3609
Sök

Saab 9-3ss RWD LÅNG TIDS PROJEKT

472 Inlägg
18 januari 2010
jävla gött projekt ska du köra drag eller drift smile säg till om du behöver ider smile

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Tomsan skrev:
Vad kör du med för turbo nu? Hade du inte en gt30 ?

det e det  med. men lite special modell som en  dragracing  kompis köpte  till mej när han va över i usa. den är inte vattenkyld. men är  ju inget kina skitt då den orkade med 475hk och 550nm i bänken vid 2 bar i laddtryck.

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

397 Inlägg
18 januari 2010
Att man inte sett denna tråd innan! Grymt! Dock blev jag inte så glad av att se hur du gjort designen på instrumentpanelen! smile Men smaken är som baken!

Grymt är det iallafall!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

200 Inlägg
18 januari 2010
brokensunday skrev:
MattiasH skrev:
Varför valde du att bygga instrumentbrädan i plåt istället för aluminium, plast eller modifiera orignalet?

den e  byggd i rostfritt. men den är långt ifrån klar. det är bara en ram som ja ska skumma upp och klä. kommer få mycket rundare former.  orginal bräda har jag inte  då den  kosstar 5000spänn på skroten. men ska  ringa saab skroten i trollhättan o höra om dom inte kan fixa ner  priset på en orginal. men kan dom inte det blir den att forsätta på denna.  wink

Returbilen i kristanstad har billiga paneler smile.

Edit: såg nu att dem inte hade nya 93an ... fick för mig dem hade en sådan inne för ett tag sedan
Senast redigerat av Guldis (18 januari 2010)

394 Inlägg
18 januari 2010
älskar det! big_smile men varför tagit bort eller tagit bilen offline på din sida ? sad((((

vem fan är maptun?

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Von-Aron skrev:
älskar det! big_smile men varför tagit bort eller tagit bilen offline på din sida ? sad((((

det är inte jag hmm  garaget  har tagigt bort o  fick ett medelande om att jag inte får lägga upp den igen.

1 958 Inlägg
18 januari 2010
brokensunday skrev:
det är inte jag hmm  garaget  har tagigt bort o  fick ett medelande om att jag inte får lägga upp den igen.

Varför då? Elakingar.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

42 Inlägg
18 januari 2010
tja satt precis och läste igenom alla sidorna och är grymt imponerad av bygget... man tänker inte på vad det kostar när man börjar med det får man reda på på vägen big_smile... jag är nog också med i gänget om instrument brädan ta och bygg om plasten från en 9000 och bara plasta nåt på passagerarsidan...

Mvh Per

Nr #932 på ss9000k

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
OneK skrev:
tja satt precis och läste igenom alla sidorna och är grymt imponerad av bygget... man tänker inte på vad det kostar när man börjar med det får man reda på på vägen big_smile... jag är nog också med i gänget om instrument brädan ta och bygg om plasten från en 9000 och bara plasta nåt på passagerarsidan...

Mvh Per

hehe  du e inte änsam om det nej.  jag ska inte ha den tongue håller på att leta rätt på en orginalbräda till vettiga pengar. smile

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Personligt meddelande från Garaget.org:

* Bilen är tyvärr för mycket projekt för att vara online. Vänligen gör den online igen när den är nästintill klar och mer liknar en bil.

Customiserare
1 212 Inlägg
18 januari 2010
brokensunday skrev:

* Bilen är tyvärr för mycket projekt för att vara online. Vänligen gör den online igen när den är nästintill klar och mer liknar en bil.

tradigt... min golf blev offline på grund av dåligt skick (rat stukad) sad

raggen går

1 958 Inlägg
18 januari 2010
brokensunday skrev:

Pff är ju alltid kul att se något få växa fram ju. Löjliga dom är! Då tycker jag att dom inte skall ha detta forum för projektbilar om man inte får ha någon projektbils bilder!
Senast redigerat av Mr_Lööf (18 januari 2010)

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

394 Inlägg
18 januari 2010
brokensunday skrev:

haha! kan det blir mer bil än en saab 9-3ss RWD ? det vetteskjutton alltså...

synd! men vi följer ju bilen här ;D så ingen jätte storförlust då alla bilder samt MER info finns här smile
längtar tills man får se den piska! / stor beundrare roll

vem fan är maptun?

42 Inlägg
18 januari 2010
då tycker jag att folk som lägger ut sina orginal bilar kan plockas bort...

Nr #932 på ss9000k

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
OneK skrev:
då tycker jag att folk som lägger ut sina orginal bilar kan plockas bort...

håller  verkligen med dej där.!!

907 Inlägg
18 januari 2010
har läst igenom hela tråden idag
jag tycker att du ska ändra på din rubrik och ta bort LÅNG TIDS PROJEKT för du har ju hunnit bra mycket längre än många andra här på den korta tid du har hållt på.

passar på att trycka på prenumerationsknappen samtidigt:)

Xenoholic
2 559 Inlägg
18 januari 2010
brokensunday skrev:
OneK skrev:

Mvh Per

hehe  du e inte änsam om det nej.  jag ska inte ha den tongue håller på att leta rätt på en orginalbräda till vettiga pengar. smile

Har du kollat med Signalen.se om de har. Tycker att de borde ha det i alla fall hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

saab nörd
309 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
brokensunday skrev:
OneK skrev:

Mvh Per

Har du kollat med Signalen.se om de har. Tycker att de borde ha det i alla fall hmm

nej men nu ska ja göra det  big_smile

saab nörd
309 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/841924_ji69qz.jpg
hämtade turbon idag till den:) iomed att ja struntade i den andra så smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/841927_ubvtg4.jpg
gott om plats o börja bygga grenröret smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/841928_5i3c1a.jpg
filterplacering inanför lyktan. lätt och smidigt att ta bort den sen när man ska rejsa smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/841930_878uct.jpg
blie bra med plats till 4 tums avgasröret iallafall wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/841932_3rdy1o.jpg
köra o köpa rör imorgon så man kan bygga grenröret.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/841935_4n9yv6.jpg
som sagt gott om plats smile

Customiserare
1 212 Inlägg
19 januari 2010
gott om platts än så länge.. tongue

raggen går

Sök