Angående: Markaryd 2009/2010

Liljensoe
8 oktober 2009 · 13 Inlägg

Du är väl inte rätt person och säga att jag inte är grisskär, Har du så mycket rent mjöl i påsen då?!?!

Men visst man ska inte hänga ut folk, men är de det som krävs för att han ska betala så.

o sen varför inte nämna vem det e? för jag tänker inte låta en person förstöra racen för alla oss andra som har intresset!!!

sen som göteborgaren säger bilen e såld...

Mvh Jimmy

Senast redigerat av Liljensoe (9 oktober 2009)

Volvo 242 t6 nira e85 "Team AssGrass" (1982)
Volvo 740/s90 16v "cabben" (1990)
Volvo 242 L "blue shadow" (1975)
200-sxish
11 oktober 2009 · 106 Inlägg

du får gärna hänga ut personer MEN INTE DERAS TELENUMMER sånt skickar man per pm till berörda parter!

ja har inte heller rent mjöl i påsen, men ja hänger inte ut dig på massa forum för att du e skyldig mig en större summa pengar sen x-antal år tillbaka!

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!
Volvo 945 Turbo "Chevy 350 vs. holset Hx60" (1995)
Swec
18 januari 2010 · 153 Inlägg

Någon som vet hur mycket timmer det ligger på byholma?

Annars hade man väl kunnat ta och damma av den banan och fixa till evt skador i asfalten och där är det både stort och säkert.

Liksom en bred landningbarna på någon km bör räcka till de flesta. relativt avskillt och tar väl bara en 15min från ljungby ut dit.

mbfidde
21 januari 2010 · 225 Inlägg

är de privatägt eller?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
karlsson_6 Volvo Fantast
21 januari 2010 · 194 Inlägg

Allt var ju till salu för 22 miljoner har jag för mig, Flygbana är gjord av Cement/betong, Vet inte hur stora skadorna är har inte varit där på ett tag trots att man bor ett par kilometer i från

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
mbfidde
21 januari 2010 · 225 Inlägg

men vem äger de nu då? kommunen?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Marcus_89 Biltokig elektriker
21 januari 2010 · 3 352 Inlägg

Vet inte riktigt, har tillhört(tillhör?) militären iallafall. Är ju ett perfekt ställe annars.

Senast redigerat av Marcus_89 (21 januari 2010)

mbfidde
21 januari 2010 · 225 Inlägg

hade väl varit lite mildare regler om de hade varit privatägt?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
-Blomman-
21 januari 2010 · 1 174 Inlägg

Swec skrev:
Någon som vet hur mycket timmer det ligger på byholma?

Annars hade man väl kunnat ta och damma av den banan och fixa till evt skador i asfalten och där är det både stort och säkert.

Liksom en bred landningbarna på någon km bör räcka till de flesta. relativt avskillt och tar väl bara en 15min från ljungby ut dit.

Det ska tydligen ligga rätt mycket timmer och sånt på sidorna men själva raksträckan ska nog vara tom.. Har däremot för mig att det är en grind så man inte kommer in på området.. Så ska man in där så får man väl snacka med markägaren och ev ge honom en liten summa pengar för att vi ska få vara på området.. Jag tror inte det är helt omöjligt.. Får man bara tag på personen som äger det så är det ju bara att ringa och se vad han säger..

"If you're in control, you're not going fast enough"
Marcus_89 Biltokig elektriker
21 januari 2010 · 3 352 Inlägg

En polare som bor i närheten sa att det är bevakat med, men osäker på om det är det fortfarande. Så det är bäst att man har tillstånd om man ska in där. Är trots allt ca 1km från grinden till rakan, var där och kollade allt timmer precis när de hade börjat lagra. Men det är nog inte omöjligt som blomman säger.

Senast redigerat av Marcus_89 (21 januari 2010)

Swec
21 januari 2010 · 153 Inlägg

Går komma in från 25an ett par km österut. dock rätt risig skogsväg om ej obefintlig tongue
vad jag vet så är det inte bevakat mer än larm på vissa byggnader.
Mycket av kring liggande byggnader har ju sålts av och en del skrotas. vet att bunkrarna som legat på området har smulats sönder och de flesta flygplans parkerings fickor har grävts bort..

Även två stora hemliga lufttrafikcentraler/parabolhistorier har även tagits bort i all hemlighet så.

Men om man fick reda på vem det var som ägde de . Försvaren har ju avvecklat det men om de har kvar landningsbarnan eller hyr ut det vet jag dock inte.  Hade ju varit annars ett ganska bra ställe.. vem kan det störa liksom? bofinkarna?   men ligger säkert långt borta ändå att få något lagligt där.

Träffade iaf personen som ägde 'klotet' mittemot för inte så länge sedan men man frågade inte så mycket mer än vad han hade lagringutrymmet till..  (tror det är 1av 2 som någonsin byggdes)

EDIT: Googles bilder ljuger lite.. har lagts mycket mer timmer på massa andra småvägar i området bla fd gamla 25an där man svänger av mot byholma. även en del på 'taxibanorna' dessutom. men en shitload of timber är det iaf big_smile

Senast redigerat av Swec (21 januari 2010)

Larsson-polis-M-ryd Polisinspektör
23 januari 2010 · 11 Inlägg

Hej!

Jag vet att Blackrace inte är intressant för alla som läser detta forum. Detta meddelande riktar sig till de som är intresserade.

Polisen och Markaryds kommun är beredda att återuppta den process som vi tog initiativ till i höstas för att få legala race till stånd i Markaryd.

Den processen startar inte förrän någon ansöker om tillstånd att få arrangera en "offentlig tillställning" enligt Ordningslagen hos polisen.

Regelverket måste följas och det innebär att flera instanser skall få möjlighet att uttala sig. Därför vill jag se en sådan ansökan så snart som möjligt. Helst redan i februari. Räkna med 1-2 månaders malande innan kvarnen är klar med jobbet.

Kommunen planerar att göra bla Brafab-sträckan obrukbar för race genom utplacerade hinder modell större, men kommer att öppna sträckan för legala race.

Om någon grupp med folk som är intresserade att arrangera något kontaktar mig så kommer jag att hjälpa till så gott jag kan för att ansökningsprocessen skall bli så enkel som möjligt.


Med vänliga hälsningar!

Christer Larsson
Chef för polisen i Markaryd

mbfidde
23 januari 2010 · 225 Inlägg

Larsson-polis-M-ryd skrev:
Hej!

Jag vet att Blackrace inte är intressant för alla som läser detta forum. Detta meddelande riktar sig till de som är intresserade.

Polisen och Markaryds kommun är beredda att återuppta den process som vi tog initiativ till i höstas för att få legala race till stånd i Markaryd.

Den processen startar inte förrän någon ansöker om tillstånd att få arrangera en "offentlig tillställning" enligt Ordningslagen hos polisen.

Regelverket måste följas och det innebär att flera instanser skall få möjlighet att uttala sig. Därför vill jag se en sådan ansökan så snart som möjligt. Helst redan i februari. Räkna med 1-2 månaders malande innan kvarnen är klar med jobbet.

Kommunen planerar att göra bla Brafab-sträckan obrukbar för race genom utplacerade hinder modell större, men kommer att öppna sträckan för legala race.

Om någon grupp med folk som är intresserade att arrangera något kontaktar mig så kommer jag att hjälpa till så gott jag kan för att ansökningsprocessen skall bli så enkel som möjligt.


Med vänliga hälsningar!

Christer Larsson
Chef för polisen i Markaryd

Vad hände med den förra "gruppen" som tog tag i detta? dumt att kommunen ska lägga massa pengar för att fördärva för oss...dom pengarna kan ju gå till att hjälpa oss bilintresserade istället. Bilintresset i markaryd har ju ökat fruktansvärt mycket senaste året.

Mvh//Fredrik

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
93T Aufrecht Melcher Großaspach
24 januari 2010 · 292 Inlägg

Är inte bara det senaste året det har ökat, motorintresset ÄR väldigt stort i Markaryd precis som i många grannkommuner, är ju bara att se till antalet garage och latenta projekt som finns runt omkring och för att inte tala om uppslutningen med hundratals bilar och tusentals människor de senaste rejsen.

Problemet är väl att kommunen aldrig öppet skulle vilja stödja ett såpass "smutsigt" intresse som motorsporten verkar vara i mångas ögon idag,
välmående högavlönade pensionärer sitter i kommunfullmäktige och hör bara klagomålen från enstaka gnälliga människor och baserar sina åsikter utefter det.
Få verkar förstå den enorma gemenskap, det säkerhetstänkande och engagemang som uppstår vid alla anordnade rejs.

Jag hade gärna sett lagliga blackrace i Markaryd, tyvärr har jag omöjligt tiden som krävs för att styra upp det då jag snart blir tvåbarnsfar precis som mbfidde.
Hoppas på att de som var intresserade av att anordna blackrace i höstas fortfarande är det.

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
mbfidde
25 januari 2010 · 225 Inlägg

93T skrev:
Är inte bara det senaste året det har ökat, motorintresset ÄR väldigt stort i Markaryd precis som i många grannkommuner, är ju bara att se till antalet garage och latenta projekt som finns runt omkring och för att inte tala om uppslutningen med hundratals bilar och tusentals människor de senaste rejsen.

Problemet är väl att kommunen aldrig öppet skulle vilja stödja ett såpass "smutsigt" intresse som motorsporten verkar vara i mångas ögon idag,
välmående högavlönade pensionärer sitter i kommunfullmäktige och hör bara klagomålen från enstaka gnälliga människor och baserar sina åsikter utefter det.
Få verkar förstå den enorma gemenskap, det säkerhetstänkande och engagemang som uppstår vid alla anordnade rejs.

Jag hade gärna sett lagliga blackrace i Markaryd, tyvärr har jag omöjligt tiden som krävs för att styra upp det då jag snart blir tvåbarnsfar precis som mbfidde.
Hoppas på att de som var intresserade av att anordna blackrace i höstas fortfarande är det.

ja...de är ju så man blir tårögd av ditt välformulerade och korrekta inlägg:)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
crx_jim
19 februari 2010 · 440 Inlägg

mbfidde skrev:

Larsson-polis-M-ryd skrev:
Hej!

Jag vet att Blackrace inte är intressant för alla som läser detta forum. Detta meddelande riktar sig till de som är intresserade.

Polisen och Markaryds kommun är beredda att återuppta den process som vi tog initiativ till i höstas för att få legala race till stånd i Markaryd.

Den processen startar inte förrän någon ansöker om tillstånd att få arrangera en "offentlig tillställning" enligt Ordningslagen hos polisen.

Regelverket måste följas och det innebär att flera instanser skall få möjlighet att uttala sig. Därför vill jag se en sådan ansökan så snart som möjligt. Helst redan i februari. Räkna med 1-2 månaders malande innan kvarnen är klar med jobbet.

Kommunen planerar att göra bla Brafab-sträckan obrukbar för race genom utplacerade hinder modell större, men kommer att öppna sträckan för legala race.

Om någon grupp med folk som är intresserade att arrangera något kontaktar mig så kommer jag att hjälpa till så gott jag kan för att ansökningsprocessen skall bli så enkel som möjligt.


Med vänliga hälsningar!

Christer Larsson
Chef för polisen i Markaryd

Vad hände med den förra "gruppen" som tog tag i detta? dumt att kommunen ska lägga massa pengar för att fördärva för oss...dom pengarna kan ju gå till att hjälpa oss bilintresserade istället. Bilintresset i markaryd har ju ökat fruktansvärt mycket senaste året.

Mvh//Fredrik

Hejsan vi hålle rpå förfullt angåebnde detta i gruppen hoppas ni gillar vad vi jorde ifjol! om där finns någon som är intresserad att vara med i våran grupp e de bara att kontakta mig! vi saknar lite folk just nu!  mvh Jim Ljunggren/ 0709-785678 / jim_ljunggren@hotmail.com

jim ..
Arcangelus <3 Japs
19 februari 2010 · 680 Inlägg

karlsson_6 skrev:

race skrev:
Haha 80% har redan kört in sina bilar i garaget.. så nästa år är nog mer troligt wink annars får vi väl ställa upp med våra gamla "vinterbilar" å rejsa wink big_smile

Dom bilarna som parkerat för i år är ändå inget o se på racen

Bonnmeckade bilar är det som gäller och det som drar folk

Hörde ingen som applodera när det var en skyline som körde


Mer bilar som Anglian vill vi se det får folk att jubla och applodera

Du måste skämta? Vart stod du egentligen? Luhrpasset?

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Marcus_89 Biltokig elektriker
19 februari 2010 · 3 352 Inlägg

Ta resten via pm så det inte blir som med föregående trådar.

Swec
21 februari 2010 · 153 Inlägg

Tycker det är bra att det iaf ligger uppe på förslag.

Dock så vill de ju ha ett samarbete. frågan är snarare om de vill dra ut på tiden så att folk håller sig lugna men sen är det igång igen.

Vad hände med moralen 'Arbeta inte mot problemet, arbete med problemet.
Liksom varför får skejtare sina ramper och sånt? visst jag kan förstå att en bana kostar en bra mycket större slant än en 10k som en ramp kostar men ändå?
Jag hade gladeligen lagt en nätt summa för att få köra lite race eller nått.

Tycker det är synd att vi 'dödliga' alltid hamnar i kläm. men liksom hur många tusentals bil intresserade finns det inte i kronoberg? eller främst runt Markaryds hållet. 

Det finns ju inget och göra om dagarna ändå så nog därför många har ett bilintresse mer eller mindre.
Sen så tror jag ingen här inne har rent mjöl i påsen men varför inte ta ett industriområde eller markförbered någon plast jämsmed E4an men en asfalts raka? 
Vem kan det störa? E4an gör tillräckligt muller från sig så en bana jämsides där eller ute i skogen kan väl inte skada någon?

Det är ju bättre att vi får en plats att hålla till på som nog många av oss betalar en liten summa för att få vara på. Är det inte bättre än att vi kör runt i industriområdena ?

Tror att om bara vi fick ett ställe att vara på som ligger hyfsat lokalt från alla småbyar runt omkring och öppettider som passar de flesta och sen en liten kostnad för att få vara där tror jag skulle dra många dit istället.
Sen så är inte bilintresserade folk som jobbar på verkstad och lagar bilar utan många sitter på kontor. kör grävmaskin etc etc vi är spridda inom alla yrken.

Vi lagar era tak på husen.
Vi tar hand om era sopor.
Vi gräver på era trädgårdar för att ni ska få den där Superdelux swimmingpoolen ni drömt om.
Vi lagar och servar era bilar.
Vi tar hand så att matvaror etc finns i affärerna när de behövs.

Så kompetens och tjänster och maskiner för att bidra till ett ställe tror jag inte är några problem att fixa fram för en billig peng om nu bara detta ' Problem' lyfts upp så att folk och företag vill hjälpa till.

Varför får ishockey och fotboll miljoner varje år för att hålla på med deras sporter när vi bara får höjda bensinskatter om och om igen?

Bara min tanke iaf..

mbfidde
21 februari 2010 · 225 Inlägg

Swec skrev:
Tycker det är bra att det iaf ligger uppe på förslag.

Dock så vill de ju ha ett samarbete. frågan är snarare om de vill dra ut på tiden så att folk håller sig lugna men sen är det igång igen.

Vad hände med moralen 'Arbeta inte mot problemet, arbete med problemet.
Liksom varför får skejtare sina ramper och sånt? visst jag kan förstå att en bana kostar en bra mycket större slant än en 10k som en ramp kostar men ändå?
Jag hade gladeligen lagt en nätt summa för att få köra lite race eller nått.

Tycker det är synd att vi 'dödliga' alltid hamnar i kläm. men liksom hur många tusentals bil intresserade finns det inte i kronoberg? eller främst runt Markaryds hållet. 

Det finns ju inget och göra om dagarna ändå så nog därför många har ett bilintresse mer eller mindre.
Sen så tror jag ingen här inne har rent mjöl i påsen men varför inte ta ett industriområde eller markförbered någon plast jämsmed E4an men en asfalts raka? 
Vem kan det störa? E4an gör tillräckligt muller från sig så en bana jämsides där eller ute i skogen kan väl inte skada någon?

Det är ju bättre att vi får en plats att hålla till på som nog många av oss betalar en liten summa för att få vara på. Är det inte bättre än att vi kör runt i industriområdena ?

Tror att om bara vi fick ett ställe att vara på som ligger hyfsat lokalt från alla småbyar runt omkring och öppettider som passar de flesta och sen en liten kostnad för att få vara där tror jag skulle dra många dit istället.
Sen så är inte bilintresserade folk som jobbar på verkstad och lagar bilar utan många sitter på kontor. kör grävmaskin etc etc vi är spridda inom alla yrken.

Vi lagar era tak på husen.
Vi tar hand om era sopor.
Vi gräver på era trädgårdar för att ni ska få den där Superdelux swimmingpoolen ni drömt om.
Vi lagar och servar era bilar.
Vi tar hand så att matvaror etc finns i affärerna när de behövs.

Så kompetens och tjänster och maskiner för att bidra till ett ställe tror jag inte är några problem att fixa fram för en billig peng om nu bara detta ' Problem' lyfts upp så att folk och företag vill hjälpa till.

Varför får ishockey och fotboll miljoner varje år för att hålla på med deras sporter när vi bara får höjda bensinskatter om och om igen?

Bara min tanke iaf..

håller helt och hållet med:)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang