hej!
Har provat allt detta och tyvärr så går motorn inte ändå, jag har kollat och både 1:ans och 4:ans cylinder står i övre dödläge.
Motorn går liksom baklänges, alltså först går den runt och sedan stannar den till för att sedan gå igen.
Det låter som om att det tar i någonting, men jag har gjort kompprov och det varierar från 8,5 till 9,5 kg.
En fråga bara, den här markeringen på startkransen, hur ska den se ut?
Det jag har sett är en liten punkt som ser ut som en upphöjd nolla, jag har dragit runt motorn på vevaxeln och sett till markeringarna stått i linje med varandra och då har den här upphöjda nollan blivit synlig varje gång och 1:an och 4:ans cylinder står då högst upp och rotorn pekar på markeringen inne i fördelaren.
Likaså med den här markeringen på kamdrevet, den har jag ställt i höjd med toppen.
Har ni några fler ideer på vad som kan vara fel?
Tack
Mvh Mikael
mickesrx skrev:
Tack för ditt svar, ska prova detta.
Beatnikbandit skrev:
vevaxeln ställs på noll,märkningen finns på startkransen, finns ett hål uppepå växellådan, kammen ställs på noll . finns en liten prick eller streck på insidan kamdrevet. det skall stå jäms med toppen.
hjulet som driver fördelaraxeln ställs enklast genom att ta av fördelarlocket. rotorn skall stå mot strecket i fördelaren,