Jag börjar med att ursäkta mig i förväg för att jag kommenterar denna händelse jag inte vittnade med egna ögon men efter att läst allt och pratat med flera vittnen så blev jag fundersam över vissa inlägg.
evilaudio skrev:
läste bara ett 3 blev kuggna nag en vinge..... ja skulle iaf lemmlästa personen ifråga om ja tog nån på bargärning som snor saker från min bil elle gör inbrott i den..
skulle man haffa dom å sen vänta på att snuten kommer så får dom ju inget straff.
Snälla spara oss besväret med dina inlägg ibland alltså. Suck-pustarna har blivit rätt många nu och Evil får jag förklara samtidigt som jag ställer frågan: Vad i helvete skulle du göra bättre en de 3 personer som ligger på sjukan nu? Tre knivar och en pistol var i händerna hos förövarna! Jag hade iaf inte vart så tuff med en pistol riktat mot mig. Inte ens om jag hade en pistol själv till försvar då han lär hinna trycka av snabbare än mig.
Bjork skrev:
Till T: HEMSKT! Vi har pratat om att åka ner till Gbg på träffar m.m. men det här avskräcker
ju många, iaf mig

Hoppas dom skadade repar sig snabbt och att gärningsmännen åker dit!
Mvh
Tycker inte du ska va rädd för att komma ner. Varken denna "termin" eller nästa. Detta ser ut att vara en random grej. Men man kan ju undra med den mystiska bilen efter moppen om detta kan vara mer eller mindre planerat. Jag är inte den som är den men i en viss dal vi har kört på har det varit riktigt skumma typer på. GSR har säkert redan gjort ändringar till nästa träff, men om inte, så föreslår jag en "parkeringsvakt" utrustad med MP5, granater, ramboknivar och ja hela SAS munderingen. Skämt åsido men efter detta kräver jag nästan detta

Rensa upp i sms listan kan nog inte väntas med till våren som va planerat va? Utan redan nu "just in case". GSR har ju blivit riktigt stora nu så kanske ett "underground medlemsregister/medlemskort" eller nåt annat sätt för er att hålla reda på vilka som är på racen. Då kan man lätt upptäcka vilka som inte hör hemma där. Hmm who knows. Nä nu är jag för full för det märks på detta löjliga brainstormande.
EdgeCrusher skrev:
Sen tycker jag nästan att sådant här skall tas på gatuvis om det påkomms igen. Tyvärr gör inte Polisen något åt detta. En stöld av en vinge är inget för dom men för den som får den stulen går det mycket. Han kanske har lagt ner en mindra förmögenhet på den. Vi alla vet vad en riktigt ARP vingekostar och en "vanligare" 850 R-vinge är inte heller gratis. Nej en riktigt lektion skulle dom behöva. Kanske inte kölhalas efter en bil men rejält med stryk skulle dom få. Så man får banka in lite vett i skallen på folk som inte fattar vad mitt och ditt är.
Men det slutar väll med att man får ha ett aluminiumträ liggandes i bilen. Men det är sorgligt att det skall behövas dras så långt.
Vad jag läste så rubricerar polisen detta som olaga vapeninnehav, mordförsök och olaga hot. Svårt att tro att polisen inte gör nåt åt detta då dom förhörde ett flertal vittnen under natten och en utredning pågår. Så det är lite fel att snacka skit om snuten utan kunskapen om vad dom faktiskt gör, speciellt när jag (säkert gsr också) finner de flesta snutarna som stoppat våra race ovanligt trevliga och snälla mot oss. Tror inte heller polisen vill skita i "tonåringar?" eller ungt folk åker runt på "moppar" med grova vapen och mer eller mindre försöker döda folk som stoppar deras rån/stöld försök.
Sen tror jag ÅTERIGEN att du behöver nåt bra mycket bättre än ett sletet aluminiumträ liggandes i bilen för att matcha 3 knivar och en pistol