2411
Sök

Mordförsök vid Street racing GBG.

705 Inlägg
19 september 2009
chrizz skrev:
Låser upp och låser den andra tråden och hänvisar hit.

men den andra gjordes innan. XD
och det är la off topic?
Senast redigerat av Shalle89 (19 september 2009)

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

like cucumber, ja?
35 Inlägg
19 september 2009
Fan va ledsen jag blir när jag hörde om det här. Vi snackade lite om det nere i EVOG´s lokaler. Låter juh helt sjukt. Att man inte kan få ha sakerna ifred. Må gud hjälpa mig om jag skulle få tag i någon som försökte rycka något från min eller någon annans bil. Vi i bilvärlden har juh varit ganska duktiga på att hålla varandra om ryggen i vanliga fall, och all heder till er som försökte stoppa dom. Om det var er eller någon helt främmandes bil gör inget! All heder åt er!

Sen tycker jag nästan att sådant här skall tas på gatuvis om det påkomms igen. Tyvärr gör inte Polisen något åt detta. En stöld av en vinge är inget för dom men för den som får den stulen går det mycket. Han kanske har lagt ner en mindra förmögenhet på den. Vi alla vet vad en riktigt ARP vingekostar och en "vanligare" 850 R-vinge är inte heller gratis. Nej en riktigt lektion skulle dom behöva. Kanske inte kölhalas efter en bil men rejält med stryk skulle dom få. Så man får banka in lite vett i skallen på folk som inte fattar vad mitt och ditt är. Men det slutar väll med att man får ha ett aluminiumträ liggandes i bilen. Men det är sorgligt att det skall behövas dras så långt.

Men vi får hålla ögonen öppna och hoppas på att polisen får tag i dom före några av oss "er" gör det.
För det måste bli stopp på det här samhället.

Sen vill jag tacka GSR crew och alla som tog hand om killarna som var skadade.

-=EdgeCrusher=-
.::Sponsorer::.
::Street Performance ::Swedol::HotFrog Dekor::

806 Inlägg
19 september 2009
Jadu/ni jag *undrar* vad det kan vara för folk som ligger bakom det här!

Rälspilot
391 Inlägg
19 september 2009
evilaudio skrev:
IMPRAZERN skrev:
evilaudio skrev:
skulle nån försöka sno nåt från min bil så skulle ja nog göra samma sak..

vadå, knivskära folk? Sen så va det ju inte så att dom som försökte sno spoilern som blev knivhuggna, utan dom som skulle sno spoilern knivhögg dom 3 personerna som skulle stoppa deras attentat..

Våld brukar inte lösa problemen, det vet vi alla trotts man inte tänker så i visa situationer..

läste bara ett 3 blev kuggna nag en vinge.....  ja skulle iaf lemmlästa personen ifråga om ja tog nån på bargärning som snor saker från min bil elle gör inbrott i den..

skulle man haffa dom å sen vänta på att snuten kommer så får dom ju inget straff.

Håller med dig fullständigt, dessutom kan man i princip göra det med lagstödet för envarsgripande. Vi kan bruka "icke uppenbarligen oförsvarligt" mycket våld. Det inbegriper egentligen nästan vad som helst. Angående tillhyggen kan man till och med slippas beivran för brott mot vapenlagen om det kan anses som ringa nödvändigt med t.ex. en kniv eller ett slagträ i aluminium. Om man mot förmodan ändå har brukat för mycket våld kan man komma undan med den psykiska faktorn att man kände sig trängd eller skrämd. Alltsammans på grund av att stöld - även s.k. snatteri - har fängelse i straffskalan. Så, på dem bara - lemlästa! cool

Cambrant
19 september 2009
Jag börjar med att ursäkta mig i förväg för att jag kommenterar denna händelse jag inte vittnade med egna ögon men efter att läst allt och pratat med flera vittnen så blev jag fundersam över vissa inlägg.

evilaudio skrev:
läste bara ett 3 blev kuggna nag en vinge.....  ja skulle iaf lemmlästa personen ifråga om ja tog nån på bargärning som snor saker från min bil elle gör inbrott i den..

skulle man haffa dom å sen vänta på att snuten kommer så får dom ju inget straff.

Snälla spara oss besväret med dina inlägg ibland alltså. Suck-pustarna har blivit rätt många nu och Evil får jag förklara samtidigt som jag ställer frågan: Vad i helvete skulle du göra bättre en de 3 personer som ligger på sjukan nu? Tre knivar och en pistol var i händerna hos förövarna! Jag hade iaf inte vart så tuff med en pistol riktat mot mig. Inte ens om jag hade en pistol själv till försvar då han lär hinna trycka av snabbare än mig.

Bjork skrev:
Till T: HEMSKT! Vi har pratat om att åka ner till Gbg på träffar m.m. men det här avskräcker
ju många, iaf mig hmm Hoppas dom skadade repar sig snabbt och att gärningsmännen åker dit!

Mvh

Tycker inte du ska va rädd för att komma ner. Varken denna "termin" eller nästa. Detta ser ut att vara en random grej. Men man kan ju undra med den mystiska bilen efter moppen om detta kan vara mer eller mindre planerat. Jag är inte den som är den men i en viss dal vi har kört på har det varit riktigt skumma typer på. GSR har säkert redan gjort ändringar till nästa träff, men om inte, så föreslår jag en "parkeringsvakt" utrustad med MP5, granater, ramboknivar och ja hela SAS munderingen. Skämt åsido men efter detta kräver jag nästan detta smile Rensa upp i sms listan kan nog inte väntas med till våren som va planerat va? Utan redan nu "just in case". GSR har ju blivit riktigt stora nu så kanske ett "underground medlemsregister/medlemskort" eller nåt annat sätt för er att hålla reda på vilka som är på racen. Då kan man lätt upptäcka vilka som inte hör hemma där. Hmm who knows. Nä nu är jag för full för det märks på detta löjliga brainstormande.

EdgeCrusher skrev:
Sen tycker jag nästan att sådant här skall tas på gatuvis om det påkomms igen. Tyvärr gör inte Polisen något åt detta. En stöld av en vinge är inget för dom men för den som får den stulen går det mycket. Han kanske har lagt ner en mindra förmögenhet på den. Vi alla vet vad en riktigt ARP vingekostar och en "vanligare" 850 R-vinge är inte heller gratis. Nej en riktigt lektion skulle dom behöva. Kanske inte kölhalas efter en bil men rejält med stryk skulle dom få. Så man får banka in lite vett i skallen på folk som inte fattar vad mitt och ditt är. Men det slutar väll med att man får ha ett aluminiumträ liggandes i bilen. Men det är sorgligt att det skall behövas dras så långt.

Vad jag läste så rubricerar polisen detta som olaga vapeninnehav, mordförsök och olaga hot. Svårt att tro att polisen inte gör nåt åt detta då dom förhörde ett flertal vittnen under natten och en utredning pågår. Så det är lite fel att snacka skit om snuten utan kunskapen om vad dom faktiskt gör, speciellt när jag (säkert gsr också) finner de flesta snutarna som stoppat våra race ovanligt trevliga och snälla mot oss. Tror inte heller polisen vill skita i "tonåringar?" eller ungt folk åker runt på "moppar" med grova vapen och mer eller mindre försöker döda folk som stoppar deras rån/stöld försök.
  Sen tror jag ÅTERIGEN att du behöver nåt bra mycket bättre än ett sletet aluminiumträ liggandes i bilen för att matcha 3 knivar och en pistol smile

161 Inlägg
19 september 2009
evilaudio skrev:
IMPRAZERN skrev:
evilaudio skrev:
skulle nån försöka sno nåt från min bil så skulle ja nog göra samma sak..

vadå, knivskära folk? Sen så va det ju inte så att dom som försökte sno spoilern som blev knivhuggna, utan dom som skulle sno spoilern knivhögg dom 3 personerna som skulle stoppa deras attentat..

Våld brukar inte lösa problemen, det vet vi alla trotts man inte tänker så i visa situationer..

tur att din bil ser ut som den gör då.....

244 Inlägg
19 september 2009
Så tragiskt att folk inte kan skilja på mitt och ditt. Dock tror jag detta var en gångs sak, vilket man verkligen får hoppas på. Tråkigt att folk förstör när vi vill ha lite kul...

blacken
19 september 2009
Vad jag läste så rubricerar polisen detta som olaga vapeninnehav, mordförsök och olaga hot. Svårt att tro att polisen inte gör nåt åt detta då dom förhörde ett flertal vittnen under natten och en utredning pågår. Så det är lite fel att snacka skit om snuten utan kunskapen om vad dom faktiskt gör, speciellt när jag (säkert gsr också) finner de flesta snutarna som stoppat våra race ovanligt trevliga och snälla mot oss. Tror inte heller polisen vill skita i "tonåringar?" eller ungt folk åker runt på "moppar" med grova vapen och mer eller mindre försöker döda folk som stoppar deras rån/stöld försök.
  Sen tror jag ÅTERIGEN att du behöver nåt bra mycket bättre än ett sletet aluminiumträ liggandes i bilen för att matcha 3 knivar och en pistol

Problemet är ju inte vad länsman gör och inte gör, dilemmat är ju att OM dom skulle torska på det så så får dom bara en glass i truten och sedan så är dom ute igen. Och vill säkert ge igen för "senast" Och nuförtiden så är dom mera uppbackade av sina "homies" än tidigare, så amnäler man dom eller vittnar mot dom så lär deras "repressialer" komma som ett "skott på posten". och lagstiftare,länsman och den övriga "rättsapparaten" kommer inte att göra ett skit för att skydda en eller ens närstående och egendom.

Och man kan komma långt med "ett sletet aluträ" i en dylik situation om man är tillräckligt kall, motiverad och snabb.
Sedan så kan man alltid ställa sig frågan "vad kan vi göra mot det?"..
Senast redigerat av blacken (20 september 2009)

Avstängd
31 Inlägg
19 september 2009
Damn vad otäckt. Var med och tittade tidigare under kvällen, men hängde inte med vidare till Tuve... Hoppas grabbarna (Eller brudarna, whatever) mår bättre snart och att de patetiska snorungarna som stod bakom attacken hänger sig i sina egna strumpor.

1 688 Inlägg
20 september 2009
Någon får helt enkelt montera en kulspruta på taket som Jesse James, to serve and protect. lol

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Cambrant
20 september 2009
blacken skrev:
  Sen tror jag ÅTERIGEN att du behöver nåt bra mycket bättre än ett sletet aluminiumträ liggandes i bilen för att matcha 3 knivar och en pistol

Problemet är ju inte vad länsman gör och inte gör, dilemmat är ju att OM dom skulle torska på det så så får dom bara en glass i truten och sedan så är dom ute igen. Och vill säkert ge igen för "senast" Och nuförtiden så är dom mera uppbackade av sina "homies" än tidigare, så amnäler man dom eller vittnar mot dom så lär deras "repressialer" komma som ett "skott på posten". och lagstiftare,länsman och den övriga "rättsapparaten" kommer inte att göra ett skit för att skydda en eller ens närstående och egendom.

Och man kan komma långt med "ett sletet aluträ" i en dylik situation om man är tillräckligt kall, motiverad och snabb.

Håller med att så kan va fallet. Svenska straff är bland de klenaste i världen imo. Men för allt dom gjorde under racet så kommer dom i teorin att få skaka galler i omkring 6 år. Men som du säger, en glass i käften och iväg till psyket i 1 år är ju inget ovanligt heller. Värt att notera är att lägsta straff för enbart mordförsök är 2 år och uppåt.
Sen angående aluträ, man kommer inte långt med det mot en pistol. Knivar kanske, men inget skjutvapen.
Trots mina försök att vara en "god samarit" så är jag ändå helt insnurrad på att våld självklart inte är svaret men det ända riktiga straffet mot sådana här grejer och mycket annat ETT NACKSKOTT. Tänk er bara: Pang! Problemet löst, och sen bara fortsätta tills allt ont är borta wink

OEM <3
6 957 Inlägg
20 september 2009
Mogel skrev:
Bjork skrev:
Till T: HEMSKT! Vi har pratat om att åka ner till Gbg på träffar m.m. men det här avskräcker
ju många, iaf mig hmm Hoppas dom skadade repar sig snabbt och att gärningsmännen åker dit!

Mvh

Det har ju aldrig hänt något innan så...   Brott finns ju överallt eller ni kanske inte går ut ur huset/lägenheten?

Neä, kanske var planerat, vad vet jag? Brott finns överallt ja men när det börjar förekomma på bilträffar, vad fan är det med folk då egentligen?

Aja, jag kommer börja dyka ner mot Götet till nästa säsong på era träffar, verkar vara där nere och skulle vara kul att testa nytt smile något att rekommendera?

OEM <3

Avstängd
31 Inlägg
20 september 2009
Är knappast farligare än någon annanstans - shit happens everywhere.

Och ja, ett skott i pannan vore det enda rätta, åtmindstone tills psykiatrin genomgår en reform så att folk får ordentlig vård (I tid!!) och inte släpps ut på fri fot förän de är mentalt stabila.

blacken
20 september 2009
Cambrant skrev:
blacken skrev:

Håller med att så kan va fallet. Svenska straff är bland de klenaste i världen imo. Men för allt dom gjorde under racet så kommer dom i teorin att få skaka galler i omkring 6 år. Men som du säger, en glass i käften och iväg till psyket i 1 år är ju inget ovanligt heller. Värt att notera är att lägsta straff för enbart mordförsök är 2 år och uppåt.
Sen angående aluträ, man kommer inte långt med det mot en pistol. Knivar kanske, men inget skjutvapen.
Trots mina försök att vara en "god samarit" så är jag ändå helt insnurrad på att våld självklart inte är svaret men det ända riktiga straffet mot sådana här grejer och mycket annat ETT NACKSKOTT. Tänk er bara: Pang! Problemet löst, och sen bara fortsätta tills allt ont är borta wink

Tyvärr så kommer det nog att bli dylika "patentlösningar" i framtiden, men är mycket mera rädd för en snorunge/snubbe med en kniv än om han håller i en picka för det är mer än 60% chans att den är en sk: "soft air gun", dessutom är du lite tränad så kan du ta en snubbe med en pickadolver på en ca: 5 till 8 meters håll. (det finns kurser i det), bl:a så tränas länsman i Brasilien, Ryssland, Israel och en del andra länder i det. Men att plocka/ta en snubbe med kniv, är betydligt svårare.

Men visst, "en kula bara, bang! problem solved" mentaliteten, kommer nog att råda mer och mer i framtiden, tyvärr. sad
Senast redigerat av blacken (20 september 2009)

Avstängd
31 Inlägg
20 september 2009
Jag hade varit lika rädd oavsett föremål, och de flesta hade nog inte kunnat värja sig mot varken kniv eller pistol. Ingen på platsen var ju precis förberedd på att bli påhoppad, alla var ju bara där för att ha trevligt och titta på bilarna. Det är inte direkt så man väntar sig att det ska hända en sån grej.

guilty_
20 september 2009
Det här är helt jävla förjävligt... Hoppas att allt går bra med dom skadade.

Det uppenbara svaret som dom flesta verkar ha är att ge dom ordentligt med stryk/ta dö på dom...
Men som nån skrev, om dom torskar ett par år och ska hämnas när dom kommer ut/eller att deras polare gör det. Det är ju precis samma sak som kan hända om ni blåser skallen av dom...Att deras gäng går på personen som gjort det. Samma risk oavsett vad ni gör med idioterna...

Finns egentligen ingen lösning på det här, oftast så slutar ju sånna här människor inte med att bete sig som dom ej bör även om dom får straff/stryk. Så vad gör man då? Inför dödsstraff igen och hoppas på det bästa? Kan ju alltid hoppas...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 september 2009
När man läser sånt här så börjar hornen växa, hur f*n i h*lvette kommer man för det första på tanken att stjäla en vinge och för det andra att efter det börja vifta med knivar och pistoler som i nån j*vla hollywoodrulle?!

Skulle va väldigt kul om det kom upp mer uppgifter på fjantarna så dom får smaka på sin egen medicin...

Rock'n Roll

918 Inlägg
20 september 2009
J*vla idioter som går till attack med kniv....... Tur att ingen av offren dog.

Intresseklubben
673 Inlägg
20 september 2009
Våldet kommer aldrig ta slut, och här i göteborg är det ett stort problem som blir större.. i alla fall ute i förorterna så börjar dom yngre, 12-14 åringarna gå med vapen.. och hur sjukt är inte det? spelar ingenroll om dom åker fast, dom får socialen på sig (som dom troligtvis redan har) och sen gör dom det om och om igen..

Såg på tvn i veckan att i Lövgärdet, angered, så har dom gamla "gangsters" eller va man nu ska kalla dom, börjat med att styra upp dom yngre så dom lär sig och hålla sig borta ifrån "skiten".. Jag tror det är bra mycket bättre, än att vuxna sitter och skriker på dom.. Dom lyssnar mer på sina bröder/vänner eller några som själv har suttit där..

Jag hoppas bara allt blir lugnt, man ska känna sig trygg.. Visst käftsmällar kan man ta, men har inte lust att bli skjuten eller knivhuggen..

/Mvh Andreas

Rälspilot
391 Inlägg
20 september 2009
IMPRAZERN skrev:
Jag hoppas bara allt blir lugnt, man ska känna sig trygg.. Visst käftsmällar kan man ta, men har inte lust att bli skjuten eller knivhuggen..

Ursäkta mig men nu blir jag förbannad. Hur fan kan du acceptera att ta "käftsmällar"?

Sök