3111
Sök

Varför DVD etc?

153 Inlägg
12 mars 2005
Trådstartare
Är det någon som kan ge mig en rimlig anledning till varför man stoppar ner DVD spelare, playstations, lcd skärmar etc i en bil när det egentligen hör hemma i ett vardagsrum? Aldrig fattat varför man lägger så mycket pengar på sån skit...

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

Administratör
11 962 Inlägg
12 mars 2005
Vad säger att det hör hemma i ett vardagsrum egentligen och inte i baksätet på en bil för att underhålla ungarna t.ex?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
2 981 Inlägg
12 mars 2005
DVD är kanon jag får plats med 1000låtar gissar jag på en skiva o skärmen är ju mycket större än displayen på stereon vilket gör det lättare att navigera och även se kartan när navigeringen jobbar osv "nytta med nöjje" men det är ju valfritt som du vet smile

En kopp av den svarta såsen...

1 489 Inlägg
13 mars 2005
Blingbling prylar wink, ger mer status utanför sibylla big_smile
Senast redigerat av MarcusL (13 mars 2005)

• Även den starka måste ta i när han skiter

52 Inlägg
13 mars 2005
plus att de är fränt! wink

1 639 Inlägg
13 mars 2005
Tjejen vill se film när man är ute o glider smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

111 Inlägg
13 mars 2005
Har de till min bildator...skitbra på längre resor, till navin, för att snabbare kunna leta fram musik bland 50 gig med mp3-or istället för att "scrolla", sen ser det jävligt snyggt ut!

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto

Ölbryggare
339 Inlägg
20 april 2005
Oslagbart sätt att få sällskapet som kanske ofta är en bunt tjejer på bra humör då dom kan kolla på en film när du står å snackar bilar å annat ointressant i evigheter ute på stan..
Har man ungar är det ännu mera obetalbart kan jag tänka mig, få tyst på dom kan ju vara mer eller mindre en omöjlighet ibland..Men senaste disney rullen klarar det nästan alltid..
Sen är det ju det här med över 1000 låtar på en skiva, riktigt bra faktiskt med katalognavigering osv..
Plus att det ser väldans bra ut, och du kan ha satelitnavigering som visas på en karta i stället för en röst bara..

Men jag tänkte presis som du innan jag fick grejorna billigt av en polare som inte orkade installera allt..

Skoda Addict
167 Inlägg
20 april 2005
En lite dum fråga tycker jag wink

Vad säger att man inte vill sitta parkerad i bilen, då man inte är i närheten
utav sitt hem och spela lite PS2...Eller sitta efter någon enslig grusväg i skogen, en sen sommarnatt och se en skräckfilm med tjejen...Eller ha "snorkoll" bakåt, då man kör fort med någon...

(Jag har 3 TV-rum i min villa....har 6.1-Ljud...med typ 1700W ljud...projektor & 105" Widescreen duk i det ena...)

Så DVD + TFT...samt konsoll i bilen...konkurrerar ju inte på så sätt, men det är kul..

Sedan ur stereosynpunkt....det skadar ju inte att kunna strukturera upp en "albumstruktur" på 4,7BG - 8,5GB..per skiva..och sedan läsa infon och spela den på 8½"'s TFT skärm...till skillnad mot den lilla displayen en bilstereo har...

Sedan kan man ju ha "back kamera" till den...man kan koppla in sin bärbara dator till den...valfri TV-Spelskonsoll...TV om man skulle vilja det...GPS-Navigering...

Möjligheterna är oändliga...Sedan så har inte vi våran bil för att enbart ta oss från:

"Punkt A till Punkt B" på kortast möjliga tid....

Det är väl det minsta syftet med bilen...Har den för nöje till 90%

Sedan så ser det ju onekligen bra ut också...också älskar jag PRYLAR wink

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

153 Inlägg
20 april 2005
Trådstartare
Raaawr!!! Tycker bara det är så dumt. När man har för mycket pengar och köper grejer bara för att flasha tycker jag det går för långt. Ok i baksätet för ungarna, men då måste det ju finnas ett baksäte också. Och ännu dummare, playstation i bagegeluckan? Stå ute i skogen och spela playstation? Hur ofta ser man sånt? DVD-spelare, xbox och annan "lyx-styling" är ok om det finns behov och användnig för det. Det jag stör mig på är de som ställer ut bilen på mässor och trycker i både det ena och det andra endast för att få uppmärksamhet.

Men något som vore jävligt coolt är att sätta en xbox i handskfacket och sedan montera en skärm och ratt med pedaler. Då slipper passageraren känna sig som en passagerare. För det är väl ingen som gillar att titta på? tongue

Skoda Addict
167 Inlägg
20 april 2005
*garvar*

Det är ju din åsikt det...alla tycker vi olika..

Jag har ju PS2 fram i bilen...spelar på TFT'n som är monterad på fläktens mittkonsoll...

Vem har sagt något om att spela PS i skogen?
Senast redigerat av Ghost RS (20 april 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

Ingen himmel är så blå som min
2 981 Inlägg
20 april 2005
han killen som hade 17 !!! tft-skärmar i bilen då? nårra under motorhuven, nårra i bagaget, nårra fram o nårra bak? Vad är meningen???
Kej, han använder väl inte bilen, men ett snyggt bygge är väl meningen att de ska gå o använda oxo? Inte bara bling-blinga med??? Fullständigt meningslöst... Sånt betalar sponsorerna gärna, men de vore bättre om dom satsade på fler bilar med "normalt" med grejjer istället tycker jag.....

/Mattias

1 639 Inlägg
20 april 2005
Tycker det är kul att titta på utställningsbilar med massor av skärmar och grejor ! Tur det finns folk som lägger ned tid så vi andra kan få lite ögongodis !!! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

671 Inlägg
20 april 2005
I vardagsbilen skulle jag kunna tänka mig TV, dvd och lite annat bling bling, i räserbilen så skulle det skaka sönder på någon minut.

153 Inlägg
20 april 2005
Trådstartare
precis matteeee...

Ölbryggare
339 Inlägg
20 april 2005
Jag kan ju iof tycka att det lugnt kan gå till överdrift med skärmar överallt, det är ju typ onödigt eftersom det inte är så värst imponerande..
Däremot så gled det om en Mustang från Elmia med film på bakluckan i stället för reg skyllt, det var riktigt kaxxigt faktiskt...Stripp show på bilen framför är ju iof en liten trafikfara då man vill ligga så nära som möjligt :p
Ingen som vet vilken bil jag pratat om?? Cab, lila/rosa med pulserande neon i samma färg...

Sök