.

Står bilen som stulen nu eller vill polisen ha mer information/bevis att han har lurat ägaren för att markera den som stulen?

MST4
4 augusti 2009 · 224 Inlägg

linuslinje skrev:
Spännande! Hoppas ni får tag i den jäveln.

Står bilen som stulen nu eller vill polisen ha mer information/bevis att han har lurat ägaren för att markera den som stulen?

Bilen är såld till en annan, så nya köparen är anjelägen oxå att få fatt i denna bilbedragaren.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
HansN83 x40
4 augusti 2009 · 1 209 Inlägg

synd att som skit ska hända.. sur blir man.. hoppas att det ordnar sej...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Audi_powah
4 augusti 2009 · 1 515 Inlägg

Hamilton skrev:
Är ju bara att åka och göra ett "återtag" av bilen. Säljaren i fråga har ju uppenbarligen vittnen och det är ett stort + gör även en polisanmälan om det inte redan är gjort.

- Att göra ett "återtag" som du säger ses som stöld i polisens ögon. Man får helt enkelt inte "sno tillbaka" ngt man blivit bestulen på.

MHV

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Groban
4 augusti 2009 · 59 Inlägg

Audi_powah skrev:

Hamilton skrev:
Är ju bara att åka och göra ett "återtag" av bilen. Säljaren i fråga har ju uppenbarligen vittnen och det är ett stort + gör även en polisanmälan om det inte redan är gjort.

- Att göra ett "återtag" som du säger ses som stöld i polisens ögon. Man får helt enkelt inte "sno tillbaka" ngt man blivit bestulen på.

MHV

Jag skulle lösa detta utan polisens inblandning, däremot skulle smärta och blod vara inblandat!

Saab 9-3 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang