6705
Sök

Bild: BMW E36 ny bild

Fotograf
1 000 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Va ute och testade min nya kamera! Tog en bild på min polares bmw. bilden är tagen med en blixt med fem exponeringar och lagt ihop dom i en bild via PS!
Ge gärna konstruktiv kritik?

BILD nr.1
Finns en hel del som skall förbättras, mer ljus på taket, bakdelen, fronten och framhjulen!

http://farm3.static.flickr.com/2641/3987540567_35a4b42020_o.jpg

2
http://i732.photobucket.com/albums/ww325/Ranoshka/IMG_0009.jpg
Senast redigerat av Ranoshka (6 oktober 2009)

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 september 2009
Tjena Rani. Ja nu ska jag bjuda på lite konstruktiv kritik.
Bilden är enligt mig inget vidare alls.
Bilen är väldigt ojämt exponerad. Välljus ljus på passagerardörren runt handtaget - men resten då? Ser att du skjutit med blixten frammifrån också -men det hjälper inte. Det man oftast vill uppnå med blixtfotografering är att ha en jämnt belyst bil, så man kan se alla detaljer, så att färgen visas relativt ärligt. Dessutom så är bilden bara 500 pixlar. Det är lite synd om man vill titta närmre på bilen.
Glöm inte bort att belysa motorvhuven, stolparna, taket och även kjolarna på bilen. Knappt så man ser hur dom ser ut :S
Sen är det två mörka streck under främre blinkersen också... Skugga efter stativ eller felredigerade bilder?

Hoppas du inte blir sur. Du ville ju ha lite konstruktiv kritik så här har jag slängt fram mina spontana åsikter och tankar. smile

// Niklas Johansson

Fotograf
1 000 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Tjena Rani. Ja nu ska jag bjuda på lite konstruktiv kritik.
Bilden är enligt mig inget vidare alls.
Bilen är väldigt ojämt exponerad. Välljus ljus på passagerardörren runt handtaget - men resten då? Ser att du skjutit med blixten frammifrån också -men det hjälper inte. Det man oftast vill uppnå med blixtfotografering är att ha en jämnt belyst bil, så man kan se alla detaljer, så att färgen visas relativt ärligt. Dessutom så är bilden bara 500 pixlar. Det är lite synd om man vill titta närmre på bilen.
Glöm inte bort att belysa motorvhuven, stolparna, taket och även kjolarna på bilen. Knappt så man ser hur dom ser ut :S
Sen är det två mörka streck under främre blinkersen också... Skugga efter stativ eller felredigerade bilder?

Hoppas du inte blir sur. Du ville ju ha lite konstruktiv kritik så här har jag slängt fram mina spontana åsikter och tankar. smile

hehe tackar nicklas! nee varför skulle jag bli sur!!
anledningen att inte bakgrunden är belyset, va för att jag ville att bara själva bilen skulle va mer belyset än bakgrunden!!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 september 2009
Jo jag menar inte att bakgrunde ska vara belyst. Jag menar att hela BILEN ska vara upplyst. Inte bara lite grann runt handtaget på dörren och lite halvt i fronten! smile

// Niklas Johansson

Fotograf
1 000 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Jo jag menar inte att bakgrunde ska vara belyst. Jag menar att hela BILEN ska vara upplyst. Inte bara lite grann runt handtaget på dörren och lite halvt i fronten! smile

förstår det!
Så nu är bilden 640x403 i storlek

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

JalleGraphics.com
984 Inlägg
15 september 2009
Är långt ifrån expert eller etablerad fotograf men håller med om att bilen skulle ha varit lite mer belyst. Tycker också att fälgarna ser ut som att dem är photoshoppad dit, tyvärr. Bara nåt som jag lade märke till...

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

Fotograf
253 Inlägg
15 september 2009
Tror Nikeman spikade alla punkter.
Strecken under blinkersen är med största sannolikhet skugga från 2 olika bilder dvs ifall du flyttar blixten så flyttas skuggan också. När du då lägger ihop bilderna i ps får du 2 skuggor.

Träna mera smile

jalle87 skrev:
Är långt ifrån expert eller etablerad fotograf men håller med om att bilen skulle ha varit lite mer belyst. Tycker också att fälgarna ser ut som att dem är photoshoppad dit, tyvärr. Bara nåt som jag lade märke till...

Håller med här, försök att dra ner exponeringen på fälgarna i PS eller varför inte skjuta en egen exponering för bara fälgarna wink

Mvh

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

Fotograf
1 000 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Tack allihopa! ska förbättras till nästa gång!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Bilentusiast
489 Inlägg
15 september 2009
med tanke på att det är 5 olika exp. så var det rätt ok resultat, då det inte är så lätt att få bra exponering på slutbilden, när man lägger ihop olika exponeringar. ett hett tips är att investera i 1 till blixt, vilket kommer att hjälpa massor!

även i en sån där vinkel skulle jag sätta en blixt i sätena fram, så dom lyser upp en del.

men det är bra grund smile

kör Golf LX -83, 1,6 med godis

Fotograf
1 000 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
jagarbosse skrev:
med tanke på att det är 5 olika exp. så var det rätt ok resultat, då det inte är så lätt att få bra exponering på slutbilden, när man lägger ihop olika exponeringar. ett hett tips är att investera i 1 till blixt, vilket kommer att hjälpa massor!

även i en sån där vinkel skulle jag sätta en blixt i sätena fram, så dom lyser upp en del.

men det är bra grund smile

Tack för din kommentar! jo det va svårt o jobba med en blixt! och jag är inte så duktigt på PS heller! men som du säger  en bra grund! man lär sig!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 september 2009
Ut o plåta mera nu så vi får se framgång! smile

// Niklas Johansson

Fotograf
1 000 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Ut o plåta mera nu så vi får se framgång! smile

Ska göra det imorgon:D! Pärlan är skitig:D

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Fotograf
1 000 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Ny bild (BILD nr 1). ( Finns en hel del som skall förbättras, mer ljus på taket, bakdelen, fronten och framhjulen!)
Senast redigerat av Ranoshka (6 oktober 2009)

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Sök