10", 12" eller mer"

JohnnyN Rutinerad medlem
16 mars 2005 · 1 938 Inlägg

Själv så kör jag med en 18" och 2 2st Infinity 6x9 inbyggda i baslådan och 2st 6.5" framtill... det är nog helt okej ljud i allt detta smile jag har inget att klaga på big_smile

Theo
16 mars 2005 · 859 Inlägg

calibra_nox skrev:
Själv så kör jag med en 18" och 2 2st Infinity 6x9 inbyggda i baslådan och 2st 6.5" framtill... det är nog helt okej ljud i allt detta smile jag har inget att klaga på big_smile

Lyssna inte i nån tävlingsbil:-) då kommer du få saker att klaga på, kanske.

MVH Theo

loudness
16 mars 2005 · 4 554 Inlägg

allt blir bra till rätt pris... big_smile nöjer mej med 1 eclipse 10a i min golf.. de räcker och blir över.. måste t om skaffa mer mellanregister +diskanter

V8Rules
16 mars 2005 · 76 Inlägg

Överlag verkar det inte finnas så många audiofiler i åldern under 25. Det enda som verkar gälla är hur mycket det dunkar. Själv vill jag ha en låda med dubbla 8" eller en 10". Till det ett par 5,25" 3-vägare i både fram och bakdörrarna... Dörrhögtalarna funkar att driva med huvudenheten och ett litet steg till basen. Hela anläggninge borde stanna vid 4000:- och ge ett ganska bra ljud! smile

MRvolvo
19 mars 2005 · 33 Inlägg

helt rätt 8or eller 10" bästa e å ha många små basar smile över 10" så e dom bara slöa å låter inge bra över 10 " kan va bra t subwofer i rumet om man kolla på film...

V8Rules
19 mars 2005 · 76 Inlägg

var in och kollade BRL... lyckades hitta prylar som borde ge ett ganska bra ljud för vettiga pengar... en aktiv sub  8" GAS 900AS8 för 988:- och bilstereopaket 120CDXS2220PKT2 innehållande SONY cd/mp3-spelare, 2st 5,25" GAS och 2 st 6x9" GAS-högtalare för 1998:-

totalt under 3000:-! inte illa för att få ljud i bilen som borde duga för de flesta som inte behöver kunna väcka hela samhället med rutskaller! för finns det nåt värre än när fönstren på andra våningen skallrar av basen från förbiåkande bilar mitt i natten? eller när folk står med bildörren öppen och man ändå bara hör basen *broumbroumbroum* med fullständig avsaknad av övriga frekvenser???

Skyracer Skyracer
21 mars 2005 · 917 Inlägg

Jag täcker upp det med 2 st 12", 2 st 10" och 6 st 6.5" det blir ganska bra bas. smile

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
redlable
21 mars 2005 · 52 Inlägg

Skyracer: mycket bullerljud? lr ere riktigt fina grejjer tongue

Skyracer Skyracer
21 mars 2005 · 917 Inlägg

Nej inte mycket buller, bara fin bas. smile

Jag tycker inte att jag behöver mer än 12", vill liksom ha det lite tight. wink

Allt är Rockford Fosgate:
http://www.skyline.se/skyracer/stereo.html

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (21 mars 2005)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
Germax
21 mars 2005 · 12 086 Inlägg

Asså.. de feta med bas i bilen är ju att det dånar så jävligt.. vill man ha fint ljud kan man lyssna hemma!big_smile nej men det feta är ju att basa så bilen skakar!smile Men man får ha svarttonade rutor fram och hörselkåpor!wink

carnageman Rallyförare
21 mars 2005 · 1 075 Inlägg

15" rörbas duger för mej (har rätt stor bil oxå...)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Theo
21 mars 2005 · 859 Inlägg

MRvolvo skrev:
helt rätt 8or eller 10" bästa e å ha många små basar smile över 10" så e dom bara slöa å låter inge bra över 10 " kan va bra t subwofer i rumet om man kolla på film...

Konstigt... Välkommen att lyssna i min bil!

luthin
21 mars 2005 · 4 Inlägg

tjena själv kör jag med en 15 " powerbas från brl och ett airzona eagle steg från mds. grymt ljud i min a4

De e inte farten som dödar,de e de som e i vägen!
NIzmO Ollikkala Racing
21 mars 2005 · 1 724 Inlägg

Jag kör med 2st 12" Rockford i min Saab men är inte riktigt nöjd med det, ljupbas finns det så det räcker men snärten tycker jag kommer och går :S misstänker dom att det är steget som är boven, ger ca 175max watt per bas o det tror jag är i minsta laget för mina basar.

Hade samma steg i min Nissan till 2st (billiga) Boss 12" och då lät det utav bara fan så blev lite missnöjd när man köpt 5 gånger dyrare basar och lagt ner mer energi på perfekt låda o så blir inte ljudet riktigt bra sad

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
redlable
22 mars 2005 · 52 Inlägg

NIzmO: jo precis inte orkar man lägga ner mycket pengar på ngt som ska skita sig. Men är nog som du säger? Tror d har med slutsteget å göra, det gör väll ändå ganska mycket? lr...

EDIT: http://www.skyline.se/skyracer/stereo.html "riktigt snyggt" wink

Senast redigerat av redlable (22 mars 2005)

apoteket00 trucken
5 april 2005 · 563 Inlägg

det beror på vilken musik du lirar har du snabb musik typ metal föredrar jag en 10eller 12a i en sluten låda att styra större är svårt!!

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
andreasl
5 april 2005 · 391 Inlägg

kvaliten  på basen och hur mycket ström man kan pressa ut är  det mest avgörande skulle jag vilja säga.

ray___
5 april 2005 · 5 Inlägg

alla som använder koaxial skit, snälla gör inte det o skippa billiga mds prylar... köpa rediga grejor ist! det värsta som finns det är när man står utanför bilen o lyssnar o det låter som hela bilen ska vibrera sönder! själv funderar jag på dls element i hela bilen.... har inte bestämt mej ännu vad det blir för någon storlek på grejerna men det är sånt man märker vad det blir...

CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
5 april 2005 · 74 Inlägg

Jag kör med en 12:a och 2st 10:or.. då får man trycker och 12:an hjälper till med den lite djupare basen.. Och 12:an kör jag givetvis inte fullt ut..

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
MRvolvo
5 april 2005 · 33 Inlägg

ray___ hela bilen skakar me MDS ja för d e riktiga grejer me krut i tongue haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang