Själv så kör jag med en 18" och 2 2st Infinity 6x9 inbyggda i baslådan och 2st 6.5" framtill... det är nog helt okej ljud i allt detta jag har inget att klaga på
Själv så kör jag med en 18" och 2 2st Infinity 6x9 inbyggda i baslådan och 2st 6.5" framtill... det är nog helt okej ljud i allt detta jag har inget att klaga på
Lyssna inte i nån tävlingsbil:-) då kommer du få saker att klaga på, kanske.
Överlag verkar det inte finnas så många audiofiler i åldern under 25. Det enda som verkar gälla är hur mycket det dunkar. Själv vill jag ha en låda med dubbla 8" eller en 10". Till det ett par 5,25" 3-vägare i både fram och bakdörrarna... Dörrhögtalarna funkar att driva med huvudenheten och ett litet steg till basen. Hela anläggninge borde stanna vid 4000:- och ge ett ganska bra ljud!
helt rätt 8or eller 10" bästa e å ha många små basar över 10" så e dom bara slöa å låter inge bra över 10 " kan va bra t subwofer i rumet om man kolla på film...
var in och kollade BRL... lyckades hitta prylar som borde ge ett ganska bra ljud för vettiga pengar... en aktiv sub 8" GAS 900AS8 för 988:- och bilstereopaket 120CDXS2220PKT2 innehållande SONY cd/mp3-spelare, 2st 5,25" GAS och 2 st 6x9" GAS-högtalare för 1998:-
totalt under 3000:-! inte illa för att få ljud i bilen som borde duga för de flesta som inte behöver kunna väcka hela samhället med rutskaller! för finns det nåt värre än när fönstren på andra våningen skallrar av basen från förbiåkande bilar mitt i natten? eller när folk står med bildörren öppen och man ändå bara hör basen *broumbroumbroum* med fullständig avsaknad av övriga frekvenser???
Asså.. de feta med bas i bilen är ju att det dånar så jävligt.. vill man ha fint ljud kan man lyssna hemma! nej men det feta är ju att basa så bilen skakar! Men man får ha svarttonade rutor fram och hörselkåpor!
helt rätt 8or eller 10" bästa e å ha många små basar över 10" så e dom bara slöa å låter inge bra över 10 " kan va bra t subwofer i rumet om man kolla på film...
Jag kör med 2st 12" Rockford i min Saab men är inte riktigt nöjd med det, ljupbas finns det så det räcker men snärten tycker jag kommer och går :S misstänker dom att det är steget som är boven, ger ca 175max watt per bas o det tror jag är i minsta laget för mina basar.
Hade samma steg i min Nissan till 2st (billiga) Boss 12" och då lät det utav bara fan så blev lite missnöjd när man köpt 5 gånger dyrare basar och lagt ner mer energi på perfekt låda o så blir inte ljudet riktigt bra
NIzmO: jo precis inte orkar man lägga ner mycket pengar på ngt som ska skita sig. Men är nog som du säger? Tror d har med slutsteget å göra, det gör väll ändå ganska mycket? lr...
alla som använder koaxial skit, snälla gör inte det o skippa billiga mds prylar... köpa rediga grejor ist! det värsta som finns det är när man står utanför bilen o lyssnar o det låter som hela bilen ska vibrera sönder! själv funderar jag på dls element i hela bilen.... har inte bestämt mej ännu vad det blir för någon storlek på grejerna men det är sånt man märker vad det blir...