Radera Tråden

wankelos
27 januari 2010 · 232 Inlägg

fick ett litet packet på posten innehållande oljeslang med nipplar till turbon, Hämtar också ut grenröret imorgon, hade kommit idag men han inte med att hämta ut det.

Kör på AN6 till turbon, ska förhoppningsvis inte bli för stort.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00818.JPG

"Håller det inte så är det bara skit"
CarpeDiem German Engineering
27 januari 2010 · 9 081 Inlägg

Känns som att du får paket varje dag typ tongue

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
wankelos
27 januari 2010 · 232 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Känns som att du får paket varje dag typ tongue

//CarpeDiem wink

haha har ett packet som ligger hos bussgods, och så ligger ett till paket på posten, men har ingen ork att hämta det, så tar bägge paketen imorgon, är bara småsaker förutom grenröret.

Men svetsnipplarna jag fick var i aluminium, vilket det inte stod om nått på hemsidan, så nu måste jag hitta nån som kan svetsa åt mig, kan svetsa i allt förutom aluminium, där går min gräns hmm

"Håller det inte så är det bara skit"
CarpeDiem German Engineering
27 januari 2010 · 9 081 Inlägg

Aha ok, då förstår jag. Oj, det låter ju mindre bra. Vilket material skulle det vara om inte aluminium?

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
meatos
27 januari 2010 · 424 Inlägg

galeen skrev:

wichtor skrev:
Väl arrangerade streetrace's bör det inte vara folk runt om, om man nu kör på sånna smile Hur som helst, säger det igen, Fint bygge smile

Visst ska de vara så, men vet hur det varit i denna stad senaste åren. Men nu ska vi inte disskutera det här på garaget.

Ska visst bli ändring på det till i sommar får vi hoppas, så då kan vi båda använda launchen wink

Riktigt härligt bygge btw! Pengar satsas på insidan istället för utsidan. Helt rätt!

wankelos
27 januari 2010 · 232 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Aha ok, då förstår jag. Oj, det låter ju mindre bra. Vilket material skulle det vara om inte aluminium?

//CarpeDiem wink

hoppades på rostfritt eller "vanligt" järn så att säga, men skit samma, får hitta nån som får smälta ihop det åt mig istället, känner ju lite folk iaf smile

"Håller det inte så är det bara skit"
wankelos
27 januari 2010 · 232 Inlägg

meatos skrev:

galeen skrev:

wichtor skrev:
Väl arrangerade streetrace's bör det inte vara folk runt om, om man nu kör på sånna smile Hur som helst, säger det igen, Fint bygge smile

Visst ska de vara så, men vet hur det varit i denna stad senaste åren. Men nu ska vi inte disskutera det här på garaget.

Ska visst bli ändring på det till i sommar får vi hoppas, så då kan vi båda använda launchen wink

Riktigt härligt bygge btw! Pengar satsas på insidan istället för utsidan. Helt rätt!

Jasså, du har införskaffat en singel istället, synd på att du gjorde dig av med den andra, du skulle byggt på den, sjukt fet och svart är för jävla fint på supra

"Håller det inte så är det bara skit"
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
27 januari 2010 · 616 Inlägg

galeen skrev:

Masen_Racing skrev:
Tjena !


Bra val av växellådan och bakaxel, men tänk att på att du kan köra med främre drivaxlarna bak också, dem bakre håller inte alls lika bra som främre ! Ett gott råd om du ska köra mkt strippen !


Lycka till.


Mvh

ok, men bah, orkar inte snika, utan kommer köra sviktstål runtom istället smile

Snika ? :S Nu tror jag du skämtar allt wink Jens E körde ju 700-800 hk utan problem med originalt !

Aja fast Svikstål är bättre men skona bra i kassan wink

wankelos
27 januari 2010 · 232 Inlägg

Masen_Racing skrev:

galeen skrev:

Masen_Racing skrev:
Tjena !


Bra val av växellådan och bakaxel, men tänk att på att du kan köra med främre drivaxlarna bak också, dem bakre håller inte alls lika bra som främre ! Ett gott råd om du ska köra mkt strippen !


Lycka till.


Mvh

ok, men bah, orkar inte snika, utan kommer köra sviktstål runtom istället smile

Snika ? :S Nu tror jag du skämtar allt wink Jens E körde ju 700-800 hk utan problem med originalt !

Aja fast Svikstål är bättre men skona bra i kassan wink

haha jag har väll för mycket pengar att spendera roll ne men ska jag ändå bygga om och lägga ner alla dessa pengar som jag redan gjort så gör jag allting rätt och seriöst direkt.

"Håller det inte så är det bara skit"
wankelos
28 januari 2010 · 232 Inlägg

Jahop, lite bilder igen, ett stycke grenrör, dock sitter det T3 fläns på grenröret, vet inte om det var jag som missade det eller säljaren, men skit samma, grenröret är bra och har funkat för mycket effekt så ska iväg till en polare imorgon, som är svetsare så ska vi svetsa om till T4 fläns smile

http://data.fuskbugg.se/skalman01/grenr%F6r%201.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/grenr%F6r%202.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/grenr%F6r%203.JPG

Kom ytterliggare lite grejer från Turbobanditen:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00825.JPG

"Håller det inte så är det bara skit"
CarpeDiem German Engineering
28 januari 2010 · 9 081 Inlägg

Schysta grejer big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
wankelos
30 januari 2010 · 232 Inlägg

lite småpill gjort idag, monterade grenrör/turbo, Passade också på att göra om returen så den sitter högre upp i blocket istället för tråget så oljan får lättare att rinna ner. flänsar samt slangar finns hemma till olja, ska fixa dom imorgon, kännde bara inte för att skruva mera idag.

Turbo och grenrör på plats
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------4.JPG

en till bild
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-6.JPG

Röda rutan är där original returen går, vilket nu är pluggat, Gröna rutan är nya returen
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---7.JPG

Senast redigerat av galeen (30 januari 2010)

"Håller det inte så är det bara skit"
wankelos
1 februari 2010 · 232 Inlägg

fick klart lite oljaslangar iaf, Jävla AN kopplingar, Svor som aldrig förr för att dessa jävla stålomspunna slangar "fläkte" upp sig, men det gick till slut :@

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC00839.JPG

Ska hämta en svetsad mittdiff också från en kompis, kommer göra sig fint med stum 50/50 drivning smile

och så har det beställts lite soppa grejer:

magnaflow protuner 625 pump
Aeromotive A1000 regulator
5 st 1300cc Spridare
För och Efter filter
AN8 Slang hela vägen.

får det i mars, staterna är grejer det smile

"Håller det inte så är det bara skit"
oggy_swe utbildad klant
2 februari 2010 · 2 197 Inlägg

Grenröret var ju bara så Grymt smile

Mvh O.Frankeståhl
CarpeDiem German Engineering
2 februari 2010 · 9 081 Inlägg

Kommer bli grymt när S2:an är klar smile Bra jobbat big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
DalleRacing
4 februari 2010 · 1 738 Inlägg

hahaha det där med att pressa i slangen är du inte ensam om, hade o göra i 4 timmar innan farsan hjälpte mig. Då tog det plötsligt 10 min att pressa 3 slang :p. En fråga bara, du bygger ju bilen för dragrace?? Behöver du inte modda om tråget? så du har olja konstant när du drar iväg? Om du inte tänkt på det så kolla upp det så du inte förstör ditt mästerverk wink

Mvh

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
wankelos
4 februari 2010 · 232 Inlägg

940RDALLE skrev:
hahaha det där med att pressa i slangen är du inte ensam om, hade o göra i 4 timmar innan farsan hjälpte mig. Då tog det plötsligt 10 min att pressa 3 slang :p. En fråga bara, du bygger ju bilen för dragrace?? Behöver du inte modda om tråget? så du har olja konstant när du drar iväg? Om du inte tänkt på det så kolla upp det så du inte förstör ditt mästerverk wink

Mvh

Tråget är inte största problemet, det funkar skit bra faktiskt, största problemet är vevhusventilationen, den har en tendens att vilja trycka ur sig mycket olja, därav oljebristen i tråget, men det har jag redan löst så det ordnar sig smile

Hoppas du får ut volvon till första mom träffen? då jävlar ska vi skapa däckrök på den lilla parkeringen wink ska köpa en uppsättning däck enbart för den träffen smile



-----------------------------------------------------------------------------


Tackar för era kommentarer, kommer nog bli fint sen, Försöker ragga upp ett Nira av en kompis nu, men en annan har redan första tjing på det så jag gick helt enkelt och la en order på bränsle systemet istället tongue

Kommer framåt slutet av denna månad från staterna:

5st 1300cc spridare
1st magnafuel protuner 625
1st aeromotive förfilter
1st aeromotive finfilter
1st magnafuel regulator
Kopplingar till reg, pump, filter.

"Håller det inte så är det bara skit"
oggy_swe utbildad klant
4 februari 2010 · 2 197 Inlägg

Jag är nog den enda som inte fattar men frågar endå. varför flyttade du oljereture?

Mvh O.Frankeståhl
wankelos
5 februari 2010 · 232 Inlägg

oggy_swe skrev:
Jag är nog den enda som inte fattar men frågar endå. varför flyttade du oljereture?

För att få den över oljenivån, så att det rinner ner fritt

"Håller det inte så är det bara skit"
DalleRacing
5 februari 2010 · 1 738 Inlägg

galeen skrev:

940RDALLE skrev:
hahaha det där med att pressa i slangen är du inte ensam om, hade o göra i 4 timmar innan farsan hjälpte mig. Då tog det plötsligt 10 min att pressa 3 slang :p. En fråga bara, du bygger ju bilen för dragrace?? Behöver du inte modda om tråget? så du har olja konstant när du drar iväg? Om du inte tänkt på det så kolla upp det så du inte förstör ditt mästerverk wink

Mvh

Tråget är inte största problemet, det funkar skit bra faktiskt, största problemet är vevhusventilationen, den har en tendens att vilja trycka ur sig mycket olja, därav oljebristen i tråget, men det har jag redan löst så det ordnar sig smile

Hoppas du får ut volvon till första mom träffen? då jävlar ska vi skapa däckrök på den lilla parkeringen wink ska köpa en uppsättning däck enbart för den träffen smile



-----------------------------------------------------------------------------


Tackar för era kommentarer, kommer nog bli fint sen, Försöker ragga upp ett Nira av en kompis nu, men en annan har redan första tjing på det så jag gick helt enkelt och la en order på bränsle systemet istället tongue

Kommer framåt slutet av denna månad från staterna:

5st 1300cc spridare
1st magnafuel protuner 625
1st aeromotive förfilter
1st aeromotive finfilter
1st magnafuel regulator
Kopplingar till reg, pump, filter.

hehe bra wink jag ska försöka få färdigt den men tror inte att det blir till sommarn sad vintern 2010 står den nog färdig. Men jag kommer hålla koll så du rökfyller parkeringarna big_smile

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang