Vad har ni för erfarenheter av Solarplexius?

Only-volvo
3 augusti 2009 · 685 Inlägg

Som rubriken lyder, vad är eran erfarenhet av Solarplexius?

Nämn gärna för och nackdelar.

No turbo shit - just real power!
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
frosth__ Team Kränghäng
3 augusti 2009 · 657 Inlägg

Satt i min gamla saab 900 och jag hatade de från dag ett, dock tror jag mitt satt dåligt monterat för de såg ut som de lixom "hängde" innanför bakrutan, har dock hört desto fler som varit jätte nöjd med de så antar att mitt satt dåligt monterat.!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

tycker de är riktigt nice bara beställa trycka dit på 1 par min kila fast de så de sitter ordentligt
mkt smidigare än solfilm tycker ja .. ända negativa är vell om bilen är så gammal att inredningen är så kass att de inte finns så bra lister osv kila fast plexi rutorna i så de kan lossna  lite grann / rassla lite om man har en bra bas till ljud..

gillar de helt klart bättre än solfilm

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
driver2
3 augusti 2009 · 28 Inlägg

Det går väl inte att få ner rutorna med det?

okey silver-line
3 augusti 2009 · 54 Inlägg

Det är smidigt att montera, Hade d på min 850 ett tag, tills dom börja rassla o skramla, va nogran med att dom verkligen sitter, annars kommer du åka omkring o irritera ihjäl dig på dom, Testa! smile

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
Only-volvo
3 augusti 2009 · 685 Inlägg

Tackar för svar hittils, hur är det när man ska veva ner rutorna? Sitter dem kvar?

Senast redigerat av Only-volvo (3 augusti 2009)

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

Only-volvo skrev:
Tackar för svar hittils, hur är det när man ska veva ner rutorna? Sitter dem kvar?

rutorna bak går ju och veva ner men plexi rutan kommer sitta kvar där den där så de är ingen mening med och veva ner dom

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Only-volvo
3 augusti 2009 · 685 Inlägg

MrEricsson skrev:

Only-volvo skrev:
Tackar för svar hittils, hur är det när man ska veva ner rutorna? Sitter dem kvar?

rutorna bak går ju och veva ner men plexi rutan kommer sitta kvar där den där så de är ingen mening med och veva ner dom

Ok, det låter ju inget vidare.

No turbo shit - just real power!
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Bulowski
16 augusti 2009 · 22 Inlägg

som tidigare skribeneter nämnt de fungerar kanon. Nackdelen är om listerna är dåliga så att de inte sitter 100%. Hade i min gamla monde0

volvonisse440 yrkeschaufför
16 augusti 2009 · 709 Inlägg

solarplexus är skit.. om du vill ha enkel och smidig toning så köp soya film.. inget klister eller nått;busenkelt att montera, åter andvändningsbart; kanoon resultat + att du kan andvända fönsterhissarna

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Karl-Bertil
16 augusti 2009 · 518 Inlägg

volvonisse440 skrev:
solarplexus är skit.. om du vill ha enkel och smidig toning så köp soya film.. inget klister eller nått;busenkelt att montera, åter andvändningsbart; kanoon resultat + att du kan andvända fönsterhissarna

håller med. rutor är till för att kunna skickas upp å ned utan nåt sket som sitter ivägen eller ramlar ned samt sitter å skramlar.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Jockessaab
16 augusti 2009 · 248 Inlägg

Soyafilm = kanonresultat?  ofta tongue
Själv har jag solarplexius och det fungerar men när jag e klar med andra projekt ska jag fixa riktig toning istället, tillverkad och monterad av yrkesmän.

volvonisse440 yrkeschaufför
16 augusti 2009 · 709 Inlägg

Jockessaab skrev:
Soyafilm = kanonresultat?  ofta tongue
Själv har jag solarplexius och det fungerar men när jag e klar med andra projekt ska jag fixa riktig toning istället, tillverkad och monterad av yrkesmän.

haha  aa  jo stämmer .. man kör hälst proffs tonat. riktiga grejjer..
skilnaden är bara att solarplexus kostar mer än soya film och är inte hälften så bra som soya film.. kolla med övriga medlemmar som har soya film wink

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Djracing
16 augusti 2009 · 29 Inlägg

Det satt sånt skit när jag köpte min 850. men det rev jag bort. Man ska kunna veva ner rutorna enligt mig.

Varför låta motorn suga när den kan våldtas med turbo....?
Volkswagen Touareg "Musse" (2005)
BF_KS
16 augusti 2009 · 96 Inlägg

Vad är det för skillnad mellan sån vanlig solskyddsfilm och Solarplexius egentligen?

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
16 augusti 2009 · 547 Inlägg

BF_KS skrev:
Vad är det för skillnad mellan sån vanlig solskyddsfilm och Solarplexius egentligen?

solarplexius är en plexiskiva..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
Rock-Star
16 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

skallrar i fönstrena samt att du inte kan dra ner rutorna.
skaffa riktig toning ...
är pengar ett problem så har du: www.soyafilm.se

NdL Konstruktör
16 augusti 2009 · 1 053 Inlägg

Kan faktiskt inte annat än att säga som en del andra i den här tråden redan har sagt - Soyafilm.
Jag tror då ALDRIG jag har/kommer använda någon smidigare solfilm.

Och skulle det inte bli bra. Då är det bara ta bort den, skölja av den och försöka igen.


Så mitt tips är www.soyafilm.se

foborg
17 augusti 2009 · 332 Inlägg

Solarplexius  skallrar o lever fan tongue inte så snyggt o se dom där clipsen heller, nae tacka vetja riktig toning smile

christofer_k Vorsprung durch Technik
17 augusti 2009 · 2 432 Inlägg

de negativa  för mig är att  de sammlar damm mellan  skivan och rutan  och sen att de brukar ofta bli fuktigt där emellan  och de är ju inte så snyggt..  för mig har  de aldrig skrammlat  varit mkt annat som skrammlat  som är orginal på bilen .. skulle  som alla andra  skaffa såndära solfilm utan klister och  testa på sj  lr om du  lämnar in den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang